Permalänk
Lego Master

Alltså dom ska ha credd för möjligheten att fullständigt anpassa undertexterna, åtminstone i Chrome.
Inte testat, men hoppas det sparas på kontot och inte i cookies lokalt, så det följer med till andra enheter också.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Måste man betala för mulan?

Har för mig att den kommer kosta när den väl kommer. Cirka 300-350 kr.

https://feber.se/film/mulan-slapps-direkt-pa-disney-i-septemb...

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Shudnawz:

Alltså dom ska ha credd för möjligheten att fullständigt anpassa undertexterna, åtminstone i Chrome.
Inte testat, men hoppas det sparas på kontot och inte i cookies lokalt, så det följer med till andra enheter också.

jag älskar tjänsten redan asså
så skönt

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Ang Mulan: ”Bio” filmer kommer att kosta extra, är väl helt naturligt? Dyrt om man är ensam, väldigt billigt om man är 4 pers som kollar.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Tycker utbudet är jättebra och precis vad man ska förvänta sig. Kan se om en massa saker från när man var yngre men även lite nyare som Mandalorian, Marvel och nya Star Wars. Dock besviken att hela Mandalorian inte finns tillgänglig direkt.

Och vad är grejen med att sätta en gräns på hur mycket man kan lägga i "min lista"? Lika dumt som på HBO Nordic

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

VÄLDIGT mycket på tjänsten! Glad jag köpte ett år kommer ta en stund att ta sig igenom...
Bara alla säsonger av simpsons kommer ta några månader

Permalänk
Medlem

Mulan kommer inte att kosta extra i Sverige, men däremot så finns den inte tillgänglig i Sverige förrän 4e December.

Permalänk
Medlem

Med två barn så är denna tjänst värt det bara av den anledningen. Har en fru som älskar Disney också. Plus att jag själv gärna ser några gamla godingar samt nya filmer. Jag är även intresserad av National Geographics utbud. Så signade upp för 1 år och är helnöjda

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfactory:

Ang Mulan: ”Bio” filmer kommer att kosta extra, är väl helt naturligt? Dyrt om man är ensam, väldigt billigt om man är 4 pers som kollar.

Fast tycker inte du det känns jävligt snålt bjuda över polarna för att blega film och sen be dom swisha?
Kanske bara är jag.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

@LennyV: ja inte undra på att piratstream och torrentdelning inte minskar snabbare (om det nu minskar?) när bolaget kör med geografisk segregering.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

@Ahlen: Tror han menade att man i praktiken kan vara fyra pers som delar på kontot. Detta då Disney tillåter 4 samtidiga streams.

En annan sak om det är hemma såklart.
Polarna kommer in:
"Tja, vill ni se på Mulan får ni swisha mig 75spänn först"

Alltså kan du och tre polare dela på månadsavgiften, och då kanske även på filmkostnaden.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan förklara varför det alltid är så att det skiljer sig så mycket i contentväg per region?
Vet att jag läste för något år sedan att EU sätter stopp då viss procent av content på streaming-tjänster i EU måste vara Europa-producerat.
Men måste vara andra saker som påverkar också väl? Isf vad?

Permalänk
Medlem

Content-industrin har säkert frågat sig hur man kan öka gratis fildelning på bästa möjliga sätt och kom på att det bara krävs en ny streaming tjänst för varje serie eller film som släpps.
Äntligen något dessa gubbar har lyckats med.
Grattis.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Köpte ett år när priset var nedsatt, och som barnfamilj så är det väldigt prisvärt. Alla Disney-klassiker och många serier från då man själv var barn, t.ex. Bumbibjörnarna, Långbens galna gäng, Räddningspatrullen, Timon & Pumba m.m. Det enda jag egentligen saknar är Duck Tales (gamla serien), Luftens hjältar och Darkwing Duck, annars verkar det mesta från Disneydags finnas.

En annan sak som stör mig är att vissa serier/filmer har engelskt titel, och andra har svenska, och den är känslig för vilket språk man använder. Söker du efter Bumbibjörnarna så hittar du inget, utan du måste söka efter Gummi Bears, men söker du efter Lilla sjöjungfrun så får du upp både filmen och serien, men inte uppföljarna, då måste du söka efter The Little Mermaid. Detta hoppas jag att de fixar så snart som möjligt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Utmärkt tjänst till ungarna! Redan testat den lite på inbyggda appen i LG OLED TV:n och det fungerar bra! Det jag noterade var att vissa serier inte har så många avsnitt än. Vad tanken är där vet jag inte men kanske vill man dra ut på innehållet och ge en känsla av att det kommer mycket nytt framöver.

Vi betalar vanligen 600 kr / mån för en massa onödiga kanaler med reklam från Canal Digital, vi skar ner detta rejält och kör huvudsakligen Netflix och nu då Disney plus. Känns som ett bra val för vår del än så länge.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur utbudet samt bild och ljudkvaliteten är på 4k HDR material via Disney+?

Har Netflix 4k HDR/Dolby Vision som referens när det kommer till högupplöst streamat material.

