Xbox Game Pass for PC – bästa spelprenumerationstjänsten?

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Som ett fan av det första spelet i serien så är det riktigt kul att uppföljaren Ori and the Will of the Wisps nu är släppt, och därtill tillgängligt via Game Pass PC på lanseringsdagen. Spelet fick 4 av 5 av @bamseponny på FZ och ser ut att vara ett måste för den som gillar metroidvania-liknande plattformslir.

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Om någon hade svårt att komma in i zombieöverlevnadsliret State of Decay 2 när det släpptes förra året, så finns nu Juggernaut Edition av spelet tillgängligt via Xbox Game Pass PC. Denna utgåva inkluderar samtliga släppta DLC-paket och har designats om för att vara lite mer handhållande för nybörjare till serien.

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

I veckan las The Surge 2 till på Game Pass PC. Lite Dark Souls-aktigt fast i sci-fi-miljö. Fått generellt goda omdömen!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002

Vampyr och ett par spel till, bland annat Cities Skylines lämmnar tjänsten. Lite trist med Vampyr för min del, gillade egentligen spelet, kom en bit men fick inte med mig sparfilerna när jag uppgraderade datorn i somras och har tänkt starta spelet på nytt igen. Inte haft tid.

Får bli ett nytt försök om/när spelet dyker upp på tjänsten igen. Förhoppningsvis har jag mer tid då också.

Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, 960GB NVMe+2TB SSD+4TB HDD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Dell U2713HM + 2x HP ZR24w, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av anders190:

Vampyr och ett par spel till, bland annat Cities Skylines lämmnar tjänsten. Lite trist med Vampyr för min del, gillade egentligen spelet, kom en bit men fick inte med mig sparfilerna när jag uppgraderade datorn i somras och har tänkt starta spelet på nytt igen. Inte haft tid.

Får bli ett nytt försök om/när spelet dyker upp på tjänsten igen. Förhoppningsvis har jag mer tid då också.

Ja, det är sjukt trist när titlar lämnar tjänsten, och speciellt omtyckta sådana som Cities Skylines.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av JonasT:

Ja, det är sjukt trist när titlar lämnar tjänsten, och speciellt omtyckta sådana som Cities Skylines.

Jag hade gärna sett att Cities ingått som en mer permanent del i utbudet då spelet lockar vissa spelare som spelat främst Sim City innan. Nu har Paradox planer på egna prenumerationstjänster, eller om det bara var för Europa Universalis och dess miljoner DLCs men ja, det blir en lucka.

Nu är det inte värre än att köpa spelet men tycker ändå det är en stor förlust. Bra att det rensas i utbudet ibland dock.

Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, 960GB NVMe+2TB SSD+4TB HDD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Dell U2713HM + 2x HP ZR24w, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

En trio nya spel tog plats på Game Pass PC-tjänsten under förra veckan.

Bleeding Edge är Ninja Theorys arenashooter som betatestats ett antal gånger på tjänsten tidigare. Nu är det släppt skarpt och tyvärr verkar recensionerna inte vara superpositiva. På FZ ger @gh0glund spelet 2/5.

Fightingspel i Power Rangers-universumet, how bad can it be? Power Rangers: Battle for the Grid finns i vilket fall som helst nu på Xbox Game Pass PC.

Slutligen har vi Astrologaster, ett småflummigt äventyrsspel med komiska inslag i vilket man ska använda sig av astrologi för att hjälpa diverse människor.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av JonasT:

En trio nya spel tog plats på Game Pass PC-tjänsten under förra veckan.

Bleeding Edge är Ninja Theorys arenashooter som betatestats ett antal gånger på tjänsten tidigare. Nu är det släppt skarpt och tyvärr verkar recensionerna inte vara superpositiva. På FZ ger @gh0glund spelet 2/5.

Fightingspel i Power Rangers-universumet, how bad can it be? Power Rangers: Battle for the Grid finns i vilket fall som helst nu på Xbox Game Pass PC.

Slutligen har vi Astrologaster, ett småflummigt äventyrsspel med komiska inslag i vilket man ska använda sig av astrologi för att hjälpa diverse människor.

Förra veckans uppdatering var första gången jag kände mig besviken över tjänsten. Men ett litet problem, finns redan mer än jag hinner spela på tjänsten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På jobbet
Registrerad
Aug 2004

@anders190: själv gillar jag Bleeding Edge mycket! problemet med det spelet är ju att man måste spela med andra hör hade livet varit enklare om man haft vänner att spela med.
Men det som FZ tycker är dåligt tycker jag är bra, innehållsfattigt och saknar djup. dvs spelet är PERFEKT när man har några minuter över, in och kötta lite och sen gå vidare med livet

Jag skriver så lite som möjligt nu för tiden.
Det finns alltid någon som blir ledsen, arg, kränkt osv och jag orkar inte.

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Idag dök det upp en mycket rolig nyhet på Game Pass PC för den som gillar att laga mat digitalt och tända eld på storkök med goda (o)vänner – Overcooked 2!