Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Någon mer som gillar MAX-hamburgare?

Permalänk
Lego Master

Gillar Max. Frisco-bröd är guds gåva till hemmagrillaren och deras Ranch-fries (eller vilken variant som säljs nu) är fan episka. Och lyx-shake? Yespls.

Jag är tjock nu.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Dom har låg kötthalt och mycket mjöl troligtvis för att konkurrera med priserna då dom har svenskt kött. Jag gillar deras pommes och vegetariska alternativ dock, dom är bra men dyra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Gillar Max. Frisco-bröd är guds gåva till hemmagrillaren och deras Ranch-fries (eller vilken variant som säljs nu) är fan episka. Och lyx-shake? Yespls.

Jag är tjock nu.

Mmm... Tur man inte har Max på orten, utan behöver åka några mil.
Men lyxshake med espresso-caramel!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Hur Mc Donalds har samvete nog att sälja sina pommes som är slakare än en död mans penis har jag aldrig förstått.

Nu kan man ju få stånd efter döden...

Permalänk
Medlem

Max burgare är helt OK men inte så mycket mer IMHO, deras green garlic dip är dock i världsklass.

edit: Gillade nog deras Supreme burgare bäst, men den försvann (?)

Permalänk
Medlem

Deras mobilapp för beställningar är rätt så bra faktiskt. Och väldigt farligt att det finns en restaurang nära min bostad. Men jag gillar inte deras burgare särskilt mycket. Föredrar både BK och donken framför dem. Spicy Chicken går däremot, och någon gång lär jag väl testa deras halloumiburgare.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem

Väljer MAX framför donken och BK alla dagar i veckan. Men det är ovanligt att jag käkar snabbmatsburgare.

Permalänk
Medlem

Max har den absolut vidrigaste ”köttpucken” av alla snabb-burgare jag testat(och det är väldigt många då jag bott i staterna i över 2 år). In’n out har den absolut bästa. Varför ens äta på snabbhaken när typ alla livsmedelbutiker har högrevs-färs.En hemmalagad ”smash-burgare” tar 5 minuter att få till och är fullständigt överlägsen all snabbmat.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Älskar max spicy chicken! Vanliga hamburgare tycker jag inte är en höjdare där men deras vegetariska alternativ är riktigt fräscha och goda!

Permalänk
Lego Master

@tEan:
Jag har fyra mil hem från jobbet. Ibland vill jag ha lunch.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Exakt så. Är varken vegan eller vegetarian, men uppskattar vegatariskt betydligt mer sedan jag slutade försöka "ersätta" produkter rakt av. Sojakorv är en typisk grej jag oftast tycker är rent äckligt. Just Plant Beef på Max har absolut en egen smak och karaktär, som jag tycker är god för vad den är. Inte för att den "smakar som kött", för det gör den inte.

Är det därför de kallar det för Plant beef? X)

Permalänk
Medlem

När jag testade Max halloumiburgare så var det två tunna bitar, var och en stekta bara på ena sidan.
De bästa hamburgerhaken friterar dem snabbt för maximal krispighet och minimal gummighet. Jag brukade gå på ett Texas Longhorn som gjorde så, men det är ett steg uppåt i prisklass.

Skrivet av crew seven:

På tal om Hamburgare är det nån som kommer ihåg en kedja som hette Clock det va staten som försökte kränga burgare

Det enda jag kommer ihåg av Clock från barndomen är att de hade en "burgare" där de bytt ut burgaren mot en bit falukorv ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Northbane:

Är det därför de kallar det för Plant beef? X)

Ptja, det kvittar väl vad de kallar den?

Deras intention är säkert att profilera produkten som en direkt ersättare till kött, men det betyder inte att jag behöver "acceptera" den vinkeln. Om de hade döpt den till "Plantapuck" skulle jag varit lika ombord som nu. Det är gott, helt enkelt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Som en hade påstått innan i tråden innehåller Max hamburgare 80% svenskt kött (vilket de är stolta över och det är ju bra!) men.... resten är potatismjöl och ägg.

När jag gör hamburgare hemma antingen på nötkött eller högrev, dvs ganska simpelt så inte fasen
har jag i potatismjöl och ägg i?

Bara och dela hamburgerköttet på mitten så ser man hur äckligt det ser ut på Max.
Många verkar uppskatta smaken ändå av en konstig anledning men jag klarar inte av det.

MCD och BK är såklart inget lyx, men det är extremt mycket mer hamburgare än på Max i varjefall.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

På tal om Hamburgare är det nån som kommer ihåg en kedja som hette Clock det va staten som försökte kränga burgare

Fanns i Borlänge när jag bodde där, de lyckades med konststycket att få McD att kännas som gourmet...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så vitt jag vet säljer Max hamburgare gjorda med svenskt kött. Det är bra. Alla övriga använder djurplågat EU-kött. Det är dåligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

På tal om Hamburgare är det nån som kommer ihåg en kedja som hette Clock det va staten som försökte kränga burgare

Clock har precis återuppstått i Härnösand:

http://clock.se/

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Clock har precis återuppstått i Härnösand:

http://clock.se/

Dra på trissor kanske kommer igen då se hur länge kedjan håller sig denna gång.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Clock har precis återuppstått i Härnösand:

http://clock.se/

Ohh, minns deras currydressing. Så god....mmm.

Permalänk
Medlem

Bästa med Max är att man slipper köpa till strips, det är redan så mycket potatis i burgaren.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Har mer eller mindre helt övergått till Plant Beef och de andra vegetariska alternativen på Max. Tycker de är riktigt goda för vad de är (snabbmatskäk), och ser då ingen "poäng" att ta vanliga burgarna.

Jag har övergått till att exklusivt äta på max, och bara plant beef, det är bättre än någon köttburgare från någon snabbmatskedja, deras halloumi är också riktigt bra.

Skrivet av crew seven:

På tal om Hamburgare är det nån som kommer ihåg en kedja som hette Clock det va staten som försökte kränga burgare

Clock var bättre än mc donalds som jag kommer ihåg det. Tror knappast det var statligt dock?

[edit]
Helvete måste åka till härnösand!

Permalänk
Medlem

Du bör vara försiktig, många anser Max som ett heligt företag som enbart bringar ljus och fröjd till folket, att påstå att det kan finnas klister i burgarna kan sluta illa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Clock var bättre än mc donalds som jag kommer ihåg det. Tror knappast det var statligt dock?

[edit]
Helvete måste åka till härnösand!

Då får du rapportera här sedan citat från Wiki 1976 köptes Carrols upp av det statliga bolaget SARA, som då ändrade namnet till "Clock".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Clock

Klicka in dig på SARA dom har tydligen haft med systembolaget att göra.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Då får du rapportera här sedan citat från Wiki 1976 köptes Carrols upp av det statliga bolaget SARA, som då ändrade namnet till "Clock".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Clock

Klicka in dig på SARA dom har tydligen haft med systembolaget att göra.

Där ser man, tur/synd att vi inte fick något hamburgarmonopol i Sverige då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

Nu kan man ju få stånd efter döden...

Det sker ungefär lika ofta som Donkens pommes är välfriterade; nästintill aldrig.

Skämt åsido, om jag inte minns fel så är erektion efter en död något som endast händer vid hängning eller dyl. pga av att snaran trycks mot någon passande del av nervsystemet. Tror jag.
Jag har i alla fall aldrig varit med om det på en nyss avliden person och jag har inte heller hört att någon kollega skulle varit med om det, det hade nog tagits upp i fikarummet ganska omgående

Skrivet av tEan:

Max har den absolut vidrigaste ”köttpucken” av alla snabb-burgare jag testat(och det är väldigt många då jag bott i staterna i över 2 år). In’n out har den absolut bästa. Varför ens äta på snabbhaken när typ alla livsmedelbutiker har högrevs-färs.En hemmalagad ”smash-burgare” tar 5 minuter att få till och är fullständigt överlägsen all snabbmat.

Så det tar fem minuter för dig att:
Inventera vad som finns hemma, handla om något saknas, förbereda all mat, laga maten, fritera pommesen, duka fram, duka av och diska?
Även om man nu är så snabb får man inte glömma att det är bekvämt att betala någon annan för att laga maten.

Lägg därtill att väldigt få sitter nog hemma och tänker ”ska vi köra till Max och käka?”, jag tror att de flesta som äter på snabbrestauranger gör det för att de är ute på vift och blir hungriga.

Permalänk
Medlem

För en Norrbottning låter frågan bara konstig

MAX är där man äter hamburgare, punkt. Den äts dessutom med kniv och gaffel - att sydlänningar inte förstått det har man accepterat, men tyvärr så börjar oskicket att äta med händerna sprida sig norrut. Numera måste man fråga om besticken även på platser som Luleå och Gällivare. Förut låg de självklart framme.

Burger King kan dock duga som ersättning om man vistas söderöver och varken hittar MAX eller Sibylla. MacDoo däremot liknar inte hamburgare i min värld, mer nån slags tekaka med sjömansbiff och ketchup.

Sen finns ju alla nya hipsterburgare med glaze och sötpotatis och whatnot. Ofta helt ok men det är en lite annan typ av maträtt.

MAX har dock tappat lite på senare år, sen de slutade bjuda på kaffet tycker jag att det gått utför. Jag upplever inte köttet som lika gott som för 10-15 år sen, vet ärligt inte om det är de som ändrats eller jag som blivit mer kräsen. Friscobröd - obegripligt. Inte lika dumt som brioche, som en del andra kör med, dock. Plant Beef däremot är ett trevligt tillskott, tar det uppemot hälften av gångerna numera.

Skrivet av Findecanor:

Det enda jag kommer ihåg av Clock från barndomen är att de hade en "burgare" där de bytt ut burgaren mot en bit falukorv ...

Annars är ju Parisaren en klassiker hos Sibylla. Finns ännu för den som vill göra själv i kyl- och fysdiskarna norröver, tror det är Carlgrens slakteri nej, Petterssons charkuteri som gör dem.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem

Max har överlägset bäst burgare... om man väljer mellan dem och Burger King eller MC Donalds iallafall. Sibylla är ok... men ungefär lika som att köpa valfri fryst burgare från affären.

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Just Plant Beef på Max har absolut en egen smak och karaktär, som jag tycker är god för vad den är. Inte för att den "smakar som kött", för det gör den inte.

Går den att få med bacon på? ^^
Eh jag kanske får prova den. Jag är inte så överdrivet förtjust i max/burger/mcdonalds annars men är ju värt att testa iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Numera sällan på dessa snabbmatskedjor men det händer vid behov av "bukfyllning", beroende på var man är och vad man vill äta tycker jag att Burger King och Max har någorlunda sjysta produkter, dock har jag aldrig sett så många flugor på en restaurang som i den lokala Max haket och jag har farit runt en hel del.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Ptja, det kvittar väl vad de kallar den?

Deras intention är säkert att profilera produkten som en direkt ersättare till kött, men det betyder inte att jag behöver "acceptera" den vinkeln. Om de hade döpt den till "Plantapuck" skulle jag varit lika ombord som nu. Det är gott, helt enkelt.

Deras och alla andra i vego vs kött-branschen, i princip alla vill marknadsföra det som ett alternativ till kött, vegofärs, vegoburgare, vegokorv.
Handlar ju inte riktigt vad du vill acceptera eller ej kanske, utan att det ur ett försäljningsperspektiv är lättare att marknadsföra en vegoprodukt som ett köttalternativ då de försöker efterlikna motsvarande köttprodukt i utseende (ev också i smak).