Permalänk
Medlem

Kommer ni släppa en Linux klient?

Permalänk
Medlem

Hade inbjudan till aplha testet men jobbade dess värre som en tok hela förra veckan, lyckades installera men aldrig starta.. Hoppas att alphan gick bra och att jag har möjlighet att testa någon annan gång!

Heja er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Kommer ni släppa en Linux klient?

Ja det kommer till både Linux och IOS senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Hade inbjudan till aplha testet men jobbade dess värre som en tok hela förra veckan, lyckades installera men aldrig starta.. Hoppas att alphan gick bra och att jag har möjlighet att testa någon annan gång!

Heja er!

Det va ju synd, men det kommer fler tillfällen. Du har ju automatiskt en plats i nästa alpha också om du fick en nu
Jag uppskattar att nästa (med fokus på PvP/PvE arenas) kommer om ca 3 månader

Permalänk
Medlem

Tja har följt det här ett tag nu, helt fantastiskt arbete måste jag säga.
Har inte hunnit testa alfan än, hoppar nog på nästa vända ;D
Har du gjort samma som tibias system som gömmer tak och våningar över spelaren när man står vid ett fönster/går in i en byggnad? Hur funkar det? När du löste det här med att en tile blockas av en vägg men ändå kan ockuperas av gubben (så man inte har massa onödig space på samma tile) hur gjorde du då ? Frågar för jag försöker en liknande grej i ett unityprojekt ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adelekta:

Tja har följt det här ett tag nu, helt fantastiskt arbete måste jag säga.
Har inte hunnit testa alfan än, hoppar nog på nästa vända ;D
Har du gjort samma som tibias system som gömmer tak och våningar över spelaren när man står vid ett fönster/går in i en byggnad? Hur funkar det? När du löste det här med att en tile blockas av en vägg men ändå kan ockuperas av gubben (så man inte har massa onödig space på samma tile) hur gjorde du då ? Frågar för jag försöker en liknande grej i ett unityprojekt ;D

Hej! Roligt att höra Du är så välkommen till nästa alpha!
Kul att du är intresserad av spekutveckling och grejar med Unity, har du hållt på länge?

Angående din fråga: Ja, vi gömmer våningarna över baserat på vissa förutsättningar. Vi har inte just det där med att det måste vara ett fönster i nuläget men det hade varit väldigt simpelt att implementera. Kortfattat så kollar klienten på rutorna runtomkring spelaren, och kollar om där finns någon mark ovanför dem. Sen om marken ovanför inte är för tjock, så döljer den det. Anledningen till att vi döljer baserat på tjocklek är att det funkar bra vid grottor, klippor och liknande också.

Hur jag blockat väggar är väldigt simpelt. En vägg tillåter spelaren att gå in på rutan baserat på vart han kommmer ifrån. Så väggen i sig har ingen blocking alls. Funktionaliteten ligger mer i Pathfinding algoritmen alltså. När man räknar ut en väg att gå, så tar den också i beräkningen med vilken tile man kommer ifrån

Hoppas du är nöjd med svaret. Har du fler frågor så är det bara att fråga. finns ju också på Discord, och om du hoppar in i en Stream på twitch någon gång när jag streamar kan jag förklara bättre!

/Robin

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, jag har hållt på några månader nu men funderat på det mycket längre än så.
Är med i Discord men visste inte om jag ska fråga sånt där, väntade på stream också men det var ett tag sen så tänkte att ja ba kan fråga här Haha. Just nu har jag en lösning där jag använder två box colliders på gubben för att trigga när det är något ovan vilket inte kändes som en bra lösning men det funkar typ.
Låter som att du använder din pathfinding algoritm för alla typer av rörelser (keyboard input för 1 ruta typ), vilket jag trodde mer var för mouse-click ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adelekta:

Tack för svaret, jag har hållt på några månader nu men funderat på det mycket längre än så.
Är med i Discord men visste inte om jag ska fråga sånt där, väntade på stream också men det var ett tag sen så tänkte att ja ba kan fråga här Haha. Just nu har jag en lösning där jag använder två box colliders på gubben för att trigga när det är något ovan vilket inte kändes som en bra lösning men det funkar typ.
Låter som att du använder din pathfinding algoritm för alla typer av rörelser (keyboard input för 1 ruta typ), vilket jag trodde mer var för mouse-click ;P

Ah ja jag har haft fullt upp med programmerandet då jag uppdaterar trigger-systemet och editorn så inte hunnit streama något. Blir oftast inte så mycket jobb gjort under en stream

Att använda box colliders funkar väl jättebra, anledningen till att vi inte gör det är flera som jag kan förklara bättre någon annan gång. Men din aproach med box collider ser jag inget fel med sålänge det funkar för ditt spel!

