S20, Iphone 11 eller Note 10+?

Permalänk

S20, Iphone 11 eller Note 10+?

Hej

Jag börjar bli galen! jag kan verkligen inte bestämma mig. Har läst recensioner och alla säger olika. Så jag skulle vilja veta vilken av Samsung galaxy s20 4g, Iphone 11 eller Samsung note 10+ ni hade valt. Skriv gärna varför också.

Permalänk
Medlem

Ingen av de. Oneplus 8 om du vill spendera pengar på en telefon.
Bra OS och mycket för pengarna

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem

Tror du måste först bestämma om du vill ha iOS eller Android. Mycket enklare när du bestämt det.

Väljer du iOS säger jag iPhone Xs eller nyare.
Väljer du Android säger jag vänta på Oneplus 8.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt antingen Galaxy S10 som månadens mobil hos comviq för 345:- i måndaden i 24 månader. Ringer redan för 145:- i månaden så priset för mobilen blir 200 x 24 = 4800:- eller så hade jag inväntat nya iPhone SE som tros släppas nu i april. iPhone 11 har överlägset bäst kamera vad gäller dynamiskt omfång, naturliga färger och videoinspelning över lag. S20 har problem med dynamiskt omfång om du slår på 64mpix och har problem med autofokus så den skulle jag inte köpa in på. Framförallt inte med tanke på att vi svenskar är fast med Exynos-versionen. Generellt så tycker jag man får mest lur för pengarna om man alltid köper näst senaste flaggskeppet när det reas ut.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

@lambdan: Tycker det är väldigt svårt att bestämma mig. Har tidigare haft Iphone men sedan bytt till android de senaste åren. Det som gör att jag inte kan välja är skärmen på telefonen. Samsungs skärmar är ju så mycket bättre än vad iphone 11 har.

Permalänk

@Chris_Kadaver: Note 10+ reas ut nu för 8600kr. Är väldigt sugen men vet inte ifall jag kommer använda pennan så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

@lambdan: Tycker det är väldigt svårt att bestämma mig. Har tidigare haft Iphone men sedan bytt till android de senaste åren. Det som gör att jag inte kan välja är skärmen på telefonen. Samsungs skärmar är ju så mycket bättre än vad iphone 11 har.

Har själv Galaxy S7 och S10 och S20 har ännu värre PWM-flicker än den här har jag hört. Råkar jag titta på något under en längre stund i nedsläckt rum så får jag seriöst sämre syn hela dagen efter. Vill knappt tänka på vad det kan göra med synen i längden egentligen. Nu försöker jag alltid ha tänt runtomkring när jag glor på luren. Men ibland tänker man sig inte alltid för.

Skrivet av SoftArrow:

@Chris_Kadaver: Note 10+ reas ut nu för 8600kr. Är väldigt sugen men vet inte ifall jag kommer använda pennan så mycket.

Varför inte vanliga S10 med comviq och spara några tusenlappar?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Mycket beror ju på hur du använder mobilen och vad du tycker är viktigt.
Jag har haft S20+ ett par veckor nu som jobbmobil och kameran och skärmen är helt kanon, men ändå har jag inte bytt från min S10 ännu.
Lite beroende på ett det just är S20+, den är stor att hålla i handen. Hade jag betalt själv hade jag nog kikat på en S10 istället eller OnePlus 8 , fast jag vill känna på den först innan jag kan rekommendera den.

Note är enorm, inget för mig 😊

Tänk lite på placering av fingeravtrycksläsare om du använder det och andra saker som kan spela stor roll för vad du kommer tycka om din mobil.
Jag gillar inte placeringen av fingeravtrycksläsaren på S20, jag hade hellre haft den på baksidan, men det är ju dumt om man vill ha ett skal.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk

@Chris_Kadaver: Vet inte riktigt varför jag inte vill ha en s10 men känns som ett för litet steg framåt. Har i dagsläget en Samsung galaxy s7 edge och har nu tappat den så skärmen är sprucken och fingerprint readern slutat fungera.

Permalänk
Sötast

Jag var övernöjd med min Xiaomi lur för 2k kr, den gick sönder och jag gjorde ett impulsköp på då den splajs nya S10+

S10+ är sjukt grym, men den kostar som en ny Xiaomi var fjärde månad.
Nu när köptarmen är lugn så inser jag att jag hade exakt lika mycket glädje av en lur för lite mer än 2K som på en lur som kostar 5-6 Xiaomis.

Frågan är om köptarmen eller intelligensen vinner nästa rond?

Permalänk

@Allexz: Var riktigt sugen på en Xiaomi mi 10 pro ett tag innan de lanserade priset för den. Tänkte väl att de skulle ligga runt 7 tusen men när det låg på 999 dollar så lär det bli runt 10-1100 i Sverige vilket är synd.

Permalänk

Själv tycker jag att det verkar som att folket är ganska nöjda med den Exynos processorn som finns i Note 10+ skulle själv gissa på att med några mjukvaruuppdateringar så är den Exynos processorn som finns i S20 kanske inte riktigt lika bra som snapdragon men i alla fall inte så långt efter som den är idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoftArrow:

@lambdan: Tycker det är väldigt svårt att bestämma mig. Har tidigare haft Iphone men sedan bytt till android de senaste åren. Det som gör att jag inte kan välja är skärmen på telefonen. Samsungs skärmar är ju så mycket bättre än vad iphone 11 har.

Jo det är svårt att välja. Jag är väldigt fram å tillbaka. Just nu på iOS då jag använder Apple Watch pga träning och hälsoskäl. Android tycker jag annars är bättre på många sätt.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

@lambdan: Verkar som att en Iphone 11 har längre uppdaterings tid typ 4-5 år och en android oftast bara har ca 2 år. Vilket också är en fördel för Iphone.

