Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

hearts of iron IV

funderar på att skaffa hearts of iron IV.
har en fråga ang när spelet tar slut.
vad jag minns från hearts of iron 2(vilket är det enda jag har spelat) så krävdes ett slags "fusk"(om man kan kalla det för det) där man gick in i en text fil och ändrade tiden då spelet slutar.
jag är en sån som vill försöka erövra hela världen och inte bara en del mål och till det så krävs tid.

jag antar att spelet avsluta runt 1946 i HOI IV(?) och det är långt ifrån de tiden jag behöver, så, först och främst, slutar spelet vid 1946 eller kan man köra på så länge man vill tills man vunnit? och om spelet slutar 1946, kan man fixa så att man kan köra på längre?

var så länge sedan jag ändrade i HOI2, men jag har för mig att man gick in i en text fil och bara skrev in året då man ville at spelet skulle avslutas, är det samma sak i HOI IV?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: Vad är du intresserad av? HOI4 är ett sandbox spel som utspelare sig mellan 1936 och 1948 men egentligen inte har något med WW2 och mycket lite med strategi att göra. Söker du efter mer WW2-settings där du inte kan ändra så mycket men stort fokus ligger på striderna så är HOI3 bättre.

Själv så älskade jag 3:an medan 4:an är ordentligt trist efter relativt snart då AI är hopplös. AI är knappast ett geni i 3:an heller men känns inte det påverkar en själv lika mycket. Vad de lyckats med i 4:an är dock MP och göra ett förståeligt UI som inte tar 14 dagars heltidsstudier för att förstå basics som i de gamla Paradox-spelen så bara hoppa rätt in och börja lira.

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

@mangemani: Vad är du intresserad av? HOI4 är ett sandbox spel som utspelare sig mellan 1936 och 1948 men egentligen inte har något med WW2 och mycket lite med strategi att göra. Söker du efter mer WW2-settings där du inte kan ändra så mycket men stort fokus ligger på striderna så är HOI3 bättre.

Själv så älskade jag 3:an medan 4:an är ordentligt trist efter relativt snart då AI är hopplös. AI är knappast ett geni i 3:an heller men känns inte det påverkar en själv lika mycket. Vad de lyckats med i 4:an är dock MP och göra ett förståeligt UI som inte tar 14 dagars heltidsstudier för att förstå basics som i de gamla Paradox-spelen så bara hoppa rätt in och börja lira.

jasså, jaha, trodde HOI 4 var som HOI 2, fast uppgraderat, ok, då satsar jag på HOI 3 istället då, HOI 2 älskar jag och är 3:an i stil med 2:an, så är det det jag söker.

men oavsett vad, så fick jag inget svar på min fråga ;). grundinställningarna i HOI 2 var att spelet utspelades sig mellan 1933 och 1946, men det kunde man ändra på genom at gå in i en utav txt filerna i HOI 2 mappen och ändra slutdatumet. har för mig att mitt slutdatum var år 2200 nått efter det att jag hade ändrat. går det att göra så i HOI 3 med? isf vilken txt fil ska jag ändra i?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

jasså, jaha, trodde HOI 4 var som HOI 2, fast uppgraderat, ok, då satsar jag på HOI 3 istället då, HOI 2 älskar jag och är 3:an i stil med 2:an, så är det det jag söker.

men oavsett vad, så fick jag inget svar på min fråga ;). grundinställningarna i HOI 2 var att spelet utspelades sig mellan 1933 och 1946, men det kunde man ändra på genom at gå in i en utav txt filerna i HOI 2 mappen och ändra slutdatumet. har för mig att mitt slutdatum var år 2200 nått efter det att jag hade ändrat. går det att göra så i HOI 3 med? isf vilken txt fil ska jag ändra i?

1948, som jag skrev (båda 3&4 är 36-48). Tror du kan spela oändligt i HOI4 (achievements lär inte gälla dock, om någon bryr sig). HOI3 har jag bara spelat de "stora" länderna och då är -48 begränsningen rätt meningslös då spelet avgörs 41-43 med kriget i Stilla havet och Öst-fronten.

I övrigt kan du editera vad f-n du vill i båda spelen är jag rätt säker på. Finns en massa mods till båda spelen som gör de till helt nya upplevelser.