Windows 10 update ändrade om mitt tema bla.

Permalänk
Medlem

Windows 10 update ändrade om mitt tema bla.

Åkte precis på att updatera windows vid en omstart. En uppdatering som tog ofantligt lång tid. När jag skulle logga in första gången efter uppdateringen som krävde flera omstarter så har nu mitt tema försvunnit. Hade en mörkare windowsbakgrund som nu inte går att välja längre. Nu finns bara den där fula ljusblå bakgrunden? Sen verkar windows sökfält ha vidgats igen. Såklart inget stort problem, men undrar vad mer som ändrats av alla mina inställningar jag gjort?! Var kan jag hämta min vanliga bakgrund som försvann?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Det är känt att allt ändras till sitt ursprungliga läge så fort man installerar en stor uppdatering av Windows 10. Även alla ens sekretessinställningar återställs till standard, så om du har valt att inte skicka in varje knapptryck du gör i Windows 10 till Microsoft innan uppdateringen, så är den nu aktiv. Men!

Om man har ett antivirus-program som inte är Windows Defender och gör en stor uppdatering, så kan det hända att Windows vägrar acceptera ditt konto i operativsystemet på grund av ditt val av antivirus-program och skapar ett nytt istället. Om så är fallet, så ligger ditt egna konto gömt i väntan på att bli aktiverat igen (tror det är så enkelt i alla fall). Så ta en titt bland användarna och se om Windows har skapat ett nytt konto åt dig och loggat in dig på det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Airikr:

Det är känt att allt ändras till sitt ursprungliga läge så fort man installerar en stor uppdatering av Windows 10. Även alla ens sekretessinställningar återställs till standard, så om du har valt att inte skicka in varje knapptryck du gör i Windows 10 till Microsoft innan uppdateringen, så är den nu aktiv. Men!

Hmm, det där stämmer inte, åtminstone inte för alla. Jag har inte behövt ändra några inställningar efter några uppdateringar utan exempelvis sökfältet är bara en knapp som jag satte det när det kom och mitt tema är som det har varit. Det enda som kunde ha ändrats i senaste uppdateringen var en telemetri-inställning som de frågade om igen under installationen, men det var ju bara att klicka på nej.

Permalänk

Mina inställningar har inte heller ändrats. Har haft likadant hela tiden och jag är manisk i mitt uppdaterande, vill alltid ha det senaste. Dock har apparna med nya uppdaterade iconerna fått blå bakgrund, vet ej om det går att ändra.

Visa signatur

NO MAAM