Permalänk
Viking
Skrivet av SoftArrow:

@lambdan: Tycker det är väldigt svårt att bestämma mig. Har tidigare haft Iphone men sedan bytt till android de senaste åren. Det som gör att jag inte kan välja är skärmen på telefonen. Samsungs skärmar är ju så mycket bättre än vad iphone 11 har.

Jag röstar för iPhone. Det ända som du egentligen märker skillnad på mellan skärmarna är uppdateringsfrekvensen, och det drar bara mer batteri. Så om man har en s20 så kanske man väljer 60hz istället. Dessutom är iPhones kvalité så mycket bättre

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk

@Donnerstal: Det är ju sant. En till sak att tillägga är att jag haft Samsungs Galaxy S serien tidigare och det kanske är dags att testa något nytt. Har tidigare tänkt att eftersom detta är den första modellen med 120hz skärm som Samsung gör kommer den förmodligen finns vissa barnsjukdomar. Det är därför jag även valt att lägga till Note 10+ i tanken. 256gb mot 64 och ungefär samma pris nu när den är nedsatt. Så det kanske är läge att sålla bort S20.

Permalänk
Medlem

@SoftArrow: Jepp, det stämmer. Dock har det har det börjar bli bättre med uppdateringar på Android sidan med initiativ som Android One, men det går sakta. Speciellt Samsung brukar vara väldigt sega medan Oneplus brukar vara väldigt snabba. Men det kanske blir bättre...

iPhone tenderar att ha bättre andrahandsvärde också om du vill sälja den.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk

@lambdan: Kommer förmodligen aldrig sälja telefonen då jag oftast använder den tills den gått sönder. Men det som gör att jag inte lätt kan välja mellan Iphone 11 och Note10+ är skärmen. Det svider lite att för samma pris kunna få mycket bättre skärm.

Permalänk

Ingen som kan komma in med något riktigt bra argument varför Note 10+ vinner över Iphone 11 eller tvärtom?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Donnerstal:

Dessutom är iPhones kvalité så mycket bättre

Är det verkligen så, eller är det var marknadsföringen säger?

Permalänk

@Allexz: Om du behövde välja hade du då valt Iphone 11 eller Note 10+?

Permalänk
Medlem

Enkelt val, iPhone 11.

Permalänk
Permalänk
Viking
Skrivet av Allexz:

Är det verkligen så, eller är det var marknadsföringen säger?

Den är mer vattentålig, bästa mobilglaset på marknaden, håller bättre i drop-tester och känns inte lika plastig som många android-mobiler gör...
+Den snabbaste mobilprocessorn

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Sötast
Skrivet av SoftArrow:

@Allexz: Om du behövde välja hade du då valt Iphone 11 eller Note 10+?

Note10+ alla dagar i veckan då det är en Android telefon som man kan göra vad man vill med.
Jag gillar inte nedlåsta operativsystem.

Om det hade gått köra Android på båda så hade det inte varit ett lika solklart val, tycker hårdvaran av telefonerna är väldigt lika, det är inte mycket som skiljer!

Gillar dock pennan även om det inte blir något man använder alldeles för ofta men en stor skärm är alltid nice.
Kör S10+ själv och hade gett 10/10 som rating, fullständigt nöjd med den.

Permalänk
Medlem

Jag hade tagit iPhone XS över 11.
Vanliga 11 har låg upplösning och ingen AMOLED skärm, väldigt tråkigt.
Annars 11 Pro om det finns pengar att bränna.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Donnerstal:

Jag röstar för iPhone. Det ända som du egentligen märker skillnad på mellan skärmarna är uppdateringsfrekvensen, och det drar bara mer batteri. Så om man har en s20 så kanske man väljer 60hz istället. Dessutom är iPhones kvalité så mycket bättre

ok nu ska vi inte överdriva, OLED skärmarna på Samsungs telefoner är totalt överlägsna på ALLT jämfört med iPhone 11 budget LCD.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Som nån nämnde ovan, Xiaomi mi10 eller mi10 PRO. Jag har en mi9 och är fruktansvärt nöjd med den.
Specsen på mi10 lurarna är väl allt man kan önska sig? Ser inget som saknas på dom.
Bra mycket snabbare än Samsung telefonerna iaf enda Samsung har är 120hz på skärmen mi10 har "bara" 90hz.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem

Jag själv skulle ha valt Samsungen, om jag inte hade tid att vänta på nästa Oneplus. Jag gillar inte hur "inlåst" jag känner mig i en iPhone, det är som att Apple endast tillåter dig att göra det dom själva vill att du ska göra på enheten. Sedan är ju Samsungs skärm bättre som ni sagt innan.

Jag kanske är för partisk då jag ogillar iPhone och Apple i allmänhet annars också. Men det är vad jag skulle ha valt.

Edit: Sedan tycker jag att de som säger att iPhone 11 har "så mycket bättre kvalitet" är fåniga. Vad i Samsungs flaggskepp skriker inte bra kvalitet?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Den är mer vattentålig, bästa mobilglaset på marknaden, håller bättre i drop-tester och känns inte lika plastig som många android-mobiler gör...
+Den snabbaste mobilprocessorn

Beror ju på vilken Android-telefon du jämför med. Jämför du med Galaxy S10/S20?
Bättre vattendålighet? Njae
Bättre mobilglas? Njae
Droptest? Stämmer
Premiumkänsla (för materialet)? Samma (båda är ju av glas)
Bättre processor? Stämmer

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500