Jag använder såklart inte hela pathfinding algoritmen när man går med keys eller bara 1 ruta. Men funktionen som returnerar om rutan är blockerad ligger ju på Tile-klassen så jag kallar bara på den

Du får ställa vilka frågor du vill på Discorden

Permalänk
Medlem

Stor förändring

Hej alla

Länkade på lite andra ställen redan så ni som följer oss kanske redan har sett detta, men vill ändå uppdatera denna tråden lite då och då!

Vi har nyligen uppdaterat hela vårt Trigger-system. Det var ju mycket bra innan, men behövde ha mer kontroll för att skapa avancerade triggers med Parametrar, variabler etc.

Jag skrev då ett helt nytt system från grunden. Jag gjorde konverteringsverktyg för alla våra gamla saker som vi skapat i det äldre systemet, och fick allt att lira !

Jag kommer med en annan video lite senare där jag kommer förklara mer tekniskt hur det fungerar, samt gå igenom den nya Editorn

Permalänk
Medlem

läst hela tråden nu, så jävla intressant och sjukt kul o se hur långt du/ni kommit! har lagt till spelet på önskelistan o joinat disc o youtube, samt twitch.. riktigt spännande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godsfist:

läst hela tråden nu, så jävla intressant och sjukt kul o se hur långt du/ni kommit! har lagt till spelet på önskelistan o joinat disc o youtube, samt twitch.. riktigt spännande!

Kul o höra ! Tack för din support <3 !
Gå in på hemsidan också och ansök om du vill få chans att testa spelet när nästa stängda alpha kommer
https://gellyberrystudios.squarespace.com/alphatest

/Robin

Permalänk
Medlem

Behaviour Update

Uppdaterat Behaviour Editor, som gör att vi kan skapa Behaviours med samma system som vi använder för allt annat

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Hur går det?

Det var väldigt länge sedan jag skrev här, så tack som påminner mig om denna tråden

Det går väldigt bra! Vi har kommit en lång väg sen senaste uppdateringen jag skrev här på Sweclockers.
Vi har döpt spelet till något mer permanent: "Ethyrial, Echoes of Yore". Nu arbetar vi hårt inför en stängd alpha-test den 17 september.

Vi har ett forum där vi försöker skriva lite devlogs om du är intresserad !
https://www.ethyrialmmo.com/

Denna tråden uppdateras dåligt, men hoppa in på våran Discord om du vill diskutera något, eller har några frågor. Vi driver det mesta därifrån.

/Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlasteRs:

Det var väldigt länge sedan jag skrev här, så tack som påminner mig om denna tråden

Det går väldigt bra! Vi har kommit en lång väg sen senaste uppdateringen jag skrev här på Sweclockers.
Vi har döpt spelet till något mer permanent: "Ethyrial, Echoes of Yore". Nu arbetar vi hårt inför en stängd alpha-test den 17 september.

Vi har ett forum där vi försöker skriva lite devlogs om du är intresserad !
https://www.ethyrialmmo.com/

Denna tråden uppdateras dåligt, men hoppa in på våran Discord om du vill diskutera något, eller har några frågor. Vi driver det mesta därifrån.

/Robin

Hela projektet är så sjukt coolt!

Det är så kul att se dina första bilder / klipps i denna tråd och sedan jämföra med hur det ser ut idag!

Riktigt bra jobbat! Jag hoppas att det går riktigt bra för er & att ni tjänar lite deg för allt arbete!

//
Mvh
en annan utvecklare

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Väldigt imponerande!
Har precis sträckläst tråden under två dagar och det är fascinerade vilken resa du gjort.

Fantastiskt 🙌

Kommer helt klart testa spelet även om jag personligen inte är en fan av pvp. Men vad gör man inte när man saknar spel (mmo) som faktiskt bjuder på risk/belöning

Permalänk
Medlem

Lol! Roligt att hitta denna tråd! Ser kul ut 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldakin:

Väldigt imponerande!
Har precis sträckläst tråden under två dagar och det är fascinerade vilken resa du gjort.

