PC Game Pass – bästa spelprenumerationstjänsten?

Permalänk

Håller med tjänsten är fenomenal lätt den Bästa tjänsten tycker speciellt när man äger Xbox one och pc

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Sugen på att fiska men vädret suger och du bor i Sverige? Då kan jag glatt meddela att Fishing Sim World: Pro Tour numera finns på Game Pass PC!

Men vänta, det är inte slut där! Ringer du nu får du även Wasteland Remastered, vilket även det tar plats i Game Pass-biblioteket lagom till helgen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=PTXA_VtrxLg

Sugen på att fiska men vädret suger och du bor i Sverige? Då kan jag glatt meddela att Fishing Sim World: Pro Tour numera finns på Game Pass PC!

https://www.youtube.com/watch?v=W6KF4xc-cd4

Men vänta, det är inte slut där! Ringer du nu får du även Wasteland Remastered, vilket även det tar plats i Game Pass-biblioteket lagom till helgen.

Riktigt härligt att Wasteland remastern dyker upp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Det är trippel A-torsdag på Xbox Game Pass PC, med två nya titlar i biblioteket.

Först ut är Wolfenstein: Youngblood, vilket utan tvekan är det spel i Machine Games rebootserie som fått sämst kritik. Nu finns det åtminstone möjlighet att prova på det. Kanske är kul i co-op?

Ovanpå det tar även Final Fantasy XV plats på tjänsten. Kanske något för @loevet att spela igenom för 23:e gången?

Permalänk
Inaktiv

Riktigt trevligt med Wolfenstein Youngblood, inget spel jag vill köpa men perfekt i en tjänst som denna.
Bra att FF äntligen anländer till tjänsten men jag hade personligen hoppats på att de börjat med ett bättre spel.
Borde vara dags för Yakuza snart också.

Men @jonast , är det klart att spelet släpps på PC idag? Enligt Eurogamer igår gällde datumet bara för Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@JonasT: Ja! Har faktiskt varit sugen på att spela FFXV igen med 60 FPS och .... kanske 1440p? Spelade det på PS4 Pro när det begav sig och det blev bättre med senare patchar, men något stabilt 30 FPS med 4K-isch "checkerboarding" blev det aldrig tal om. Har faktiskt bara spelat igenom det helt en gång, men mina 115 timmar med spelet kändes ändå ganska uttömmande

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Moderator
Forumledare

Håller på att ladda ner ff, måste ju testa

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon5930:

Men @jonast , är det klart att spelet släpps på PC idag? Enligt Eurogamer igår gällde datumet bara för Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå, båda poppade upp i Windows 10-appen nu på morgonen! Mobilappen verkar dock släpa, men det går att söka fram dem om man vill installera på distans.

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag antar att det inte är några problem med multiplayer med folk som har Steam-versionen av exempelvis Wolfenstein, eller andra game pass-spel?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

@Dunder: För multiplayer måste du ju logga in någonstans, om t.ex ett xbox-login kan spela med ett steam-login är ju helt och hållet upp till speltillverkaren som står för servern. För att få gamepass och lyfta så har ju microsoft släppt in win32 spel vilket ökar chansen att spel portas direkt från steam, men det är ju fortfarande två versioner.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pacc:

@Dunder: För multiplayer måste du ju logga in någonstans, om t.ex ett xbox-login kan spela med ett steam-login är ju helt och hållet upp till speltillverkaren som står för servern. För att få gamepass och lyfta så har ju microsoft släppt in win32 spel vilket ökar chansen att spel portas direkt från steam, men det är ju fortfarande två versioner.

Det var just för att utvecklaren stod för servrarna och inte M$ som jag tänkte att det borde funka oavsett vart man köpt det, men det kanske inte är så simpelt då.
Hur är det med just Wolfenstein?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

Jodå, båda poppade upp i Windows 10-appen nu på morgonen! Mobilappen verkar dock släpa, men det går att söka fram dem om man vill installera på distans.

Hm, måste nästan installera appen. Har i dagsläget knappt 10mbit/s så all nedladdning kräver en del planering.

Härligt att spelen ändå kom samtidigt. Hade föredragit om utbudet och lanseringarna var gemensamma för Game Pass oavsett plattform tjänsten körs på. Har varit en del spel man sett som i slutändan bara dyker upp på Xbox. Sen Phoenix Point förstås, men när den väl kom till PC hade jag fastnat med annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att Wolfenstein: Youngblood var bättre än väntat. Tacksamt att spelet dök upp i tjänsten, annars hade jag troligen skippat den helt.

