Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Dragnet:

... lagt in 1.005

Är det 1005.4? Någon uppenbar skillnad efter uppdateringen? Jag ska också bara jag får 10 minuter över

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Dragnet:

Jo, det är givetvis värre men jag har svårt att tänka mig att majoriteten av skärmarna har detta problem. Lite som en stor risk för flera döda pixlar som vissa skärmar dras med. Och går ramen sönder så byter man ju på garanti, ingen diskussion.

Glitcharna vi pratar här om har ju alla med lite olika framträdande beroende på grafikkort, användningsområde, känslighet etc.

De lär ju fixas med tiden. Men visst, jag skickar in min skärm på garantin när det finns en ny och sen är det bra med det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av leadc4ge:

Är det 1005.4? Någon uppenbar skillnad efter uppdateringen? Jag ska också bara jag får 10 minuter över

Inget jag har sett ännu men jag inte spelat något ännu (utöver en snabbtitt på Troy - gratis idag enbart i Epic Game Store). Jag noterade dock att de flesta inställningarna ändrades till gamla eller nya defaults så man får ta ett varv genom dem.

Skall ut och flyga med IL2-Sturmovik i morgon dock

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Det finns bara två typer av personer; de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Dragnet:

Inget jag har sett ännu men jag inte spelat något ännu (utöver en snabbtitt på Troy - gratis idag enbart i Epic Game Store). Jag noterade dock att de flesta inställningarna ändrades till gamla eller nya defaults så man får ta ett varv genom dem.

Skall ut och flyga med IL2-Sturmovik i morgon dock

Vill du testa Gifen som skapar flicker om det är någon skillnad där.

Tekniker hämtade min G9, väntar fortfarande på mail från Samsung för att kunna kontakta komplett om en ny skärm. Men även de har tidigast 30e Aug. Tur att man har en CRG9 under tiden, lite svårt att gå tillbaka till en 27" efter detta.

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 13-13-13-28-1T 3466Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia Evga 1080 SC -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Commander:

Vill du testa Gifen som skapar flicker om det är någon skillnad där.

Tekniker hämtade min G9, väntar fortfarande på mail från Samsung för att kunna kontakta komplett om en ny skärm. Men även de har tidigast 30e Aug. Tur att man har en CRG9 under tiden, lite svårt att gå tillbaka till en 27" efter detta.

Det flimrar samma som innan, mer i 60 Hz, mindre i 240 Hz.

Ja, jag har en gammal 27" i källaren och den ser ju direkt liten ut nu plus att jag upplever att den är krökt åt andra hållet

Man kan undra om Nvidia får ut en ny drivrutin i närtid nu eller om vi måste vänta på lanseringen av 3000-serien?

(Jag noterade att default brightness nu var 65-ish och inte 100 som innan!)

Det finns bara två typer av personer; de som förstår binära tal och de som inte gör det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Universe
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av KGB91:

Fast att skärmen fysiskt går sönder för så många är ju mer än en barnsjukdom.

Nä allt det räknas in under barnsjukdom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2010

Det må inte vara G-Sync än men jag har ett himla fint flyt i bilden och ingen som helst tearing med 240 Hz, full upplösning och 130-200 FPS: