Permalänk

Vilket chassi gillar du bäst?

Vilket av nedanstående chassi gillar du bäst? Gärna med motivering!

Permalänk
Medlem

chassi är så subjektivt. titta vilka som passar det du vill ha, sedan välj det du tycker mest om. ingen större idé att någon annan sitter och säger att glas är bra eller dåligt eller vilket som är snyggast.

Permalänk
Medlem

Jag gick från Lian Li PC-O11 till Phanteks Evolv X och ångrar inte en sekund. Närmast på din lista är Phanteks Eclipse P500A så jag röstar på den.
På andra plats blir be quiet! Pure Base 500DX. Men ovansidan får en fet minus för den är inte vacker.

Lian Li chassit kräver ganska bra planering och snygga komponenter (främst fläktar) för att se bra ut. Den är ganska naken så att säga. Sen tyckte jag att top panelen var rätt dryg att ta bort och sedan lyfta varenda fönster för att komma åt insidan. Grymt smart chassi annars i ett väldigt bra format/volym.

Phanteks chassit har grymt enkel och snygg kabeldragning. Sedan är fönsterpanelen väldigt lätt att öppna då den sitter i gångjärn precis som en dörr.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Fönsterpanel är fult, och en massa RGB är ännu värre - i synnerhet RGB-fläktar.
Så av de där är väl chassit från Fractal Design det minst dåliga följt av det från BeQuiet.