Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Gissar att jag kommer få mitt PS5 2021/Feb. Inte gråter jag blod över det, men självklart hade det varit trevligt att få det tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Lite bisarr oroan får man väl säga. Flashlagring är mycket tillförlitlig, det har vi ju känt till i många år nu.

Murphys lag, vad kan jag säga, jag är en negativ sate.

Skrivet av anon132576:

Vad är det som får dig att tänka i de banorna?

Jag kan ju inte veta, rätt ordval skulle varit "det känns som".
Och varför det känns som det är för för mig, är för att på XBSX så sitter den största kylflänsen linjärt direkt under en stor utblåsfläkt.
Detta i mitt huvud borde resultera i att luften kan färdas i en rak linje, från botten till toppen genom kylflänsen.
Medans hur PS5'an också tycks använda sig av negativt tryck, dock med en radialfläkt (osäker på om det heter så) där det mer känns som om att det är upp till slumpen om luften ska färdas genom kylflänset, då det inte (vad jag kunde se) fanns några direkta "luftkanaler" som dirigerar luften. utan bara en massa ventilationshål runt om konsollen.
Jag ska kolla om klippet några gånger, och se om jag kan få ut lite mer av det.
-----EDIT-----
Såg nu att kylflänsen vart bättre positionerade än vad jag först hade märkt.
Men det är fortfarande ingen direkt "linjär" genomströmning av luft, och luften trycks sen ut under de vita yttre skalet. där det sen får hitta vägen själv av minst resistans för att komma ut från närmsta glipa mellan det vita skalet och de "svarta centern".
Känns som jag pratar om en omvänd oreokaka

Skrivet av anon132576:

Konsollen ska tydligen vara nästan helt tyst.

rätt, "tydligen".
Vad personer säger som fick agera gratis PR säger/tycker håller jag inte till några guldstandarder precis.
Väntar tills en oberoende tredjepartsaktör får händerna på ett, och kan mäta det under lite mer kontrollerade miljöer.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asssor:

Jag tar mekaniska alla dagar i veckan över kapacitiva

Tjo, om man använde dem ofta, och/eller utan att se på dem. Men jag tycker inte endera riktigt är fallet med av/påknappen (och eject, på varianten med optisk läsare) på en konsoll. Kapacitivt känns lite flådigare helt enkelt än en mekanisk knapp som sladdrar runt när man petar på den... Särskilt i ett flaggskepp som PS5.

Permalänk
Medlem

Bäste Webhallenkund,

Du har säkert, som många andra förväntansfulla, frågor om hur det ser ut med tilldelning inför den största produktreleasen i år. Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul.

Tillgängligheten påverkas av hur många enheter som kommer till den nordiska regionen, och vi nordbor är nördigare än Sony planerat för. Därför får Norden en relativt liten tilldelning mot hur många som vill ha PS5:an här. I takt med att den globala efterfrågan mättas kommer tilldelningen jämna ut sig, men hur snabbt det går vet man inte idag.

Om du är en kund som normalt handlar av oss så vet du att vi arbetar hårt för att få ut spel och andra produkter så det kommer på releasedagen. Vid hårdvara, och speciellt eftertraktad hårdvara, så räcker sällan enheterna till för att täcka den globala efterfrågan.

Vad är min köplats?
Vi kan tyvärr inte svara på frågor om när just ditt Playstation 5 kommer, men utöver mejlet om exakt tilldelning kommer vi uppdatera om hur det ligger till i vårt nyhetsbrev så fort vi vet något nytt. Lita på de löpande uppdateringarna efter release, som kommer kunna ge ett hum om hur det ligger till. Allt vi kan gå ut med går ut där, så därigenom vet du lika mycket som vi gör.

Du kan läsa mer vanliga frågor och svar här: https://www.webhallen.com/faq/ps5

Vi väntar spänt på den nya konsolen tillsammans med er och ser fram emot den dag då vi alla kan höja en kontrollförsedd hand mot skyn.

Tack för att du är kund hos oss på Webhallen
//Webhallen-teamet

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Mail från webhallen, jag bokade 2019-05-21.

"Bäste Webhallenkund,

Du har säkert, som många andra förväntansfulla, frågor om hur det ser ut med tilldelning inför den största produktreleasen i år. Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul.

Tillgängligheten påverkas av hur många enheter som kommer till den nordiska regionen, och vi nordbor är nördigare än Sony planerat för. Därför får Norden en relativt liten tilldelning mot hur många som vill ha PS5:an här. I takt med att den globala efterfrågan mättas kommer tilldelningen jämna ut sig, men hur snabbt det går vet man inte idag.

