Hej!
Jag är inte jätteintresserad av detta, och ber därför om er hjälp. Jag skulle behöva ett kit av eGPU-chassi, grafikkort och kablage. Av någon anledning hittar jag inget rimligt *paket* på exempelvis webhallen.
Jag vill kunna göra 3D-renderingar okej snabbt, samt spela spel, typ City Skylines på okej nivå. Fokus är dock på 3D-renderingar. Jag går inget superavancerat, men vore trevligt att iallafall ha alternativet att ta ut svängarna lite mer än idag.
Det verkar finnas en grafikkortsdjungel därute, och jag behöver hjälp att reda lite i den.
Det jag har tittat på är en Razer Core X (verkar finnas två? Hittat ingen direkt skillnad som säger mig något mellan de två) som sägs vara bra, men vad för grafikkort ska man ha nu för tiden? Sist jag var i den här svängen var omkring 15 år sedan.
Så, kan jag få ihop något som passar mig med en budget på 7-8000? Vad rekommenderas isåfall? Jag sitter på en MacBook Pro, i7 2,5Ghz, 16gb ram från 2017 (med Thunderbolt 3) idag och vill inte köpa en till dator, varesig laptop eller desktop.
Alternativet är såklart att jag själv sätter mig in i det, men jag är helt ointresserad och planerat inte att byta upp mig närmsta året varpå det känns lätt meningslöst.
Tackar ödmjukast för er eventuella hjälp i detta. Jag litar på er!