Asus och SweClockers livestreamar datorbygge på onsdag

Permalänk
Medlem

Kul tävling för åskådare.
Snickra ihop en dator för samma pengar men utan vansinnigt prissatta tillberhör och se hur mycket snabbare ni kan få den!

Permalänk
Medlem

Snygg timing! Inte haft en stationär på minst 15 år, så kul att uppdatera sig på vad som gäller nuförtiden. Börjar bli sugen igen.

Permalänk

Det här bygget är väldigt mycket bättre än min nuvarande, så jag hade gråtit glädjetårar ifall jag lyckades vinna 👍

Permalänk

Man är lite av en Dominator vid pokerbordet med denna Spader Asus i ROGskärmen!

Permalänk
Medlem

Jadu, försökte klura lite grann på något bidrag, så här kommer detta:

"Jag sitter här i värmen och drömmer om en Ryzen,
och önskar att jag vore lite mera frysen.

Covid har oss alla tagit på sängen,
men många har dock missat hela poängen.

Med en ny Asus, man alla spel kan dominera,
men ROG, Corsair och AMD kan också imponera!"

Kul tävling, lycka till allihopa!

Permalänk
Medlem

"Restricted area DO NOT disturb" är en bra början på detta grymma paket. Det skulle jag sätta som ett stort plakat när jag lämnar datorn. Asus ROG Strix RTX 2070 Super grafikkort.. njaaa inte det värsta men kommer kicka Ass i många grymma spel ändå. 32 Gig minne mycket viktigt. Känner man själv när minnet håller på att svikta helat tiden. Skulle vara najs att få koppla in dom själv i hjärnan! Rätt bra processor, nätagg och moderkort. Asus ROG Strix LC RGB 360mm vattenkylning toppnice, aldrig haft själv men vad kan gå fel!?. Toppen skärm från Asus ROG Strix XG32V Topp Topp. Alla gillar att klicka på "musar" och att den är snygg gör absolut inget. Asus ROG Strix Helios så snyggt chassi så det kommer lysa som hund.... i månskenet! RIIIIIkligt med HDD samt musmatta, headset och tangentbord. Har jag fått med allt.. Detta är verkligen något man ska sattsa på. Håller tummarna och en glad sommar

Visa signatur

Asus P6T DELUXE V2, INTEL CORE I7 920, CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 1333mhz, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, BENQ FP241W 24#, Thermalright Ultra-120 Extreme, Thermalright tillbehörLGA 1366 bracket Corei7, LG GGC-H20L, Asus Radeon EAH4870X2

Permalänk
Medlem

Hade man ju inte tackat nej till!

Nu i hemester så måste man ju distansiera sig ifrån folk, passar det inte bra då med en ultimat speldator redo för att sitta i min holk!

Internet tjej vill man ju ha, men utan VR finns det inget att ta, kanske med hjälp av Asus kan jag få till det, inga fler nätter i ensamt slet, istället i virituellvärld med någon glödhet!

Framgång blir till misslyckande, nu dansar min VR tjej runt brasan med en hulk och två orcar, lika bra det medans jag sitter här och tårarna torkar.

Hon var så fin, vacker och gran, men vad är det jag ser, hon visade sig vara en man!

Jag stänger av mitt VR och avinstallerar skiten, nu blir det patiens och att halsa hela flaskan med spriten!

Akta er i den virtuella världen, annars kanske ni fäktas med båda svärden!

Kram på er kära sweclockare!

Visa signatur

- Chassi: NZXT 510 Elite, CPU: INTEL I7 6950X @ 4Ghz RAM: 64 GB DDR4 3000 mhz, MB: ASUS X99 DELUX II , GPU: RTX 3090 HOF Nätagg: 1200 watt plat, CPU Kylare: NZXT X53 , HDD: 2 x 2 TB 7200 RPM, 512 Gb SSD, 1 Tb Samsung 970 EVO M2 OS: Win10 Pro 64-Bit.

Permalänk
Medlem

Datorn borde heta Helios Panoptes , Helios bar en gyllene hjälm täckt med alla slags gnistrande ädla stenar. Alla som såg honom fick hålla för ögonen för att inte bli bländade.
Med all denna RGB så är det passande

Visa signatur

Let It "RIP"

Permalänk
Medlem

Bra livestream! Roligt att det går framåt i bygget trots allt skoj snack.

Tävlingsbidrag:

Skrivet av Marcus/Nanashi:

Till minne av Kenneth har vi strix-burken som stiger fram i rampljuset med en Strix RTX 2070 Super och AMD Ryzen 7 3700x. Med rätt vinkel på lurarna och rätt spel laddat i minnet kommer du att dominera motståndarna. #Materialsport.