Permalänk
Medlem

Verkar finnas väldigt mycket trevligt på tjänsten, lika bra att testa en månad och se. Synd bara som redan sagts i tråden att ducltales originalet inte finns

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

@ghostfenix: Med 2 avsnitt nu sen 1/vecka så är man ikapp till Mandalorian säsong 2.

590 kr(59 €) för fösta året var givet för mig. Med fru och 2 barn (snart 3 och 5 år) och med möjlighet att ha 4 konton (av max 7) inloggade samtidigt.

Dessutom är det inte många streamintjänster som erbjuder 4k och Dolby Atmos kvalitet till det priset.

Permalänk
Medlem

Har varit sugen på att prova tjänsten. De har riktigt många bra serier och ett överkomligt pris. 69 kronor för varje månad är inte alls fel.

Visa signatur

Utvecklare inom Full Stack .NET, ASP.NET, Java, SQL, MySQL, XNA, jQuery, Javascript

Main PC: AMD Ryzen 5 7600X, MSI MAG CORELIQUID 420, Kingston FURY Beast DDR5 5600MHz 32GB, ASUS Prime B650M-A Wifi, MSI RX 6650XT, Crucial 480GB SSD, WD Blue 1TB, WD Green 500GB, Windows 10 Pro x64

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Vinolik:

Lika dumt som på HBO Nordic

Att jämför HBO nordic med något annat än en blöt servett är att göra dem en tjänst. Fy farao vad dålig HBOs app är. Dom borde fan betala mig för att jag ska orka navigera den skiten.

Disney+ är hittils mycket nice! Kollade på lite Simpsons och nu blir det Avengers:Endgame efter jobbet. I dolby vision såklart

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Jag gillar Disney+. Det finns svenskt tal också, precis som man hade som barn. Tycker det är synd att Ducktales från 90 talet och Luftens hjältar inte fanns med i utbudet, men jag gissar på att det kommer inom kort.

Permalänk
Medlem

Loggade in och kollade runt lite imorse, ser riktigt bra ut, hoppas bara att gamla DuckTales och Darkwing Duck dyker upp snart.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Inaktiv

@anon321431: Dom kommer inom kort antar jag då dom finns i USA.

Permalänk
Hedersmedlem

Typsikt att barnen precis blivit för stora för alla Disney Junior-serier annars hade denna rullat konstant. Dock tror jag dom kommer ha mkt att titta på, särskilt av lite äldre barnserier.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Äntligen en tjänst med filmer i 4k atmos och hdr, nästan alla marvel och nyare disney filmer är det. Orginal star wars 4k remastern finns där oxå så underbart.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Har redan 90+ av Disney's topp-filmer på Blu-ray, vet inte om det är något bra kvar att se.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av toobypls:

Är det någon som kan förklara varför det alltid är så att det skiljer sig så mycket i contentväg per region?
Vet att jag läste för något år sedan att EU sätter stopp då viss procent av content på streaming-tjänster i EU måste vara Europa-producerat.
Men måste vara andra saker som påverkar också väl? Isf vad?

Eftersom Disney+ inte funnits i Sverige innan kan dom ha hunnit sälja rättigheterna till en annan aktör med avtal om ensamrätt eller annat. Exempelvis kunde Viaplay ha betalat för att ha Lejonkungen helt själva under ett år. Disney är sen inte så sugna på att begå avtalsbrott utan väntar ut nuvarande kontrakt, när kontraktet går ut är det ju bara låta bli att låta Viaplay förlänga.

Skrivet av Printscreen:

Att jämför HBO nordic med något annat än en blöt servett är att göra dem en tjänst. Fy farao vad dålig HBOs app är. Dom borde fan betala mig för att jag ska orka navigera den skiten.

Ser att du inte provat SF kids där snackar vi inte servetter utan dasspapper. Appen är exempelvis låst till landskapsläge och du kan inte casta innan du börjar titta, om du mot förmodan lyckas casta för den tappar anslutningen konstant. Enda anledningen till att folk använder det är att SF slänger ut gratismånader till höger och vänster.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LennyV:

Simpsons, men inte Futurama! NNNNEEEEEEJJJJJJJJJ........

Hade de haft den serien skulle jag smällt till direkt. Missade tonvis av de första säsongerna, har svårt att följa TV-tablåer (glömmer när något sänds) så det blev att jag skippade det när de sändes på svensk TV. Reklamkanaler skippar jag också, Simpsons gick väl på trean vill jag minnas men minns inte hur det var med Futurama.

Sedan, alla miljoners filmer från 20th Century Fox... Varför kan vi inte få se dem i Sverige? I USA finns de på Hulu vad jag förstår, som inte finns här. *suck* Ooh, denna underbara fantastiska digitala framtid där vi styrs dragna runt med näshåren av DRM och åderlåtande prenumerationer till förbannelse...

Alla säsonger av Futurama ligger på någon av de andra streamingtjänsterna, tror det är Viaplay?

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

Hoppade på tåget i hopp om att Kejsarens nya skola skulle finnas men tyvärr inte. Ingen som har en aning om vart man kan få tag på det med svenskt tal?

Visa signatur

Hög standard ;)