Permalänk

Kan ej välja 280hz

Hej! Någon som vet varför min 280hz TUF Gaming vg279qm HELT PLÖTSLIGT låst sig på 144hz...?
Hade byggt ihop ny dator och skulle koppla in grejerna, men ser att det inte går att ändra till mer än 144hz. Varken i windows eller nvidia. Det konstiga med allt är att 280hz fungerade fint med gamla datorn. Med samma DP kablar.
Har det nått med det nya grafikkortet att göra? (Geforce rtx 2060 super).
Alla drivrutiner är som dom ska. Personligen känns det som att det är nått fel på skärmen.

Snälla hjälp nån

Permalänk
Medlem

Vsync igång? Ingen inställning på själva skärmen där man aktiverar överklockningen?

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk

@kapisch: V-sync är av.
Det som är så konstigt är att det inte går att välja "overclock" på skärmen helt plötsligt.

Permalänk
Bildexpert 📺

Förmodligen är det inte mer komplext än att du behöver starta om. Kan ofta bli så här på ett första försök om grafikkortet inte får full bandbredd att fungera utan kliver tillbaka till ursprunglig DP-nivå som ger ca 11 Gbps vilket räcker för 1920x1080 och 144 Hz. Skärmen kan inte aktivera överklockningsfunktionen när det inte längre finns något som kan "överklockas", dvs utnyttja hela den möjliga bandbredden.

Steg två är att rycka kablarna, rent av vända på kabeln och försöka igen. Skadar inte med en fabriksåterställning av skärmen. Kvarstår det kan det löna sig med en ny DP-kabel.

Permalänk

Kolla så att du är under fliken ”pc resolution” och inte ”custom”

Permalänk

Löste sig med att jag kunde överklocka på skärmen när jag inte hade datorn ikopplad. Tack för svaren ändå!