Hjälp SweClockers att designa årets musmatta!

Permalänk
Medlem

Den diskreta var riktigt cool faktiskt!

Permalänk
Medlem

Tycker vi förenklar det hela lite i år och kör en bild på Kenneth rakt av.
Men jag förstår att förslaget kommer sent, så Kenneth nästa år?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Tycker vi förenklar det hela lite i år och kör en bild på Kenneth rakt av.
Men jag förstår att förslaget kommer sent, så Kenneth nästa år?

Du har ju fram till 6:e september på dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Du har ju fram till 6:e september på dig

Hmmm... 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Hmmm... 👍

Allting står på spel, vi litar på dig

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av mkk:

Tycker vi förenklar det hela lite i år och kör en bild på Kenneth rakt av.
Men jag förstår att förslaget kommer sent, så Kenneth nästa år?

Ummm... alltså... vi vill gärna sälja musmattan sen också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Ummm... alltså... vi vill gärna sälja musmattan sen också

Inga problem. Målgruppen svärmödrar över 50 vill så gärna ha en Kenneth på kaffebordet. Det gäller bara att justera Facebook-annonserna lite.

Skrivet av medbor:

Allting står på spel, vi litar på dig

Är en liten bit på väg, men får klura en del kring vektoriseringen av Kenneth. Får se om jag klarar deadline.

Permalänk
Medlem

Gubben fick visst lite skägg, men det gör väl inget?

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Kan först varför intresset är så lågt. Att skapa något som man själv inte får del av. Varför??

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Kan inte rita så formulerar mitt förslag:

Svart bakgrund och sen täck hela ytan med forumnamn. De flesta med mörkgrå ton så att de knappt syns. Vissa "kändisar" med mellangrå ton för att stå ut lite.

Rangordna namnen efter antal foruminlägg och ta de tusen översta eller nåt.

Och texten Det här är SweClockers med sedvanligt typsnitt för företaget högst upp.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Mitt förslag
* "liggande" oval musmatta
* I centrum, på tre rader
SWE.
Clockers
.com
Använd de färgerna ni har på hemsidorna
* I bågen upptill "För dig som älskar datorer och hårdvara"
* I bågen undertill "Av entusiaster för entusiaster"

Permalänk
Medlem

För bidragare (ord?) föreslår jag att man undviker nedre högra hörnet, eller hela högra sidan egentligen, där man ibland är och kör med musen. Beroende på tryckets kvalitéer kan det bli störigt att dra musen över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Kan först varför intresset är så lågt. Att skapa något som man själv inte får del av. Varför??

Kan bara tala för mig själv, och jag gör det för det är kul. Skulle delta oavsett om det finns ett pris i potten eller inte. Målet är att skapa något som kan pryda ens hörna, snarare än att casha in för arbetet.

Permalänk

Mitt bidrag i några versioner

92 x 40

46 x 40

Samt mockup i 46 x 40

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skit också, lite för sent nu. Får göra en egen.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

När får vi se finalisterna och börja rösta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

När får vi se finalisterna och börja rösta?

Röstningen pågår redan fram till 9'e oktober: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1608912-rosta-fram-swe...

Tyvärr var jag inte så förtjust i några av alternativen så jag avstod från att rösta.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Konsolpleb 🕹

För er som missat det går dessa nu att beställa:
https://www.sweclockers.com/artikel/31468-forbestall-sweclock...

Visa signatur

240p är livet