Fantastiskt 🙌

Kommer helt klart testa spelet även om jag personligen inte är en fan av pvp. Men vad gör man inte när man saknar spel (mmo) som faktiskt bjuder på risk/belöning

Kul att du finner det intressant! Vårat spel är ju inte inriktat specifict på PvP. Vi siktar inte på en värld likt Albion där alla springer omkring och attackerar varandra till höger och vänster. Att attackera någon i den öppna världen utanför Arenor / Dueller är tillåtet, men reglerat genom konvekvenser. Hårda konsekvenser!

Vi försöker faktiskt avskräcka olaglig PvP så mycket vi kan. Vi tycker det är viktigt att den finns; du ska ha friheten att attackera någon om du vill, men man får leva med konsekvenserna.
Tanken är att det ska ge spelet en högre risk.

Huvudmålet med spelet är en bra story, och massvis med quests, dungeons och roliga bossar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Lol! Roligt att hitta denna tråd! Ser kul ut 😂

Tack! Lite dålig på att uppdatera här, men följ gärna våran Discord om du vill hålla dig uppdaterad på vad vi gör !

Permalänk
Medlem

Kul att det gått från en Tibia klon till vad det är nu
Ger er alla min tummar.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

Väldigt imponerande projekt och utveckling! Lycka till i framtiden

Visa signatur

🖥️ 12900K | EK 360 | PRIME Z690-A | DDR5 | 3080TI | 1000W

Permalänk
Medlem

Såg de första bilderna och såg trevligt ut...... sen såg jag att det var från 2015 så ni ser ut att ha förbättrat det en hel del. Bra jobbat.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Vill bara passa på att skriva här att vi planerar en stor öppen alfa-test den 22a April, som kommer köras i en månad.

Om ni wishlistar spelet här
https://store.steampowered.com/app/1277920/Ethyrial_Echoes_of...
Så kommer ni kunna hoppa in i testet så fort vi släpper det. Det är en gratis test.

Vi har kommit väldigt långt på spelet senaste året, och vi är stolta över vad vi åstadkommit.

Hoppas jag ser er i spelet den 22a!

Peace!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlasteRs:

Vill bara passa på att skriva här att vi planerar en stor öppen alfa-test den 22a April, som kommer köras i en månad.

Om ni wishlistar spelet här
https://store.steampowered.com/app/1277920/Ethyrial_Echoes_of...
Så kommer ni kunna hoppa in i testet så fort vi släpper det. Det är en gratis test.

https://youtu.be/SsrjOq66MRo

Vi har kommit väldigt långt på spelet senaste året, och vi är stolta över vad vi åstadkommit.

Hoppas jag ser er i spelet den 22a!

Peace!

Självklart ! Kul med ett längre test!! 😎

Permalänk
Medlem

Vi visades på OTK Expon, här är ett utdrag från det.

Permalänk
Medlem

Steam Nextfest

Hej Hoj!

Tänkte slänga upp en liten uppdatering här
Vi kommer vara med på Steam Nextfest nu i Februari, och kommer ha en öppen speltest under tiden.

Vi har också en planerad stress-test nästa helg (3-5 Februari) som är öppen för alla discord medlemmar.

Vi släppte nyligen lite founder packs som är tillgängliga till release, men de ger inga förmåner och inte heller tidig access till spelet, utan är bara till för dem som vill ge sitt stöd och få ett eller annat kosmetiskt vid release.

Om du inte sett vårt projekt tidigare men tycker det ser intressant ut, hoppa in i våran discord, där är vi väldigt aktiva

Vi är på banan till vår planerade Release i April, så om du hellre vill testa hela spelet så kan du vänta och hoppa in tills dess, annars är ni välkomna att testa spelet under de öppna testerna nu i Februari <3

Peace!

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade av hur vi jobbar rent tekniskt med utvecklandet av spelet (i form av content), kan kolla på en av våra senaste videos som är ett ihopklipp av en Stream, där vi skapar en Boss från scratch, med hjälp av verktygen vi utvecklat.

Vi hade en tävling i Discord där folk fick skicka in concept på bossar, så valde vi en och skapade den live under en 4-timmars stream. Detta är ett ihopklipp av det. Där är även en bra Q&A i slutet av videon!