Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

@renisen: chattade du med elgiganten eller ringde du? Jag kan inte hitta någon chat på hemsidan.

Testa att öppna i inkognito/inprivate-fönster. Antligen något browsertillägg som gör att du inte ser den.

Permalänk
Skrivet av Renisen:

Chattade med Elgiganten, de har ingen kundtjänst per telefon längre under corona tydligen. Om du scrollar längst ner så ska den dyka upp i högra hörnet. Tråkigt dock när de bekräftat i chatten två gånger men fick svaret att alla kan inte ha koll på priserna...

De har visst kundtjänst per telefon 0771 115 115. Hehe ringde precis, stackaren som svarade sa att jag var den enda som fått priset 6596:- på min skärm när jag beställde :)... Annars sa kom de med samma svar som ni andra fått.

Permalänk
Medlem

Just i det här fallet var det ett så uppenbart prisfel att jag inte kommer ta någon strid.

Tråkigt, men så är det ibland och fel kan uppstå.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clayfighter:

De har visst kundtjänst per telefon 0771 115 115. Hehe ringde precis, stackaren som svarade sa att jag var den enda som fått priset 6596:- på min skärm när jag beställde :)... Annars sa kom de med samma svar som ni andra fått.

Jaha haha, my bad!

Permalänk
Medlem

Ah shit vad tråkigt. Beklagar grabbar.

Men nu vet vi till nästa gång. Dvs, beställ och åk ner till butik direkt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk

Tillbaks till ruta 1 för den här tråden!

Permalänk
Skrivet av Mortal1ty:

Tråkigt hörrni! Jag hoppades att ni skulle få era datorer, tycker att Elgiganten har hanterat det ganska dåligt! Speciellt när det gäller er som har haft kontakt med kundservice och fått priset bekräftat, löften om leverans m.m.

Men den bättre datorn fanns ju bara i Weblager?
Så du har beställt en till ditt närmaste Elgiganten och hämtat ut?

Eller var det den sämre datorn för 4500? Den fanns ju i vissa butiker iaf.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI | Corsair H150i Elite | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL | Samsung 980 PRO 1TB M.2| Samsung 980 1TB M.2 | Gigabyte NVMe Gen3 SSD 1TB | Kingston A400 960GB 2.5" | EVGA GQ 850W | Corsair 5000D

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaekmAcKaN:

Men den bättre datorn fanns ju bara i Weblager?
Så du har beställt en till ditt närmaste Elgiganten och hämtat ut?

Eller var det den sämre datorn för 4500? Den fanns ju i vissa butiker iaf.

Fanns i flera varuhus när jag beställde, kartongen var rätt trasig och igentejpad så det var väl något man haft på display. Möjligt att det fanns enstaka sådana i lite olika varuhus mao?

Killen i kassan sa att dom ibland säljer ut sådant billigt, så vid köptillfället lät det ju legit.

Permalänk
Skrivet av Mortal1ty:

Fanns i flera varuhus när jag beställde, kartongen var rätt trasig och igentejpad så det var väl något man haft på display. Möjligt att det fanns enstaka sådana i lite olika varuhus mao?

Killen i kassan sa att dom ibland säljer ut sådant billigt, så vid köptillfället lät det ju legit.

Ah, jag förstår Såg alltid bara den billiga därav frågan.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K | ASUS ROG STRIX Z690-F GAMING WIFI | Corsair H150i Elite | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL | Samsung 980 PRO 1TB M.2| Samsung 980 1TB M.2 | Gigabyte NVMe Gen3 SSD 1TB | Kingston A400 960GB 2.5" | EVGA GQ 850W | Corsair 5000D

Permalänk
Medlem

De kan väl inte skicka faktura i efterhand på en vara man köpt i butik och hämtat ut, även om priset var lågt?
Köpet är väl att betrakta som avslutat och priset accepterat från bägge parter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

De kan väl inte skicka faktura i efterhand på en vara man köpt i butik och hämtat ut, även om priset var lågt?
Köpet är väl att betrakta som avslutat och priset accepterat från bägge parter?

Det var det svaret jag fick av Elgiganten, även om det låter helt sjukt.