Föredrar fortfarande MachineGames övriga Wolf titlar men väl värt min tid så här långt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon5930:

Måste säga att Wolfenstein: Youngblood var bättre än väntat. Tacksamt att spelet dök upp i tjänsten, annars hade jag troligen skippat den helt.

Föredrar fortfarande MachineGames övriga Wolf titlar men väl värt min tid så här långt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar verkligen de två tidigare spelen, så kommer nog få lov att ge Youngblood en chans! Om inte annat för att kika lite på ray tracing-implementationen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

Jag gillar verkligen de två tidigare spelen, så kommer nog få lov att ge Youngblood en chans! Om inte annat för att kika lite på ray tracing-implementationen.

Gameplayet är ganska annorlunda, känns lite mer åt Destonyhållet där FPS RPGiserats. Jag gillar att smyga runt och skjuta mina fiender med ljuddämpad pistol men fungerar inte i närheten lika som i de tidigare spelen. Hagelgeväret tackar jag dock inte nej till heller.

Men utöver det? Riktigt trevligt, och "Destinyifieringen" förstör inte spelet, känns nästan som det förbättrar spelet samt då Coop. Fungerar fint solo också.

Stämningen känns bra också... Och får sköna flashbacks till Saboteur trots att det är två väldigt olika spel. Det Saboteur gjorde så bra önskar jag att fler utvecklare satsat på. Blir nog att försöka klämma in en genomspelning även av den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har missat att fylla på med förra veckans nyheter, så här kommer de i efterhand!

Ninja Theorys arenashooter Bleeding Edge betatestades i helgen via Game Pass och de som missade det så finns det en till chans den 13:e mars. Spelet släpps sedan skarpt den 24:e mars och finns tillgängligt vid lansering på Game Pass PC.

Den pixeldoftande RPG-plattformaren Death's Gambit tog även den plats på Microsofts speltjänst under förra veckan – ett spel som lånar inspiration från både Castlevania: Symphony of the Night och Souls-serien.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Helt urtrött på Game of Thrones? Om inte så finns nu Reigns: Game of Thrones på Xbox Game Pass PC. Har inte spelat de tidigare Reigns-spelen, men de ser onekligen väldigt mobilspelsaktiga ut.

Permalänk
Inaktiv

World of Horror som tycks vara väldigt inspirerad av Junji Itos briljans(/galenskap?), blir det att testa i helgenför mig om tillfälle ges.

The Enigma of Amigara Fault och speciellt Uzumaki kan nog vara intressant läsning för övrigt.

Permalänk
Medlem

Yep! Väldigt prisvärd tjänst

Permalänk
Medlem

Yesbox, mycket prisvärd tjänst...

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Ja Eftersom det är så billigt får man inte dåligt samvete av att inte lira under en period på samma sätt som med tex Origin Premier som kostar tre gånger så mycket.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nä köper de jag vill spela!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Jajamensan, används dagligen, är ohälsosamt beroende av att samla achievements och har gått över till pc på heltid efter att ha varit klistrad vid Xbox sen 2005.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4080S | Playstation 5 | Xbox Series X | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ja, det lär dröja innan jag köper något spel igen, betalar hellre för en eller flera såna här tjänster istället. Lär ändå kosta mindre för mig jämfört med att köpa spelen jag vill spela.
Med tanke på det stora utbudet finns det alltid något som är värt att testa när man är sugen på något nytt spel.

Permalänk

Bästa valutan hittills. Shadow of War, Metro och Outer Worlds tyckte jag var bra grejer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Jag har använt det förut men jag sa upp mig ganska snabbt. Fanns inga intressanta spel för mig tyvärr.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Fanns det inget trix här på Sweclockers där man kunde få denna tjänst väldigt billigt genom någon "bugg" via deras koder och fria månader osv?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Väldigt prisvärt! Jag har spelat Forza Horizon 4, Outer Worlds, Age of empires 2, Rage 2, Wolfenstein 2 och Hellblade.
Nu spelar jag Ori and the blind forest. Grymt bra, spelar det på min 55" tv med ambilight ihopkopplad med mina hue lampor. Otroligt stämningsfullt!

Visa signatur

Phanteks Eclipse G500A Vit | i9 13900K | RTX 4090 FE | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | DeepCool GAMMAXX L360 A-RGB Vit | 5TB M.2 | X34A |

Permalänk
Medlem

Väldigt nöjd med tjänsten
Spelat igenom en del av spelen, bland annat Metro Exodus, A Plague tale: innocence och The Outer Worlds.
Blivit en jävla massa Forza Horizon 4 med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har Game Pass Ultimate och använder det på både PC och Xbox. Det bästa som har hänt spelbranschen sen online multiplayer

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi