Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus sjösätter spelskärmen PG259QN med 360 Hz i september

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ronnylov:

Hade varit intressant med en "blindtest" där folk får gissa uppdateringsfrekvens på skärmen. Kan folk se skillnad på 360 Hz och 120 Hz om de inte vet hur det är inställt?

Själv kan jag inte se skillnad på 60 Hz och 90 Hz på mobilen. Har ingen datorskärm över 60 Hz så jag vet inte om jag hade märkt det på en dator.

Mycket på mobilen kan nog begränsas av hårdvarukapacitet, android/applikationerna i sig, strömsparlägen/"batterioptimeringar" med mera.
Skulle rekommendera att testa på en snabbare datorskärm istället för att avgöra.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

3d vision, say whut? Det är ju sedan månader tillbaka bortplockat i drivrutinssuiten.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag vill ge Asus lite beröm för att de lanserar skärmen platt och inte defekt genom att ge den en onödig radie. Sneglat på ny skärm ett tag, men inte så här lågupplöst, och många skärmar går bort pga "curved" tramset.

Håller med dig helt. Samsung släppte en bra VA-skärm, Odyssey G7 med hög HZ med lite ghosting och riktigt bra svärta men så gör dom den böjd!
Böjd skärm var något man hade när tekniken inte fanns för att göra platta skärmar men så började man göra dem böjda åt andra hållet istället. Varför då?
Enbart för att komma med något nytt. Håller med dig om att curved är defekt. Undrar nu hur många år man ska behöva vänta på att få en snabb skärm med bra svärta som är platt och med 1440p.

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bennyfax:

Håller med dig helt. Samsung släppte en bra VA-skärm, Odyssey G7 med hög HZ med lite ghosting och riktigt bra svärta men så gör dom den böjd!
Böjd skärm var något man hade när tekniken inte fanns för att göra platta skärmar men så började man göra dem böjda åt andra hållet istället. Varför då?
Enbart för att komma med något nytt. Håller med dig om att curved är defekt. Undrar nu hur många år man ska behöva vänta på att få en snabb skärm med bra svärta som är platt och med 1440p.

Håller med dig helt med faktiskt. Gillar mycket hos G7an, dömde ut den först pga böjd panel men är och tittar ibland. Men inte aktuell. Jag har blandannat en Acer X34A, en 21:9 ultrawide och den har R3000. Kan godkänna det i detta fallet men på 21:9-skärmar tycker jag heller inte att curved hör hemma. 32:9 har jag inte sett i verkligheten så vill inte uttala mig om det.

Hade varit önskvärt om de släpper platt och böjd av modellerna och låta oss kunder välja. De släpper redan så onödigt många modeller redan, släpp ett par till och se vad som faktiskt säljer.

Permalänk
Medlem

@anon5930 jag accepterar också en något böjd skärm om den är väldigt bred men inte en allroundskärm, 16:9 på 24-27"

Visa signatur

Ryzen 3700x, ASUS PRIME X370-PRO, 32GB ram, RTX 2080, Acer XN253Q 240Hz, MSI G241 IPS 1080p 144Hz, Varmilo VA88M (MX Brown), Cooler Master MM710.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Samsung U28H750 moddad med en ZisWorks X28.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Medlem

Det som är nice är ju även att den har riktig g-sync och därmed variabel overdrive för när man spelar långsammare spel.
För mina behov är det här den bästa skärmen som är ute just nu men jag tror ändå att jag väntar på en 240hz 1440p ips med att uppgradera.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1