Ipad pro 2020 som gaming skärm?

Permalänk

Ipad pro 2020 som gaming skärm?

Hej allesammans, jag har en ipad 12.9” och funderar nu på köpa en windows dator för gaming.. Jag undrar således om jag kan använda min ipad som skärm för den?
Vet att det finns en app som heter Duet som gör detta möjligt, men min fundering är om jag kan använda paddan som den enda skärmen, alltså inte som sekundär skärm, och om det kommer gå att spela spel på den..

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av extreamforce:

Hej allesammans, jag har en ipad 12.9” och funderar nu på köpa en windows dator för gaming.. Jag undrar således om jag kan använda min ipad som skärm för den?
Vet att det finns en app som heter Duet som gör detta möjligt, men min fundering är om jag kan använda paddan som den enda skärmen, alltså inte som sekundär skärm, och om det kommer gå att spela spel på den..

Tack för svar!

Det är säkert teoretiskt möjligt men jag kan verkligen inte rekommendera det... Vad har du för budget på datorn? Går det inte klämma in en skärm?

Permalänk
Medlem

Går säkert spela på, men då går väl bilden över Wifi typ, lär inte vara bra respons tid på den, samt så är det tänkt att det ska vara 2nd screen, inte Primär.
Avråder dig starkt från detta.

Permalänk
Medlem

Är du inte kräsen finns det 24" full hd med 144hz för under 2000kr. Skulle tro de räcker bra för de allra flesta. https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=v2441&sort=price_inclu...

Skulle inte rekommendera att använda en surfplatta som spelskärm. Jag har själv använt en Android platta som extra skärm och det fungerade men det var ju sämre svarstid eller vad man kallar det, så det var mest som en extra skärm det var användbart.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Tack för allas svar! Faktum är att typ all mitt spelande kommer vara i vr, så känns inte motiverande att köpa någon 144hz skärm.. speciellt inte när jag har min stora fina padda.. Jag tänkte först också att det gick via wifi men det ska väl gå med hdmi till usb-c som dom nya paddorna har? Plus att ipad pro 2020 12.9 har 120hz..

Hade inte större planer på köpa dator men en polare gav mig ett schysst pris på en stationär, så för att slippa köpa en till skärm plus att få en rätt ”sleak” setup så hade det varit ballt med enbart min ipad som skärm, åsidosatt ett vr headset..

Permalänk
Medlem
Skrivet av extreamforce:

Tack för allas svar! Faktum är att typ all mitt spelande kommer vara i vr, så känns inte motiverande att köpa någon 144hz skärm.. speciellt inte när jag har min stora fina padda.. Jag tänkte först också att det gick via wifi men det ska väl gå med hdmi till usb-c som dom nya paddorna har? Plus att ipad pro 2020 12.9 har 120hz..

Hade inte större planer på köpa dator men en polare gav mig ett schysst pris på en stationär, så för att slippa köpa en till skärm plus att få en rätt ”sleak” setup så hade det varit ballt med enbart min ipad som skärm, åsidosatt ett vr headset..

Okej ska du bara ha skärmen för att navigera i windows osv så fungerar det säkert om det nu fungerar med endast en ipad. Annars kan du nog få en skärm för några hundralappar om du letar beg. Antar att du inte har en TV?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

@jOnÄTÄn: Bra ide, kan köra via tvn tills jag får paddan att fungera självständigt. Ville slippa jaga på blocket också, så det blir perfa