Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Budgetalternativ till Node 202?

Permalänk
Medlem

Budgetalternativ till Node 202?

Ja... Jag vet att Node 202 inte är så dyrt men jag letar ändå efter ett ännu billigare chassi. Node 202 kostar 1500 inkl nätagget och jag kanske hade hoppats på typ 1000 med agg. Jag beställer gärna från Amazon om det hjälper.

Grejen är att jag behöver ett smalt chassi med plats för ett stort grafikkort så en riserlösning som i Node behövs. Annars hade jag tagit ett Kolink Satellite, men det är ju litet och knubbigt och går inte in mellan tv bänken och väggen där det ska stå.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hur smalt måste det va?

Ärligt talat tror jag inte att du kan komma billigare undan än Node 202. Det skulle kanske vara något från Taobao, men med frakt och annat är det fråga om en minimal besparing, och det är knappast värt det.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kolla Aliexpress om du hittar något, Node 202 är redan billigt och det som finns på Svenska marknaden kostar mer eller har sämre kylning.

Permalänk
Medlem

kolla Silverstones chassin, de har de direkta konkurrenterna ML03 & RVZ03.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

kolla Silverstones chassin, de har de direkta konkurrenterna ML03 & RVZ03.

Ingen av dom är ju billigare...?

Aja. Råd till TS. Invänta en rea på node 202 eller köp beg.
Jag tror jag gav under 1000lappen för mitt med nätagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ingen av dom är ju billigare...?

Aja. Råd till TS. Invänta en rea på node 202 eller köp beg.
Jag tror jag gav under 1000lappen för mitt med nätagg

Jag har sett dem billigare utomlands än i Sverige. Minns inte om det var amazon eller caseking

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Hur smalt måste det va?

Ärligt talat tror jag inte att du kan komma billigare undan än Node 202. Det skulle kanske vara något från Taobao, men med frakt och annat är det fråga om en minimal besparing, och det är knappast värt det.

Tack för alla svar.

Nu när jag mäter lite inser jag att jag hade kunnat klämma in ett Kolink Satellite på högkant då det bara är 190 mm "högt". Så då är det ju ett billigare alternativ, tillsammans med Kolinks SFX-agg på 450 W blir det strax under 1000-lappen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tack för alla svar.

Nu när jag mäter lite inser jag att jag hade kunnat klämma in ett Kolink Satellite på högkant då det bara är 190 mm "högt". Så då är det ju ett billigare alternativ, tillsammans med Kolinks SFX-agg på 450 W blir det strax under 1000-lappen.

/hulle.

Om 190mm är tillräckligt smalt så har du ju många alternativ. Små tornchassin är ju under den bredden. Några exempel:

Fractal Design Core 1100 (eller 1000)
Cougar QBX
Aerocool Playa Slim

Playa Slim tar bara smala grafikkort, men mATX-moderkort. Core 1100/1000 tar mATX och vanliga ATX-aggregat.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum