Permalänk
Medlem

MJ Multimedia

Har någon gång tidigare försökt handla av MJ Multimedia. Produkten fanns ej i lager, men förväntades från leverantör någon vecka senare. Beställde, och snart började leveransdatumet skjutas framåt med några dagar i taget i ett antal veckor. Till sist annullerades min order, och mina pengar återbetalades.

Nu har de vettigt pris på en annan produkt jag behöver, och det är samma med den, finns ej i lager men förväntas från leverantör om ungefär en vecka.

Finns det någon här som har erfarenhet av MJ Multimedia och produkter de inte har i lager för tillfället? Är det alls någon idé att beställa, eller kan jag räkna med att det blir samma visa igen?

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Enskild näringsidkare som bolagsform gör att jag drar öronen åt mig i alla fall. Betyder inte att det är en scam men risken för strul är ju större som jag ser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Enskild näringsidkare som bolagsform gör att jag drar öronen åt mig i alla fall. Betyder inte att det är en scam men risken för strul är ju större som jag ser det.

Nu är väl förvisso mitt statistiska underlag rätt klent, men i den meningen gick allt rätt till när min tidigare order annullerades. Fick tillbaka pengarna omgående per automatik. Behövde inte jaga dem om det eller så.

Vad det gäller bolagsform och ansvar har jag nog hellre en fordran mot en betalningsovillig privatperson än dito AB.

Det jag undrar är huruvida man kan förvänta sig att de kommer leverera sådant de inte har i lager eller ej. Surt att vänta på något förgäves i veckor, för att sedan likförbannat behöva beställa från en annan leverantör som kunde ha levererat direkt.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Nu är väl förvisso mitt statistiska underlag rätt klent, men i den meningen gick allt rätt till när min tidigare order annullerades. Fick tillbaka pengarna omgående per automatik. Behövde inte jaga dem om det eller så.

Det jag undrar är huruvida man kan förvänta sig att de kommer leverera sådant de inte har i lager eller ej. Surt att vänta på något förgäves i veckor, för att sedan likförbannat behöva beställa från en annan leverantör som kunde ha levererat direkt.

Han sitter ju troligtvis inte på (de flesta) grejerna själv utan köper från lager som inte ligger i Sverige. Finns då inte saken du vill köpa till rätt pris så kommer ordern tillslut att annuleras.

Om det är leveranssäkerhet du är ute efter så skulle jag definitivt valt en av de större kedjorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Han sitter ju troligtvis inte på (de flesta) grejerna själv utan köper från lager som inte ligger i Sverige. Finns då inte saken du vill köpa till rätt pris så kommer ordern tillslut att annuleras.

Om det är leveranssäkerhet du är ute efter så skulle jag definitivt valt en av de större kedjorna.

Jo, så är det alldeles säkert, därav frågan om det finns folk i forumet med förstahandserfarenhet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde en intel NUC av honom runt pandemin, då när det var jättebrist på kretsar och han var den enda som sålde den modell jag ville ha till ett pris som var rimligt.

Fick sen vänta nästan nio månader på leverans, men den kom i alla fall till slut.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem