HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

HiFi-klubbens Samsungerbjudande -Diskussionstråd

Skrivet av chief wiggum:

Hifiklubben firar 40 år och kör i helgen en enligt mig bra kampanj på Samsung för sina medlemmar.

Jag köpte den här här för 11994 kr (ordinarie pris 19990 kr)med koden "40YEARS":
https://www.hifiklubben.se/samsung-qe55q90t-qled-tv/samqe55q9...

Finns fler modeller och storlekar att välja på.

Samtidigt har Samsung en kampanj som man är berättigad till att nyttja.
https://www.samsung.com/se/offer/qled-bundle-2020/

Dvs du får plocka ut en av tre valbara Samsung produkter gratis.

Tex, Samsung Odyssey C27G75T

Sjukt bra deal!

Slog till på samma som du!
Preliminär leverans: 15 November

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Sjukt bra deal!

Slog till på samma som du!
Preliminär leverans: 15 November

När fick du besked om preliminär leverans? Börjar misstänka att det som står på hemsidan om leveranstid inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

När fick du besked om preliminär leverans? Börjar misstänka att det som står på hemsidan om leveranstid inte stämmer.

Sorry, jag menade vad som stod på hemsidan.
Tror du det dröjer längre än så?
Nåja, behöver ha den senast 1:a December för att registrera hos Samsung, annars kommer jag avboka köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Sorry, jag menade vad som stod på hemsidan.
Tror du det dröjer längre än så?
Nåja, behöver ha den senast 1:a December för att registrera hos Samsung, annars kommer jag avboka köpet.

Hos Samsung står det att du kan registrera orderbekräftelsen som är innan 1 dec även om du får tv:n senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Hos Samsung står det att du kan registrera orderbekräftelsen som är innan 1 dec även om du får tv:n senare.

Fast jag behöver väl serienummer som jag tolkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Fast jag behöver väl serienummer som jag tolkar det.

Av erfarenhet från andra cashbacks (b la Samsung) brukar dom i regel finnas tillgängliga en tid efteråt just av denna anledning.

Om Q90T haft en oneconnect-box som tidigare 9-serien hade jag klippt en direkt (ersatt av Q90R) då det förenklar kabeldragning vid väggmontering.

I övrigt är tyvärr Q90T mer eller mindre identisk med Q80T så det lockar inte heller https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-q90t-vs-samsu...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Av erfarenhet från andra cashbacks (b la Samsung) brukar dom i regel finnas tillgängliga en tid efteråt just av denna anledning.

På mail? Eller menar du att det förlängs?

Personligen vill jag inte ha oneconnect så Q90T är perfekt.
Med tanke på att jag kommer välja skärmen så är det en bra deal.
En Q90T + G7 skärm, om än 27" för 12k är i min värld riktigt bra iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

På mail? Eller menar du att det förlängs?

Personligen vill jag inte ha oneconnect så Q90T är perfekt.
Med tanke på att jag kommer välja skärmen så är det en bra deal.
En Q90T + G7 skärm, om än 27" för 12k är i min värld riktigt bra iaf.

Själva sidan där man gör cashbacken (hos t ex Samsung) brukar finnas tillgänglig efter slutdatumet för att tillgodose de kunder som köpt en vara precis i slutet, kravet är ju endast att du skall ha köpt den före slutdatumet - inte nödvändigtvis fått den levererad.

Det är en riktigt bra deal, helt klart!

EDIT2: QE65Q90T landar på 14994:- vilket också är galet bra...skall ta en funderare!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

Testade lite olika apparater för rabatten.

Q95T verkar ha sina kopplingar i en låda som har en sladd mot TVn. Annars är den identisk mot Q90.

Permalänk
Medlem

Samsung verkar ha sin egen HDR-lösning som jag förstår det.
Hur fungerar det på Netflix, PS4-spel m.m.?
Eller har den även stöd för Dolbys HDR?
Samma sak med HDMI 2.1 vilket den saknar officiellt stöd för men har sin egen lösning?

Lite sugen på en 65 tummare för det priset för att ersätta min Sony från 2010, KDL46EX500.
Lite skillnad bör det ju vara...
Undrar även om man blir tvungen att köpa en ny receiver...
Har en Onkyo TX-NR626 från 2013 idag.