Om du är en kund som normalt handlar av oss så vet du att vi arbetar hårt för att få ut spel och andra produkter så det kommer på releasedagen. Vid hårdvara, och speciellt eftertraktad hårdvara, så räcker sällan enheterna till för att täcka den globala efterfrågan.

Vad är min köplats?
Vi kan tyvärr inte svara på frågor om när just ditt Playstation 5 kommer, men utöver mejlet om exakt tilldelning kommer vi uppdatera om hur det ligger till i vårt nyhetsbrev så fort vi vet något nytt. Lita på de löpande uppdateringarna efter release, som kommer kunna ge ett hum om hur det ligger till. Allt vi kan gå ut med går ut där, så därigenom vet du lika mycket som vi gör.

Du kan läsa mer vanliga frågor och svar här: https://www.webhallen.com/faq/ps5

Vi väntar spänt på den nya konsolen tillsammans med er och ser fram emot den dag då vi alla kan höja en kontrollförsedd hand mot skyn.

Tack för att du är kund hos oss på Webhallen
//Webhallen-teamet"

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Mail från webhallen, jag bokade 2019-05-21.

"Bäste Webhallenkund,

Du har säkert, som många andra förväntansfulla, frågor om hur det ser ut med tilldelning inför den största produktreleasen i år. Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul.

Tillgängligheten påverkas av hur många enheter som kommer till den nordiska regionen, och vi nordbor är nördigare än Sony planerat för. Därför får Norden en relativt liten tilldelning mot hur många som vill ha PS5:an här. I takt med att den globala efterfrågan mättas kommer tilldelningen jämna ut sig, men hur snabbt det går vet man inte idag.

Om du är en kund som normalt handlar av oss så vet du att vi arbetar hårt för att få ut spel och andra produkter så det kommer på releasedagen. Vid hårdvara, och speciellt eftertraktad hårdvara, så räcker sällan enheterna till för att täcka den globala efterfrågan.

Vad är min köplats?
Vi kan tyvärr inte svara på frågor om när just ditt Playstation 5 kommer, men utöver mejlet om exakt tilldelning kommer vi uppdatera om hur det ligger till i vårt nyhetsbrev så fort vi vet något nytt. Lita på de löpande uppdateringarna efter release, som kommer kunna ge ett hum om hur det ligger till. Allt vi kan gå ut med går ut där, så därigenom vet du lika mycket som vi gör.

Du kan läsa mer vanliga frågor och svar här: https://www.webhallen.com/faq/ps5

Vi väntar spänt på den nya konsolen tillsammans med er och ser fram emot den dag då vi alla kan höja en kontrollförsedd hand mot skyn.

Tack för att du är kund hos oss på Webhallen
//Webhallen-teamet"

Fick samma mail
Beställningsdatum 2019-04-16 18:23 här

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Åh vilken matnyttig info webhallen...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Fick samma mail
Beställningsdatum 2019-04-16 18:23 här

Då är det samma dom skickat till alla då Med andra ord har dom fortfarande ingen som helst aning om dom får 5 maskiner eller om dom får 500. Blir spännande detta!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Jag som bokat i September 2019 fick:

Citat:

Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men enligt den information vi fått av Sony kommer du inte få tilldelning innan jul.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

fick samma mail, beställde 15 juni 2019, nice då har jag en från Inet (bekräftat att jag får på release) och Webhallen.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag som bokat i September 2019 fick:

Jäklar, det trodde jag inte. De måste ha fått in väldigt få enheter. De som beställde för någon månad sedan på webhallen kan väl förvänta sig en konsol först om nästan 6 månader då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Fick samma mail
Beställningsdatum 2019-04-16 18:23 här

Så det är inte uteslutet att Webhallen får 0st Ps5 till releasen mao.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Jag som bokat i September 2019 fick:

Åfan, då har dom ändå dragit ett sträck någonstans. Någon som bokade i april som fått ett mail om att dom preliminärt får tilldelning till release och inte mellan release och jul?

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Ni som beställt såhär oerhört tidigt på webhallen, har ni lagt en beställning någon annanstans också? Tycker ju faktiskt lite synd om er som ändå förbokat så långt innan.

Permalänk
Medlem

Beställde i november och fick:

Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men enligt den information vi fått av Sony kommer du inte få tilldelning innan jul.

...så vadå avsaknad av matnyttighet, nu har de ju kommunicerat samma som alla andra. Skillnaden att det _låter_ från de andra som att de har fått mycket exaktare siffror. Detta känns ärligare i min bok. Men bli besvikna ni och avboka era så jag kommer lite lägre fram i kön!!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ni som beställt såhär oerhört tidigt på webhallen, har ni lagt en beställning någon annanstans också? Tycker ju faktiskt lite synd om er som ändå förbokat så långt innan.

Jag försökte på elgiganten, hade en i varukorgen. Valde utlämningsställe sen när jag tryckte slutför så stod det "Inga tillgängliga leveransalternativ". Då var klockan typ 10:00:30, så dom tog slut lite väl fort

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ni som beställt såhär oerhört tidigt på webhallen, har ni lagt en beställning någon annanstans också? Tycker ju faktiskt lite synd om er som ändå förbokat så långt innan.

Nae bara webbis, får ja en så är det roligt. Men inget ja jagar så.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Jag försökte på elgiganten, hade en i varukorgen. Valde utlämningsställe sen när jag tryckte slutför så stod det "Inga tillgängliga leveransalternativ". Då var klockan typ 10:00:30, så dom tog slut lite väl fort

Ja, det där var ett tillfälligt fel med hemsidan. Jag loggade ut och kunde först då välja leveransalternativ och då genomföra köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Beställde i november och fick:

Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men enligt den information vi fått av Sony kommer du inte få tilldelning innan jul.

...så vadå avsaknad av matnyttighet, nu har de ju kommunicerat samma som alla andra. Skillnaden att det _låter_ från de andra som att de har fått mycket exaktare siffror. Detta känns ärligare i min bok. Men bli besvikna ni och avboka era så jag kommer lite lägre fram i kön!!

Då så, jag var lite för snabb med gnället. Trodde att de skickade samma till alla.

Då var det lite bättre koll på läget.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul.

2019-04-17 04:55 bokade jag.

Blev ju exakt så brutalt jag spånade på. Vi snackar att jag missade starten med nån/några dagar och då kan dom inte ens garantera release.

Haha shit alltså.

Nån som vet exakt datum/tid bokningen öppnade?

Skrivet av Specias:

Ni som beställt såhär oerhört tidigt på webhallen, har ni lagt en beställning någon annanstans också? Tycker ju faktiskt lite synd om er som ändå förbokat så långt innan.

Har en hos Inet där jag fått Mail om att jag ska få på release, men vågar inte riktigt lita på det.
Dom måste antingen fått väldigt få bokningar, eller massa mer tilldelning. Bägge scenarier låter orimligt.

Permalänk

Ah dammit. La beställning 3.Juli, men får inte konsoll innan jul. Det var ju tråkigt.

Får bli all-in på en sff dator och köpa nesta år kanske.

Permalänk

La min 3:e januari 2020 på Inet och uppdaterade ordern i juni till Digital edition, hade jag valt optisk version hade jag fått den vid release. Någon som en Delorean så man resa tillbaka i tiden?

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Mail från webhallen, jag bokade 2019-05-21.

"Bäste Webhallenkund,

Du har säkert, som många andra förväntansfulla, frågor om hur det ser ut med tilldelning inför den största produktreleasen i år. Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul.

Tillgängligheten påverkas av hur många enheter som kommer till den nordiska regionen, och vi nordbor är nördigare än Sony planerat för. Därför får Norden en relativt liten tilldelning mot hur många som vill ha PS5:an här. I takt med att den globala efterfrågan mättas kommer tilldelningen jämna ut sig, men hur snabbt det går vet man inte idag.

Om du är en kund som normalt handlar av oss så vet du att vi arbetar hårt för att få ut spel och andra produkter så det kommer på releasedagen. Vid hårdvara, och speciellt eftertraktad hårdvara, så räcker sällan enheterna till för att täcka den globala efterfrågan.

Vad är min köplats?
Vi kan tyvärr inte svara på frågor om när just ditt Playstation 5 kommer, men utöver mejlet om exakt tilldelning kommer vi uppdatera om hur det ligger till i vårt nyhetsbrev så fort vi vet något nytt. Lita på de löpande uppdateringarna efter release, som kommer kunna ge ett hum om hur det ligger till. Allt vi kan gå ut med går ut där, så därigenom vet du lika mycket som vi gör.

Du kan läsa mer vanliga frågor och svar här: https://www.webhallen.com/faq/ps5

Vi väntar spänt på den nya konsolen tillsammans med er och ser fram emot den dag då vi alla kan höja en kontrollförsedd hand mot skyn.

Tack för att du är kund hos oss på Webhallen
//Webhallen-teamet"

Samma här... beställde 2019-04-17

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Samma bokade i April.

Permalänk
Medlem

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/nar-lades-den-f...

