Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Fått leveransbesked nu till den 20 oktober.

Beställde min 16:30, håller tummarna...👍

Permalänk
Medlem

Jag beställde en vid 16:45 och enligt deras chatt ska den levereras på måndag, men den har inte skickats än.

Permalänk
Viking
Skrivet av Steamroad:

Ja, jag beställde den direkt när jag såg den på elgiganten och kollade sen sweclockers. Har suttit och letat dator en tid och kom över den, hade en färdig produktkorg på webhallen. Sen blev jag nojig över köpet och gick lös på forumet men när andra ansåg den vara prisvärd fick den ligga kvar.

Jaha! Då var jag ett bra tag efter din beställning. Förhoppningsvis får man höra nånting kring beställningen idag iaf.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av Steamroad:

Fått leveransbesked nu till den 20 oktober.

Men vad står det för orderstatus för dig nu?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Men vad står det för orderstatus för dig nu?

Den står kvar som reserverad och kommer tydligen göra det tills den är upphämtad av Bring, när de hämtar paketet scannas det och den ändrar status. Jag ville lägga till lite fler saker till min beställning och passade på att fråga om leveranstid samtidigt.

Permalänk

Jag har kontaktat Elgiganten och de sa att varan ska skickas den 19e... med reservation att det kan ha varit fel lagersaldo när jag beställde. Fick ett kvitto mejlat till mig kort efter samtalet.

Nervös väntan. 🙂

Permalänk
Viking
Skrivet av kangarooster:

Jag har kontaktat Elgiganten och de sa att varan ska skickas den 19e... med reservation att det kan ha varit fel lagersaldo när jag beställde. Fick ett kvitto mejlat till mig kort efter samtalet.

Nervös väntan. 🙂

Ovanligt att lagersaldot är fel... 🙄

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Nervös väntan. 🙂

När beställde du? Vilket klockslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Nervös väntan. 🙂

Skrev med Elgiganten precis, beräknad leverans till närmast postombud nu på måndag. I hope... 🙏

Permalänk

@nimrod23 jag beställde andra svängen. Tror det var 1830, kort innan den försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

@nimrod23 jag beställde andra svängen. Tror det var 1830, kort innan den försvann.

Jag va också med i andra svängen. Har du hört något från Elgiganten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Okej, beställde 16.30 så då borde det inte vara någon fara för min del då. Har dock inte fått nån leveransbekräftelse från Elgiganten ännu.🙄🤔

Jaja, får jag den så får jag den. Annars får jag väl vänta till Black Friday och hoppas på nån bra deal då istället.🙂

Permalänk
Viking
Skrivet av Nimrod23:

Okej, beställde 16.30 så då borde det inte vara någon fara för min del då. Har dock inte fått nån leveransbekräftelse från Elgiganten ännu.🙄🤔

Jag fick min beställningsbekräftelse 16:39, och har heller inte hört nåt. 😐

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick sms från Elgiganten nu.

"Bäste kund! Vi har haft ett felaktigt pris på Edge E-sport gamingdator orsakat av tekniskt fel. Vi har därför annullerat er order och ni är välkommen att lägga ny beställning till rätt pris. Vi ber om ursäkt för detta. Med vänlig hälsning, Elgiganten"

Jag fick beställningsbekräftelsen 16:33. Visst kan det bli fel men att det ska ta tre dagar att höra av sig? De rättade de ju till priset på den billigaste datorn redan samma kväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

"Bäste kund! Vi har haft ett felaktigt pris på Edge E-sport gamingdator orsakat av tekniskt fel. Vi har därför annullerat er order och ni är välkommen att lägga ny beställning till rätt pris. Vi ber om ursäkt för detta. Med vänlig hälsning, Elgiganten"

Jag fick beställningsbekräftelsen 16:33. Visst kan det bli fel men att det ska ta tre dagar att upptäcka? Dessutom tror jag inte det var ett tekniskt fel utan ett mänskligt.

Låter som att @Mortal1ty vann spelet då! Erbjudandet var ju för bra för att vara sant. Definitivt mänskligt fel, men vad spelar det för roll egentligen, alla som beställde är var medvetna om det var en riktig "hail mary". Det var värt att chansa. Gissar att samtliga får sitt SMS under dagen då.

Permalänk
Medlem

Wow, grymt bra pris.. Även om jag inte är på jakt så hade det ju varit för bra för att skippa.
Lärdomen av detta är alltså att åka direkt till butik om den finns på lager och hämta ut direkt.

Grattis till @Mortal1ty!