Permalänk
Medlem

På ett annat forum skrevs följande:

"Ang. TV-erbjudandet på HiFI-klubben. Har nu talat med dom och de sa att man ska ställa in sig på att den inte följer med någon gåva med den kraftigt rabatterade TV-n"

Vilket enligt mig är konstigt då det ser ut så här i mailet från Hifi.
http://www.bilddump.se/bilder/20200905135443-85.229.189.161.p...

Visst, de skriver ju alltid att tryckfel kan förekomma.
Men ganska dåligt isf. Kommer lätt avboka om gåva uteblir och lämna dåligt omdöme då jag just nu ligger ute med 12.000kr i förmodligen flera månader. Kommer inte öppna tv kartongen innan jag fått bekräftelse på att jag är berättigad G7:an.

Permalänk
Medlem

@Calma: Hemsidan också

https://www.hifiklubben.se/c/2020/08/samsung-tv-offer/

Men!

Kampanjen kan inte kombineras med andra erbjudanden.

Permalänk
Medlem

Ja, fast det där betyder inget eftersom det på Samsungs sida står:

Erbjudandet gäller 17 augusti–1 november 2020, vid köp av QLED 2020 Q80T, 65” och större, samt alla storlekar av Q90, Q95T, Q800T, Q900T och Q950T. Välj vilken Samsung-produkt som ingår: Galaxy Note10 Lite Black (värde 6790 kr), 27” Curved Gaming Monitor Odyssey G7 (värde 6995 kr) eller Robotdammsugare VR7000M (värde 7990 kr). Gäller hos utvalda nordiska återförsäljare. Kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Däremot i mailet så står alla reducerade priserna plus att gåva ingår.
Se bilden jag postade. Det blir inte mer tydligt än så.

Jag tolkar dock Samsungs villkor att man inte kan kombinera flera erbjudanden hos Samsung.
Sen att Hifi klubben sänker priset på tvn är ju deras val.
Samsungs kampanj bör gälla oavsett pris Hifiklubben säljer för.

Nåja. De får göra som de vill.
Bara de meddelar hur de avser göra.
Tror inte man orkar bråka, även om mailet är glasklart att reducerade priserna plus gåva ska ingå.
Någon kanske beställt en tv i lager, så vi lär ju snart veta vad som gäller.

Permalänk
Medlem

@Calma: Jag ringde upp butiken och han garanterade att erbjudandet funkar 100% i kombination, detta var en speciell deal mellan samsung och hifiklubben. Han var helt medveten om dealen och kombinationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@Calma: Jag ringde upp butiken och han garanterade att erbjudandet funkar 100% i kombination, detta var en speciell deal mellan samsung och hifiklubben. Han var helt medveten om dealen och kombinationen.

Snyggt!

Vi hoppas på det.
Personligen gråter jag inte om de ändrar sig och kommer inte bråka men som jag tolkar deras email ska det vara 100% att det funkar i kombination. Annars avbokar jag bara.

Tiden får utvisa. Vi håller tummarna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@Calma: Jag ringde upp butiken och han garanterade att erbjudandet funkar 100% i kombination, detta var en speciell deal mellan samsung och hifiklubben. Han var helt medveten om dealen och kombinationen.

Tack för infon - testade ringa men det var stängt, men beställningen ligger nu ivägskickad på 65"

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

@KniFF: Tror jag frågade 3 gånger på olika sätt och han var tvärsäker, ingen tvekan.

Samsung QE65Q90T QLED-TV (SAMQE65Q90TN)
beställd!

Tänkte ge den som present till mina fantastiska föräldrar, så plockar jag skärmen. De har nån gammal okeyish LCD nu. Men de kollar rätt mycket TV, tycker de förtjänar nåt riktigt bra!

Går det att få in IPTV kanaler som riktiga kanaler på denna? Så de slipper öppna en extern app?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@KniFF: Tror jag frågade 3 gånger på olika sätt och han var tvärsäker, ingen tvekan.

Samsung QE65Q90T QLED-TV (SAMQE65Q90TN)
beställd!

Tänkte ge den som present till mina fantastiska föräldrar, så plockar jag skärmen. De har nån gammal okeyish LCD nu. Men de kollar rätt mycket TV, tycker de förtjänar nåt riktigt bra!

Går det att få in IPTV kanaler som riktiga kanaler på denna? Så de slipper öppna en extern app?

Härligt. Klausulen "erbjudanden kan inte kombineras" gäller ju endast på den butiken man beställer ifrån, alltså man kan inte kombinera med något annat erbjudande hifiklubben har.

