Returnera Valve Index utan att hämta ut det?

Permalänk
Medlem

Returnera Valve Index utan att hämta ut det?

Tjena,

Detta kanske är fel del av forumet men skriver här iom att det gäller ett VR-headset. Om någon mod tycker tråden platsar bättre på annan plats så får ni gärna flytta den.

Jag har beställt och fått en Valve Index leverad (inte hämtat ut den ännu, ligger kvar på utlämningsstället). Men nu har jag ångrat mig och har istället förbokat / förköpt en HP reverb G2.
Jag har iaf anmält på Steams sida att jag vill ha en "refund" och förklarat att jag inte hämtat ut det ännu. Dom har svarat att jag ska "Please attempt to refuse the package and let us know if you are unable to".

Kan man göra det? Är det bara att gå till utlämningsstället och säga att dom ska skicka tillbaka paketet? En kompis sa att om jag låter det ligga kvar får jag betala frakten fram och tillbaka. Blir det någon skillnad om jag går dit och ber dom skicka tillbaka det?

Kanske enkla frågor men jag har aldrig köpt något på distans och returnerat...

Permalänk
Medlem

Om du inte hämtar ut det går det tillbaka till avsändaren utan att du behöver betala en krona. Avtalet där du köpte produkten kanske inte betalar tillbaka ursprungsfrakten vid retur dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om du inte hämtar ut det går det tillbaka till avsändaren utan att du behöver betala en krona. Avtalet där du köpte produkten kanske inte betalar tillbaka ursprungsfrakten vid retur dock

Ok, tack!
Då tror jag att jag låter paketet ligga kvar tills det skickas tillbaka. Återstår att se hur det går returen av pengarna.

Permalänk
Medlem

Japp det är helt lugnt att bara låta paketet gå på retur.

Permalänk
Medlem

Det är bara att gå till utlämningsstället och säga att de ska skicka tillbaks paketet annars ligger det där och skräpar i 2 veckor och du får massa brev hem om att hämta paketet. Jag har gjort detta innan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Noctua NH-U12A | ASUS ROG CROSSHAIR X670E HERO | G.Skill Trident Z5 Neo
DDR5-6000 2x16GB | ROG Strix GeForce RTX 4090 24GB | Samsung 990 PRO 2x2TB | Corsair HX1000i | Fractal Design North | LG 38" 21:9 UltraGear