16 april 2019 öppnade dom. Ingen tidpunkt specad dock.

Verkar ju alltså inte som att någon(?) har fått en bekräftad release, utan att release-jul är det mest precisa dom gått ut med?

Edit:
Alltså. PR-folk. Det här var ju som väntat värdelös info.

Vi som bokat tidigt får veta att vi ”kanske” får tillgång. Ja, det var väl ungefär det man redan visste.
Dom som bokat sent får veta att dom inte får tillgång.

Vad exakt tänkte Webhallen att denna info skulle tillfredsställa?

Jag hade velat veta:
1) antal maskiner dom förväntar sig få på releasedag
2) min köplats

Det skulle ge en verkligt bättre indikation hur man ligger till än ”mellan release och jul”....

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/nar-lades-den-f...

16 april 2019 öppnade dom. Ingen tidpunkt specad dock.

Verkar ju alltså inte som att någon(?) har fått en bekräftad release, utan att release-jul är det mest precisa dom gått ut med?

Precis. 1 mail till dom som får i 2020 och en til oss som inte får.

Så er det vel denna infon veckan för release som blir mer specifik för ni som har fått allokering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RunRookieRun:

Precis. 1 mail till dom som får i 2020 och en til oss som inte får.

Så er det vel denna infon veckan för release som blir mer specifik för ni som har fått allokering.

Absolut. Men som min edit ovan, rätt värdelös info. Det var ju mer eller mindre vad man redan visste. Jag förstår inte att dom har så shaky info att dom inte ens vågar garantera personen som står på plats 1 i kön leverans....

Jag menar, säg att dom nu vet dom ska få minst 5000 maskiner, då borde dom if våga lova säg dom 3000 första leverans....

Men dom kanske inte fått några siffror öht... och bara räknat på att alla som inte bokat tidigt 2019 definitivt kommer vara körda...

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Mail från webhallen, jag bokade 2019-05-21.

"Bäste Webhallenkund,

Du har säkert, som många andra förväntansfulla, frågor om hur det ser ut med tilldelning inför den största produktreleasen i år. Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men preliminärt kommer du få tilldelning mellan release och jul.

Tillgängligheten påverkas av hur många enheter som kommer till den nordiska regionen, och vi nordbor är nördigare än Sony planerat för. Därför får Norden en relativt liten tilldelning mot hur många som vill ha PS5:an här. I takt med att den globala efterfrågan mättas kommer tilldelningen jämna ut sig, men hur snabbt det går vet man inte idag.

Om du är en kund som normalt handlar av oss så vet du att vi arbetar hårt för att få ut spel och andra produkter så det kommer på releasedagen. Vid hårdvara, och speciellt eftertraktad hårdvara, så räcker sällan enheterna till för att täcka den globala efterfrågan.

Vad är min köplats?
Vi kan tyvärr inte svara på frågor om när just ditt Playstation 5 kommer, men utöver mejlet om exakt tilldelning kommer vi uppdatera om hur det ligger till i vårt nyhetsbrev så fort vi vet något nytt. Lita på de löpande uppdateringarna efter release, som kommer kunna ge ett hum om hur det ligger till. Allt vi kan gå ut med går ut där, så därigenom vet du lika mycket som vi gör.

Du kan läsa mer vanliga frågor och svar här: https://www.webhallen.com/faq/ps5

Vi väntar spänt på den nya konsolen tillsammans med er och ser fram emot den dag då vi alla kan höja en kontrollförsedd hand mot skyn.

Tack för att du är kund hos oss på Webhallen
//Webhallen-teamet"

Fick samma Beställde 2019-06-15

Permalänk
Medlem

Jag gjorde min beställning på webhallen efter de postade om förhandsbokning på Facebook. Den posten gjordes 16:42 den 16:e april.

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Absolut. Men som min edit ovan, rätt värdelös info. Det var ju mer eller mindre vad man redan visste. Jag förstår inte att dom har så shaky info att dom inte ens vågar garantera personen som står på plats 1 i kön leverans....

Jag menar, säg att dom nu vet dom ska få minst 5000 maskiner, då borde dom if våga lova säg dom 3000 första leverans....

Men dom kanske inte fått några siffror öht... och bara räknat på att alla som inte bokat tidigt 2019 definitivt kommer vara körda...

Med nvidia launchen friskt i åtanke gissar jag på at alla vill vara så diffusa som möjligt helt til pallen är lastat på en bil och på väg till lager.

Mest sannolikt jobbar dom fortfarande med en "förventad" leverans från Sony och vill inte skapa problem för sig själva.