Att hifiklubben gör reklam för Samsungs cashback betyder inte att det är hifiklubbens erbjudande (få gratis vara på köpet) och dom skriver själva att det hanteras helt enskilt av Samsung efter inköp.

Samsung är en tillverkare som råkar ha en cashback som löper under tiden helt enkelt, denna har inget med hifiklubben att göra.

Dvs, båda erbjudanden löper separat och jag ser inga frågetecken kring att dom kommer uppfyllas från varsin part (hifiklubben / Samsung)

Ovanpå detta kan jag också inflika att jag förra året beställde Samsung CRG 49" där en Samsung Galaxy Tab A ingick, kort därefter gick Samsung ut med att alla som köpt en Tab A kan göra en cashback och få deras laddstation gratis - men att det inte gick att kombinera med andra erbjudanden.

Jag testade ändå (och det stod klart och tydligt i min orderbekräftelse att min Tab A ingick i erbjudandet med bildskärmen) men Samsung godkände det ändå och skickade mig en laddstation utan minsta tillstymmelse av problem.

Har haft med Dell och andra tillverkare att göra och då har det varit riktigt bökigt att lyckas få igenom cashbacks, men alltid varit smidigt via Samsung!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

@KniFF: Jag förstår, men säljaren på hifiklubben garanterade att erbjudandena gick att kombinera. Om det sen inte håller när man väl ska casha in erbjudandet så lär det bli problem då man måste öppna TVn för att få ut serienumret. Då vet jag inte hur man fortsätter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@KniFF: Jag förstår, men säljaren på hifiklubben garanterade att erbjudandena gick att kombinera. Om det sen inte håller när man väl ska casha in erbjudandet så lär det bli problem då man måste öppna TVn för att få ut serienumret. Då vet jag inte hur man fortsätter.

Blev långrandig i förra meddelandet, men kortfattat så är jag inte alls orolig för att cashbacken kommer gå igenom

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem

@KniFF: Jag beställde med klarna till butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Sorry, jag menade vad som stod på hemsidan.
Tror du det dröjer längre än så?
Nåja, behöver ha den senast 1:a December för att registrera hos Samsung, annars kommer jag avboka köpet.

Nej, när jag kollade sent igår stod det helt plötsligt november 23:e. Men idag har de ändrat till 28:e september. (Som det stod från första början).. tänkte om du fått någon orderbekräftelse med en mer exakt leveransdag för just din tv.

Permalänk
Medlem

Just det.

Nu när man ser att hifi-klubben kan pressa sina priser på en flaggskepps-tv såhär mycket.. Då känns det ganska uppenbart att det kan bli bra prispress framåt black friday.

Permalänk
Medlem

Nu har jag gjort en beställning.
Behövdes inte så mycket övertalning för frun, men har samtidigt tagit upp frågan ett par gånger per år de senaste 4 åren om behovet av ny TV...
Frågan är nu om jag behöver en ny receiver också eller om jag klarar mig med min gamla Onkyo TX-NR626 från 2013...

Permalänk
Medlem

Har liksom ett par andra här gjort en beställning hos hifi-klubben på en Q90T 65". Verkar dock inte få någon orderbekräftelse från hifi-klubben och Klarna rapporterar att ordern är under behandling. Hur är det för er andra? Har ni erhållit orderbekräftelser?

Permalänk
Medlem

@JOthef: Den kom efter 15min och hamnade under reklammail i gmail.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Är inte en Samsung QE65Q90T inklusive Samsung Odyssey C27G75T for 15kkr årets bästa deal? Verkar vara mycket kompetenta saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@Laxpudding: Är inte en Samsung QE65Q90T inklusive Samsung Odyssey C27G75T for 15kkr årets bästa deal? Verkar vara mycket kompetenta saker.

Det är en mycket bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

@KniFF: Jag förstår, men säljaren på hifiklubben garanterade att erbjudandena gick att kombinera. Om det sen inte håller när man väl ska casha in erbjudandet så lär det bli problem då man måste öppna TVn för att få ut serienumret. Då vet jag inte hur man fortsätter.

Kommer man vara tvungen öppna den för att få ut serienumret? Annars säljer jag gärna TV:n och tar G7:an.

Permalänk
Medlem

Det enda problemet med alla datum är att man måste ha serienumret inknappat senast 1:a december! Och levdatum just nu är i mitten av november. Nagelbitare!