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Jag fick beställningsbekräftelsen 16:33. Visst kan det bli fel men att det ska ta tre dagar att höra av sig? De rättade de ju till priset på den billigaste datorn redan samma kväll.

Fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Det känns jättekonstigt. Det är flera som har pratat med elgiganten och fått bekräftat att priset är rätt och att de kommer få sin produkt, jag har också gjort det och fått en leveransdag. Den försvann från hemsidan för att sen komma tillbaka med samma pris. Jag tror definitivt det finns underlag för att prata med dem ifall du har fått det svaret. Jag kan tänka mig att lagersaldot spelat dem ett spratt så att de har sålt fler datorer än vad de hade i lager och skyller på "fel pris"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Det känns jättekonstigt. Det är flera som har pratat med elgiganten och fått bekräftat att priset är rätt och att de kommer få sin produkt. Den försvann från hemsidan för att sen komma tillbaka med samma pris. Jag tror definitivt det finns underlag för att prata med dem ifall du har fått det svaret. Jag kan tänka mig att lagersaldot spelat dem ett spratt så att de har sålt fler datorer än vad de hade i lager och skyller på "fel pris"?

Superkonstigt, pratade med Elgiganten igår och fick informationen att min leverans är beräknad nu till måndag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyktgubben:

Fick samma SMS nu...

Permalänk

Hur funkar detta om man har fått ett kvitto mejlat till sig? Jag fick det efter att ha pratat med dem i går. Att en bokningsbekräftelse inte innebär att man ingått ett avtal är en sak, men hur är det med kvitto?

Fick en pdf mejlad till mig med
Varukod Beskrivning Ldatum Pris Ant Belopp
Mitt namn osv..

Edit: har ni andra också fått kvitto?

Permalänk
Medlem

Annulerat för mig också. Blir väl bara de som hade möjlighet att gå och hämta ut sin tidigt som kommer få någon.

Permalänk

Hehe, samma sms här med.

Instämmer i hyllningskören av @Mortal1ty!

Permalänk
Medlem

Fick också SMS nu om fel pris. men det spelar ingen roll såg det som en bonus om man hade fått datorn till det priset

Permalänk
Medlem

Jag fick sms jag med.

Kan vara intressant om någon av er som har beställt datorn får den levererad och till det priset som var satt från början. Skriv gärna i tråden om ni har haft den turen.

Permalänk
Medlem

Se svar från Elgiganten:
Denna dator kostar egentligen 17999kr det var ett tekniskt fel för någon dag sedan där det var många andra varor också som sänktes sjukt mycket, vi kan tyvärr ej bjussa på den mellanskillnaden därav behöver vi annullera ordern.

Och så är det för alla så om du har några i din bekantskap som köpt för samma pris och fått produkten kommer vi skicka en faktura till dom om de ej vill lämna tillbaka datorn.

Permalänk
Medlem

Tråkigt hörrni! Jag hoppades att ni skulle få era datorer, tycker att Elgiganten har hanterat det ganska dåligt! Speciellt när det gäller er som har haft kontakt med kundservice och fått priset bekräftat, löften om leverans m.m.

Permalänk

@Mortal1ty enligt inlägget ovan kommer du tyvärr få en faktura verkar det som.

@renisen: chattade du med elgiganten eller ringde du? Jag kan inte hitta någon chat på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Hur funkar detta om man har fått ett kvitto mejlat till sig? Jag fick det efter att ha pratat med dem i går. Att en bokningsbekräftelse inte innebär att man ingått ett avtal är en sak, men hur är det med kvitto?

Jag vet inte säkert men ett kvitto måste ju vara mycket mer bindande än en beställningsbekräftelse där säljaren förbehåller sig rätten att avbryta beställningen. Även de som ringt och chattat med kundtjänsten och förhört sig om priset är rätt och datorn kommer levereras borde ju kunna hävda att de fått en giltig "accept".

Själv fick jag inget kvitto utan bara beställningsbekräftelsen. Men trodde faktiskt jag skulle få datorn nu eftersom det gått så lång tid och eftersom så många varit i kontakt med Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

@Mortal1ty enligt inlägget ovan kommer du tyvärr få en faktura verkar det som.

@renisen: chattade du med elgiganten eller ringde du? Jag kan inte hitta någon chat på hemsidan.

Chattade med Elgiganten, de har ingen kundtjänst per telefon längre under corona tydligen. Om du scrollar längst ner så ska den dyka upp i högra hörnet. Tråkigt dock när de bekräftat i chatten två gånger men fick svaret att alla kan inte ha koll på priserna...