Asus RTX 3080 Tuf non oc, fläktarna går antingen 0% eller 100%

Permalänk

Asus RTX 3080 Tuf non oc, fläktarna går antingen 0% eller 100%

Hej har fått mitt nya rtx 3080 och har problem med att få det att vara tyst detta då kortet antingen är på 0% under 50 grader och 100% så fort det överstiger 50 grader eller när ett spel startas... Jag kan inte heller reglera fläktarna i msi afterburner.. Jag har testat att ta ut kortet och sätta in det igen utan någon lösning. Vad ska jag göra??

Permalänk

Defekt kort, låter som.

Permalänk
Skrivet av philip421:

Hej har fått mitt nya rtx 3080 och har problem med att få det att vara tyst detta då kortet antingen är på 0% under 50 grader och 100% så fort det överstiger 50 grader eller när ett spel startas... Jag kan inte heller reglera fläktarna i msi afterburner.. Jag har testat att ta ut kortet och sätta in det igen utan någon lösning. Vad ska jag göra??

Vill även påpeka att jag även testat med ASUS GPU Tweak2 utan någon framgång..

Permalänk
Medlem

Har du testat byta Bios-profil? De nya Asus-korten har en Bios-switch på själva kortet där du kan ställa in antingen Quiet eller Performance-mode (markerat Q-Mode och P-mode). Kan vara värt ett försök!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | Powercolor RX 9070 XT Red Devil |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av Vardagsrum:

Har du testat byta Bios-profil? De nya Asus-korten har en Bios-switch på själva kortet där du kan ställa in antingen Quiet eller Performance-mode (markerat Q-Mode och P-mode). Kan vara värt ett försök!

Tack, har försökt det, löste problemet genom att återställa datorn till en tidpunkt innan jag installerade asus värdelösa mjukvara