Bäst lösning när kablar inte når nätagg?

Permalänk
Medlem

Bäst lösning när kablar inte når nätagg?

Har ett Fractal Design Define Mini C med ett mITX-moderkort och SFX-nätagg, och såklart når inte kablarna till nätagget.

Kunde inte hitta förlängskablar för 24-pin, så bäst är väl att byta chassi? Isåfall vilket?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Har för mig att jag läst något om att man inte bör mixa kablar mellan olika tillverkare/modeller förut?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Om du gillar designen på mini c så är ju det uppenbara alternativet lillebror Fractal Design Define Nano S.

Annars finns ju många alternativ, men för mer exakta råd får du berätta mer om komponenterna.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Har för mig att jag läst något om att man inte bör mixa kablar mellan olika tillverkare/modeller förut?

De länkade kablarna är rena förlängare, inget du kopplar direkt in i nätaggregatet. Så då är det lugnt.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Zippeer:

Har för mig att jag läst något om att man inte bör mixa kablar mellan olika tillverkare/modeller förut?

Det gäller kablarna som man får med nättagget och inte förlängningar som man bara kopplar på kablarna man fick med nättagget.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Rekordmedlem

En gång har jag klippt av och förlängt kablaget, det är kanske ingen metod som passar alla men inte heller omöjligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

De länkade kablarna är rena förlängare, inget du kopplar direkt in i nätaggregatet. Så då är det lugnt.

Skrivet av Vzano:

Det gäller kablarna som man får med nättagget och inte förlängningar som man bara kopplar på kablarna man fick med nättagget.

Ja det var kanske det jag hade läst då!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Beställ ditt drömchassi och flytta psu så länge, jag har mitt i en HD-bur. (om du inte har returrätt på chassit förstås)