Permalänk
Medlem

Hyllsystem Stanley Pro 25

Hej alla Swecare!

Här kommer bilder på mitt påskprojekt. Det är ett platsbyggt hyllsystem för mina Stanley Pro 25 sortimentslådor i mitt ELFA Garage & Förråds förvaringsystem.

Skenorna är frästa ur 6 mm Biltema plastglas-skivor som är en styren-akrylnitril plast. Jag valde just den för priset och för att det är en rätt tålig plast som inte spricker så lätt vid slag och stötar.

För att hålla uppe hyllplanen använde jag gängade stänger (M8) med mutter. På ändarna av stängerna använde jag T-muttrar (M8) .

Själva hyllsystemet är gjort för 8 st sortimentlådor och det är monterat mellan två ELFA trådhyllplan.

Hoppas ni finner mitt galleri inspirerande!

/NUKEGREEN

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Är ett fan av ordning och reda, och här har vi stilfullhet och välorganiserat allt-i-ett.
10/10 möjliga!
edit. 5/5

Permalänk
Testpilot

5/5, smart lösning! Gillade den skarpt!

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen detta, önskar jag själv hade samma tålamod att bygga något liknande.
Bokmärker för framtida projekt...

Permalänk
Medlem

Riktigt trevlig lösning. Tycker speciellt om att fästpunkterna kan höjas och sänkas så vill du någon gång lägga till annat än Stanleys askar finns den möjligheten. Kan ju exempelvis tänka sig ett hyllplan med fack för mejslar, tänger etc.

Permalänk
Medlem

@NUKEGREEN: har du möjlighet att fräsa ut fler sådana där skenor i plexiglas mot en kostad + frakt ? 🤔

Permalänk
Medlem

@andreas_dock: Jag skulle gärna vilja säga JA men jag kommer inte att ha möjlighet att göra detta inom den närmaste framtiden, tyvärr. Jag skulle istället rekommendera att du använder dig av någon online laserskärning och DXF-filen som jag precis laddat upp här. Då kan du välja plastsort och antal helt själv. Jag har använd RazorLAB en gång 2017 (se mitt galleri) vet inte om de är lika bra idag men då var jag nöjd Man kan ju också 3D-printa dem om du har tillgång (en STL-fil finns också via länken till thingiverse). Lycka till och gör gärna ett galleri när du är klar, keep on sprida da moddarglädje!

Permalänk
Medlem

Älskar ordning och reda på sina saker, precis som detta! Keep up the great work!

Permalänk
Medlem

Snyggt, som ordningsnörd kan man inte annat än att uppskatta ett sådant projekt

Permalänk
Avstängd

Djupt imponerad över ordningen överlag i förvaringsutrymmet/hyllorna. Tur att ingen ser mina hyllor...

Snyggt jobbat.

Permalänk
Medlem

Smart. Har själv funderat på något liknande, har många Raaco sortimentlådor av samma sort innehållande elektronikkomponenter. Har ett skrivbord som är två meter, datorskärmar längst till höger på skrivbordet och elektronikinstrument (lödstation, power supply, mätinstrument etc) till vänster.

Någon liknande lösning att montera längst ut till vänster under skrivbordet är en smart ide. Har tillgång till en laserskärare också för att kunna skära ut plexi/akryl till skenorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattsson91:

Smart. Har själv funderat på något liknande, har många Raaco sortimentlådor av samma sort innehållande elektronikkomponenter. Har ett skrivbord som är två meter, datorskärmar längst till höger på skrivbordet och elektronikinstrument (lödstation, power supply, mätinstrument etc) till vänster.

Någon liknande lösning att montera längst ut till vänster under skrivbordet är en smart ide. Har tillgång till en laserskärare också för att kunna skära ut plexi/akryl till skenorna.

Låter ju som en klockren setup du har! Gör gärna ett galleri och sprid lite skadeglädje /NukeGreen

Permalänk
Medlem

Smart lösning 5/5

Vart får man tag på ”bordsmattan” med mått?

Permalänk
Medlem

@nolfie: Köpte skärmattan på Matton. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Snyggt med sortimentlådorna, riktigt inspirerande!

Förstår mig dock inte på de stora lådorna högst uppe till in mot hörnet, måste man klättra på bordet för att nå dem (eller vara riktigt lång kanske), eller blir man rent lurad av bilden? Hoppas de inte innehåller så tunga saker, lyftet ser minst sagt icke bekvämt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Snyggt med sortimentlådorna, riktigt inspirerande!

Förstår mig dock inte på de stora lådorna högst uppe till in mot hörnet, måste man klättra på bordet för att nå dem (eller vara riktigt lång kanske), eller blir man rent lurad av bilden? Hoppas de inte innehåller så tunga saker, lyftet ser minst sagt icke bekvämt ut.

Mycket bra observation! Jag optimerade placeringen efter min egen längd, 197 cm #egoist

Permalänk
Medlem

5 av 5 autism-poäng på ordningen, stor tumme upp.
Dymo och ordning, tillfredsställande att se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

5 av 5 autism-poäng på ordningen, stor tumme upp.
Dymo och ordning, tillfredsställande att se.

Tack! Du menar väl nördsavant-poäng