Permalänk
Medlem

Mitt inlägg: "Vet du inte vad allting heter? vet du inte vad du behöver? Sök bara på Asus ROG så blir valet enkelt. Det bästa på marknaden. "

Permalänk
Medlem

Nu ska vi tro!!

Sicken dator asså, får min MSIgr63 och se dålig ut men men!!

med tanke på situationen i världen
så stannar vi till och kollar in denna skönheten

och med ett glimt i ögat, så ser jag på allvar, en anti corona

The Anti corona... låter inte fel asså

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag: En roggigt snabb PC från
Asus, företaget som enligt legend grundades i Taipei av självaste Zeus år 1337. Godlike.
Denna Asus PC praktiskt taget susar förbi konkurrenterna, kompromiss finns inte i dess vokabulär. Inte en chans att den kommer go rog(ue) on you. Med denna skapelse är du redo för 2077 och framåt.

Permalänk
Medlem

Rejält schysst dator ja

En dator att förlita sig på i denna pandemi,
Kraftfull och extrautrustad nog att ge dig uppochnervänd dyslexi .

Nu ska man inte skämta om folk med läs och skrivsvårigheter, men jag gör det ändå då jag vet att de helst undviker att skriva klagobrev

Denna dator är dock inget skämt, men likt meningen ovan som kan ha trampat någon på tårna,så bör du undvika att att tappa denna dator på dina egna tår.

Att sitta inlåst med detta monster och spela och streama och liknande kan ha viss effekt på kroppsodören ,därför rekommenderas även en granatkastare med tårgas ,som är modifierad att spraya ut Axe istället för tårgas, blir det för mycket kan man alltid flytta in i chassit ett tag och njuta av det extrema utrymmet.

Permalänk
Medlem

Såg livestreamen och tänkte att det passade bra med en ny dator nu till sommaren. Så här kommer mitt bidrag. OBS! Ska läsas som ett rim.

När du som mest behöver en svinbra kalkylator, kan det vara bra att använda denna lilla lilla dator. Datorn är byggd med massor av Asus, och därför vill vem som helst såklart vara datorns Kasus. Med hela 16 gigabyte av ram, kommer du med denna bli smart som en gam. Men nästan viktigasts är datorns 2070 grafik, för med denna kommer oavsett bra göra bra statistik. Så tveka inte på att agera, för med denna dator kommer du garanterat avancera.

Permalänk
Medlem

Men var är ESD armbanden?

Permalänk
Medlem

Bidrag:
I den mörka värld vi just nu lever, kliver ASUS fram och lyser upp vägen mot en fantastisk värld där DU sätter dina egna gränser för vad som är möjligt. ASUS ROG är POG!

Permalänk
Medlem

Tävlingsbidrag

Det här är ett klockrent datorpaket perfekt för utövande av social distansering! Den stekande sommarvärmen må påverka oss alla, men den här datorn håller sig cool med hjälp av ASUS slutna vattenkylningskit. Utöver en monsterdator ingår dessutom en drös tillbehör, såsom ASUS egna RGB-kontroller som alltid gör dig till häftigast på lanet, samt den maxade skärmen Asus ROG Strix XG32V. Det här paketet kommer få dig själv att undra ifall du sitter i självaste Night City eller Göteborg när stortiteln Cyberpunk 2077 väl släpps i år. Så maxad som den här datorn är kan den hålla dig till år 2077!

Permalänk
Medlem

Mitt tävlingsbidrag!

Asus ROG Strix, för spelare som gillar kvalitet, prestanda och trix!

Jag sitter här i värmen och nästan dör,
svetten lackar och fläkten på max kör.

Man skulle gärna vilja ha en Ryzen, så
att man kan bli lite mera frysen.

Men denna CPU kan ju inte bli förkyld men med
vattenkylning kommer den bli väldigt väl kyld.

Precis nu när man är i uppstartfasen som streamer
så vore denna konfiguration för mig en dreamer.

Permalänk
Medlem

Trump inspirerat bidrag:
This Asus ROG computer is THE best computer, nobody builds better computers, then Asus, believe me, nobody knows computers better than I do.
I could say it, but I don’t want to say it, but some people said it is the best computer build ever made by a company in Europe.
The graphics in this build are much smarter than others graphics, I just sold a graphics for $15 million to somebody from China and nobody knows graphics better then me.
This Asus ROG build just made Computers great again.
Covfefe.

Permalänk
Medlem

Ett somrigt sus
Inte ett brus
Tyst som en mus
En dator från Asus

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Denna produkt är full av anti-social teknik,
så du under pandemin slipper få social panik.
Alla spel med denna burk går lekande lätt,
delar från ASUS gör paketet komplett.
Så gå in i världar där du kan vara social utan smitta,
när du får nog kan du bara trycka på escape och quitta.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Skrivet av Sapiens:

Ett somrigt sus
Inte ett brus
Tyst som en mus
En dator från Asus

Satt och viskade denna för mig själv x-antal gånger och dog av skratt!! 😂👌 A-suuus.... Riktigt snyggt

Permalänk
Medlem

Bidrag

Rogge!

Ah Strixten?

Ska du med och Scopea ut Asus nya Terminal?
Hört att den ska Dominera.

Givetvis, vi kan ta min 570 dit.

Amen De blir ju Super!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Gör social distansering till en barnlek och våga spendera sommaren nedsläckt! Samla in dosen av D-vitamin från skenet av ljuv rgb istället för självspäkning på stranden med aluminiumfolie under hakan och sand mellan tårna.
Visa alla i spelsessionen att fantastisk hårdvara genererar segrar trots avsaknad av ungdomlig entusiasm, skillz och kattreflexer! Våga köpa framgång! Upp med börsen!

Permalänk
Avstängd

Bidrag

Stark besluten och storsint,
gick jag till blotta bärbara,
för att åter slå locket hårt.

Ilskan som kom vill jag ej känna,
frustrationen som kom vill jag glömma.
Hoppet sprang ur min kropp, mitt liv förblir hackigt.

Livet står still,
lösningen bortom kontroll,
tills jag en dag hörde viskas på håll:
- Asus kommer, Asus kommer.

Strålande ljus genom fönstret uppenbaras, Asus såg mig.
Jag, blott ingen,
jag förtjänar mig ingen uppmärksamhet,
jag blev rörd, förstummad.

Asus tittade på mig från ovan,
såg att jag lider i det tysta.
Skenet, gudalikt strålande,
gav hoppet åter att få leva värdigt.
Hoppet, att få leva i flytet där tursamma lever.

Permalänk
Administrativ avgift

Mitt bidrag:

Dator med vatten och ljus i sommarens värme svalka både kropp och knopp. Tangentbord med brytare av tyst rött och hörlurar av kraft även dessa få dina öron i hamn. För din glädje köp ett paket från ASUS med både stil o kraft!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga.

"Om man väntar på något gott väntar man alltid för länge, men inte idag. Sluta förlora av la-la-g-g-lagg och börja förstora, dina chanser att vinna av denna banbrytande hårdvara.
En dator av asus ger dig fokus, att vinna eller försvinna, det kan nog du inte veta. Men med prestandan av ett ASUS ROG RTX grafikkort, ja, då vetdu nog redan svaret.
FPS, Grafik eller Stabilitet, allt av detta får du av ett paket SUPERSNUS av ASUS"

Tack för möjligheten att få tävla. Inte det bästa bidraget men jag gjorde mitt bästa xD

Permalänk

Här är mitt bidrag:

Denna nördiga monolit monterades av gudar. Dess syfte, att putta pixlar och bildrutor snabbare än du kan säga AMD Ryzen 7 3700X. Den noga utvalda kärnan ger dig Alltid Mera Dator (AMD) och tunga komponenter skapar Ruskigt Overklig Geometri (ROG) i spelens värld. Höljet av helium (Helios) är motsatsen till lätt och det finns inget mer att säga att detta är en Mean Machine.

Permalänk
Medlem

Ett kraftpaket med fart och fläkt. Asus visar här ett paket du kommer älska, från Asus ROG prylar som visar vart skåpet ska stå. allt från Asus ROG Strix Helios till den pretiösa skärmen Asus ROG Strix XG32V som kommer visa alla pixlar i strålande glans. Minne, HDD och Grafikkort till tusen. Tjaaaa närmare 40000!!! Vad mer kan man begära, önskar jag er all nära och kära. ASUS ROG såklart.

Visa signatur

Asus P6T DELUXE V2, INTEL CORE I7 920, CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 1333mhz, CORSAIR TX 750W NÄTDEL, BENQ FP241W 24#, Thermalright Ultra-120 Extreme, Thermalright tillbehörLGA 1366 bracket Corei7, LG GGC-H20L, Asus Radeon EAH4870X2

Permalänk
Medlem

Är din e-peen för kort? Skrattar din fru, dina kompisar och din egna mamma när de ser din dator? Blir du utfryst på jobbet när du av misstag berättar om din intel celeron? Här finns botemedlet! För den lilla summan av 40 tusen spänn blir du den fetaste katten i hela Skåne! Brudarna på krogen blir svaga i knäna när du berättar för dem om din vattenkylda stridsmaskin. Sluta leva ett miserabelt liv och upgradera din dator till asus idag!

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE