Varför blev du medlem på SweClockers?

Permalänk
Medlem

Wow nästan exakt 10 år sedan jag vart medlem.

Det var för att jag ville ha hjälp gällande hårdvara som jag inte kunde om någonting alls på den tiden. Men tack vare SweClockers allra mest fredagspanelerna så förändrades min kunskap och intresse för hårdvara enormt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

För att jag inte är en djurplågare!

Permalänk

Bra recensioner

Kul att läsa nyheter

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare

Reggade mig 2007 men lurkade långt innan. Hittade till Sweclockers via en mycket äldre kompis som höll på med överklockning och vattenkylning. På den tiden handlade man mesta vattenkylningsdelarna på Feltema och akvarieaffären. Tyckte om fildelen som fanns här då samt alla trådar med olika moddifikationer som IR-mottagare till datorn eller egenkomponerade fläktkontrollers.

Det var här jag postade mina första moddade datorprojekt som i sin tur längre fram gav mig det jobb jag har idag och haft i 5 år.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Lurkade i många år innan jag väl skaffade ett konto, tror att det var att var ett hårdvaruköp som slutligen fick mig att bestämda mig. Och det är ingenting jag ångrar idag med alla härliga duktiga människor och den kompetens som finns här finns ingen annan stans

Men nu till den stora frågan: Sover du med olika många beroende på hur kallt det är, eller hur funkar det? Trettiotvå stycken låter väldigt varmt oavsett omgivningens temperatur – tre också för den delen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Sökte information om hur jag skulle göra med datorn jag hade på den tiden. Helt sjukt att det gått 17år!

Permalänk
Medlem

7 år sedan medlem och bara lurkat runt och läst nyheterna. Nu är det dags för ett grafikkort och tänkte köpa från Sweclockers Marknad. Såg dock att man behövde tre foruminlägg så här är mitt första!

Permalänk
Medlem

En vän till min bror var moderator här på SweClockers under början av 00-talet och bakåt (vet inte när han blev moderator och hur länge han var det), så blev lite intresserad av webbsidan. Sen är jag ju såklart en "liten" geek av mig, så det spelade också in en roll, haha!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag är alldeles ny här på Sweclockers. Blev medlem för tre dagar sedan. (8 Juli 2020).
Jag har sett en del inlägg härifrån innan när jag sökt på olika lösningar på problem och frågor gällande datorer och mobiltelefoner, men det är först nu som jag kände att det var dags att gå med som medlem.
Min storebror har hjälpt mig med datortips och teknik, och det har jag klarat mig långt på, men han bor långt ifrån min lilla stad nu, och dessutom härjar Covid-19 i världen, så jag försöker klara mig mer själv.

Ha det bäst!

Hälsningar från Elin

Permalänk
Medlem

Medlem sedan Augusti 2008.
Läste på mycket om överklockning på forumet innan jag ens blev medlem. Men sen skapades ett konto när de va dags och börja höja frekvenser. Så de va väl anledningen till att jag blev medlem.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Det var så otroligt länge sedan att jag omöjligt kan minnas. Jag minns ju för katten knappt vad jag gjorde förra veckan...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Minns jag gick på ett datortek en "datakurs" anordnad av arbetsförmedlingen och plöjde igenom ECDL 10veckors kurs på 4dagar, sen hade jag 9veckor dötid och då fann jag sweclockers. Det var mest för att få mest bang for the buck på den tiden, klocka för skojs skull. Det var otroligt rolig och utvecklande tid, satt och spelade diablo2 och sedan satt man på sweclockers och diskuterade drops.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk

Lurpassat lite från och till genom åren. Kände att det var dags att delta av främst två skäl. Dela med mig av mina kunskaper samt för att de senaste månadernas karaktän lämnat mig en aning socialt understimulerad.

Visa signatur

OS: Debian och Windows i VM med GPU-passthrough
HW: 5800X, Radeon 6700 XT & 460, 4x TridentZ 8GB, ~5TB SSD, PRIME-B450-P

Permalänk
Medlem

Bra och trivsamt forum där jag ofta får bra hjälp

Hejsan!

Har i ett par års tid sökt efter information om teknik, datorer, konsoler och mjukvara på forumet, och har som oftast funnit svar och kunnat löst uppkomna problem. Men när jag i augusti 2020 insåg att jag inte fann svar på en fråga om Google-konton, bestämde jag mig för att bli medlem för att helt enkelt kunna ställa den frågan i en egen tråd, och fick även då bra svar och hjälp. Nu kan jag ju även starta nya trådar med frågor som jag inte finner svar på, samt att kunna bidra med hjälp till andra medlemmar. Dessutom är forumet väldigt trivsamt.

Vänliga hälsningar Stoffelundgren!

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem

Reggade mig en gång i tiden pga överklockningsentusiasm och var redan med i något engelskt forum (XtremeSystems som numera är ganska så dött ställe som var fyllt utav överklockningsentusiaster på den tiden) men tänkte det kan va bra att hänga med i något svenskt oxå.

Numera läser jag främst nyheter här.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Reggade mig för storslagna planer i tidiga tonåren att bli helt grym på att modda chassin. På den tiden var det akrylsidor med Dremlade mönster som gällde för hela slanten. Det blev en hyfsat kort runda då innan andra intressen tog över.

Återvände ca 2016 när jag skulle börja bygga en ny dator och fick tipset att ha koll på Dagens fynd-tråden. Sedan dess är jag fast!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Inaktiv

Minns inte anledningen exakt, jag har haft mitt konto väldigt länge. Dock var jag registrerad på de flesta av de större svenska datorinriktade forumen i början av 2000-talet. Skillnaden är att de övriga samtliga försvunnit.

Många av de främst engelskspråkiga sidorna lever vidare, förutom HardOCP som inte riktigt är samma sak efter att Kyle blev anställd av Intel. Men svenska är ett förhållandevis litet språk, inte ens Sweclockers är vad det brukade vara.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Avstängd

Hade vägarna förbi, men hade kul att veta vad för dator delar som kommer ut så att man inte köper något gammal skit och sen kommer det ut en ny som är mycket bättre efter en vecka.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Lurkat sedan ~10ish år sedan, blev medlem förra året helt enkelt för att det är så vettigt och sansat folk här att jag tänkte ge det en chans. Var orolig att jag skulle hamna utanför eller på annat sätt känna mig negativt behandlad för att jag kommer in som kvinna på mansdominerad plats. Fast jag ofta varit i mansdominerade grupper irl så tillvida att det är välkänd mark för mig är det inte samma som på nätet, där tar sig skit andra former och det är tillslut inte roligt att logga in på vissa ställen. Hittills har jag dock blivit gott bemött här... Håller tummarna att det fortsätter så.

Nu sitter jag nästan helt fastpinnad i kärnkraftstråden, helt sjukt vad engagerande den är och vilken bra nivå det är på debatten.

Vill säga också att det är roligt att se att er maskot "Swec-gubben" fått hänga med och fortsätta vara en del av Sweclockers. Såpass länge har jag hängt här alltså ^^

Permalänk
Medlem

För att få fraktfritt på inet

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Medlem

största anledningen för tillfället var väl att jag skulle bygga min första desktop

edit: ser direkt att jag kommer ihåg fel. Mitt konto är skapat över ett halvår efter jag beställde mina grejer
Måste ha vart att jag började titta på Sweclockers ofta runt när jag skulle bygga min första dator och sen fortsatte komma hit hela tiden, så det måste blivit att jag skapade ett konto som naturlig följd efter att jag ändå var här på sidan så ofta

Permalänk
Medlem

Skulle bygga min första dator runt år 2001 eller nåt. Står att jag blev medelm 2001 men vill minnas att jag blev medlem runt -99 -00? MInnet sviktar vid denna höga ålder men har för mig att det skedde någon form av migrering runt de årtalen av något som gjorde att man "resetades" så tror inte det finns någon här inne som har ett tidigre årtal man blev medlem än 2001? Rätta mig gärna om jag har fel!

hur som, har haft många otroligt sköna år här med rolig läsning och stöttning vid problem! Från hemma pulare som jobbar med sånt som inte alls har med IT att göra så slutade det ändå med IT jobb för sju år sedan!

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem

gick med 1a hand problem med viss teknik som många andra,sedan tror jag att folk här inne sitter med mer kunskap än vad du får om du tex vänder dig till en försäljare,det här är folks intresse som inte heller gör någon vinst på att dela med sig av relevant information,så skulle nog säga att jag litar mer på många inlägg på denna sida än om jag skulle vända mig till något vinstdrivande företag

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Minns jag gick på ett datortek en "datakurs" anordnad av arbetsförmedlingen och plöjde igenom ECDL 10veckors kurs på 4dagar, sen hade jag 9veckor dötid och då fann jag sweclockers. Det var mest för att få mest bang for the buck på den tiden, klocka för skojs skull. Det var otroligt rolig och utvecklande tid, satt och spelade diablo2 och sedan satt man på sweclockers och diskuterade drops.

ECDL, den kommer jag ihåg

Oktober 2001? phh nykomling...

Permalänk
Medlem

Regga mej för att ladda hem program, överklockning etc

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Blev tydligen medlem för att jag hade problem med datorn
Efter lite rotande i historiken hittades första inlägget från december 2005:

Startup problem amd 64 X2 + DFI LP NF4 sli-dr

Byggde precis ihop min nya dator men får följande problem!
Startar jag datorn så hittar den ej processorn, startar jag om den då så går den felfritt vidare in till windows.
Samma problem uppstår när jag startar om datorn från windows. Har skaffat nya bios inställningar så DFI kortet klarar AMD 64 X2 processorer. Även ibland när jag startar datorn så hänger den sig innan windows startar, och skärmen blir helt prickig! En annan gång startade inte grafikkortet utan skärmen var helt svart!
Antar att problemet sitter i moderkortet eller i processorn. Kör med DFI Landparty nF4 SLI-dr som e om flashad för att klara X2 processorer. Processorn är en AMD 64 X2 4400+.
Är detta nått vanligt fel eller liger problemet i att det inte har kommit ut några bra bios uppdateringar till DFI kortet för x2 stöd?
Är det någon som har haft samma problem eller vet hur man kan fixa det?
SKall nämna att datorn går hur fint som helst när man väl kommit in till windows, det enda är att man får starta om datorn några gånger innan man kommer inte utan att den hänger sig i startuppen!

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk

Har varit sporadisk besökare av sidan i många år, har skapat konto för att delta i forumet.

Permalänk
Medlem

Minns inte, förutom att lära sig lite mer så kan Katten Bamse ha vart den stora moroten.