Permalänk
Medlem

CPU Dödstemp?

Vid vilken temperatur lägger AMD Athlon XP2200+ av?
Har hört att dom har en säkerhetspryl som gör så att dom stänger ner sig eller något innan den börjar ta skada av värmen??

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem

runt 90 Celsius

Visa signatur

[size="0,5"]| Dator #1 | AMD Athlon(tm) XP 2400+ @ 2GHz (134*15) | MSI K7N2 nForce2 | GeForce3 Ti200 128 Mb @ 1280x1024 | DDR 3200 @ 512 Mb | 120 Gb IBM | WinXP Pro |[/size]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av habeapa
runt 90 Celsius

Är du säker?
(Dubbelkollar)

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk

Ja. I mitt bios slår av datorn när prollen når 95 grader.

har förövrigt en XP2400+

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Min klarar iaf över 85°C

edit:
1200 TBird dvs. Det var en XP du hade ja. 2200+... Aja.

Visa signatur

[size="1"]Coder, Absynth Interactive
~ En köpt mod är knappt en mod alls ~ One software - one function(undvik bloat) ~[/size]

Permalänk
Medlem

mellan 70-100° beroende på stepping

http://lowyat.isentral.com/guides/athlonxp/

Permalänk
Medlem

Beror ju på, utsätts din cpu för 100°c under längre tid så tar den förmodligen skada. Är det bara under en minut så klarar den sig förmodligen.

Efter att jag kommit hem från ett lan så glömmde jag att starta pumpen. Efter ~5 min stängs datorn av. I bios var den inställd på att stänga av sig vid 110°c. Så förmodligen blev cpu ungefär 110°c, den funkade normalt efter åt och gör det fortfarande. Fast är nog också från cpu till cpu....

Kan lova er att det gjorde ont när jag kännde på vattenblocket, gjorde inte bara ont när jag satte fingert på det, nä mest ont gjorde det när jag av reflex slog handen i cd-romen

Visa signatur

"Yttrandefriheten bör begränsas för dem som dolt eller öppet förespråkar narkotika." - Widar Andersson (s), Källa: Hassela agitation -96
"Övertygelser är ett större hot mot sanningen än lögnen." - Friedrich Nitzche

Permalänk
Medlem

www.amd.com
www.intel.com

Amd frånochmed Thunderbird ligger på 85-90°C beroende på model. Intel P4 är mycket lägre förmodligen 65-70C.
Kortare tider klarar dem ju såklart mycket högre temperaturen än det här.