Det är lustigt för jag pratade med min moster igår när jag hälsade på min mamma, hon satt i telefonen med min moster.
Jag passade på att byta några ord med henne och önska en god fortsättning, hon är lite äldre och har en whiplashskada i nacken som hon nu dessutom fått Artros i.
Detta samtalet skedde på min mors telefon men min telefon låg på köksbordet!!
Idag har jag sett otaliga annonser om mirakelkurer och elektroniska stimulansapparater mot just Artros och nackskador i var och varannan reklam när jag scrollar genom flödet på FB.
OBS att jag inte varit vaken så länge ännu, men jag har ännu inte sett det på mina vanliga sidor än iaf.
Men för mig bevisar detta att FB&Messenger lyssnar, hur kan jag annars få denna reklam jag aldrig sett innan dyka upp dagen efter ett samtal som dessutom var på en helt annan telefon, som sagt min låg på bordet.
Ja, Google och många andra lyssnar också, tyckte bara att detta var ett bra exempel på varför jag startade tråden.
Jag tror ju inte att det är en person som lyssnar utan att AI'n har utvecklats fruktansvärt mycket, men detta är väldigt intressant tycker jag, samtidigt som man undrar!
Med tanke på tex 1177 skandalen då journaler på patienter låg helt oskyddade i molnet, det är mycket personliga uppgifter enligt mig!
Jag har inte läst igenom hela GDPR men här är ett citat från Datainspektionen
"Vissa känsliga uppgifter har ett särskilt skydd, som uppgifter om din hälsa, etniskt ursprung, politiska åsikter och sexuell läggning. De får bara samlas in och användas under särskilda omständigheter, till exempel för att du har gett ditt uttryckliga samtycke eller den nationella lagen tillåter det."
Mvh Pierre
Skickades från m.sweclockers.com