SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Medlem

Har ni funderat på att överge er egna design och istället bara kopiera DI? Det är verkligen en jättepopulär sida och jag antar därmed att deras design är bättre?

Mer seriöst så känns den nya designen mycket fräsch och jag uppskattar er fortsatta dialog med alla.

(Jag kan inte förstå hur någon någonsin kan stå ut med DI? Det gör bara ont att kolla på.)

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Har ni funderat på att överge er egna design och istället bara kopiera DI? Det är verkligen en jättepopulär sida och jag antar därmed att deras design är bättre?

https://i.imgur.com/FBcHiwE.png

Mer seriöst så känns den nya designen mycket fräsch och jag uppskattar er fortsatta dialog med alla.

(Jag kan inte förstå hur någon någonsin kan stå ut med DI? Det gör bara ont att kolla på.)

Så mycket ironi och självmotsägelse i ett inlägg att jag inte vågar chansa på vad du menar...

Menar du att nya designen är lik DI?
Är det en bra eller dålig grej?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Så mycket ironi och självmotsägelse i ett inlägg att jag inte vågar chansa på vad du menar...

Menar du att nya designen är lik DI?
Är det en bra eller dålig grej?

Nä, jag gillar den nya designen. Den är luftig, tydlig och fräsch. Ironiskt jämförde jag den med DI som jag tycker är det värsta som finns i Sverige.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Nä, jag gillar den nya designen. Den är luftig, tydlig och fräsch. Ironiskt jämförde jag den med DI som jag tycker är det värsta som finns i Sverige.

Ok bra!

DI har ju en banner och meny och grupperade komponenter ’cards’, så egentligen är det väl mest deras hemska färgsättning som sticker i ögonen för mig i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Hänglåset har förlorat sin skrikiga färg i dagens uppdatering.

@jreklund kanske kan fylla på lite med vad mer vi sköt ut idag?

Upptäckte just att navigeringen i artiklar har gått från dropdown till en "statisk" lista.
Ytterligare en mycket bra förbättring i den här releasen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Upptäckte just att navigeringen i artiklar har gått från dropdown till en "statisk" lista.
Ytterligare en mycket bra förbättring i den här releasen

Ja jäklar! Den är ju helt fantastisk!! Precis det jag klagade på. Snabbt och bra jobbat!!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av emilakered:

@UndaC, @jreklund, @Gurt: Drömmer jag, eller är "inaktiv/inte ny"-gråa ljusare nu? Tycker mig känna det är betydligt större kontrast mot orange och lättare för mig med funktionsvarierad syn.

Alright, snackade med @Gurt och vi kom fram till att det snarast är menyikonerna som har den mörkare tonen. Mysteriet löst!

Skrivet av Joakim Ågren:

Funktionsvarierad syn?

Ja, du vet, ingen är perfekt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Upptäckte just att navigeringen i artiklar har gått från dropdown till en "statisk" lista.
Ytterligare en mycket bra förbättring i den här releasen

Skrivet av medbor:

Ja jäklar! Den är ju helt fantastisk!! Precis det jag klagade på. Snabbt och bra jobbat!!

Det är ju superbra! Det är riktigt bra att SweC lyssnar så mycket på oss som har åsikter om nya sidan. De bockar av många av sakerna som från början var konstiga.

Nu när SweC har fixat iordning det mesta på nya sidan och tillsammans med Wider, Dark och BSC så känns sidan perfekt för mig

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Lagers:

Det är ju superbra! Det är riktigt bra att SweC lyssnar så mycket på oss som har åsikter om nya sidan. De bockar av många av sakerna som från början var konstiga.

Nu när SweC har fixat iordning det mesta på nya sidan och tillsammans med Wider, Dark och BSC så känns sidan perfekt för mig

Nog för att det är bra att dom fixar lite av det men att man behöver ändra så mkt själv med css/ Wider, Dark, BSC osv osv mot att inte behöva nånting innan,
Möjligtvis Dark då, är i mitt tycke rätt kasst.

Jag är dock en av dom som använde desktop versionen på mobilen då jag redan tidigare tyckte att mobil varianten var kass och är nu tvingad att använda den om jag ska surfa runt här.

Har väldigt svårt för att läsa på denna sida, men då jag sällan skriver något utan mest läser så är det ju inget swec bryr sig om.

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

Nog för att det är bra att dom fixar lite av det men att man behöver ändra så mkt själv med css/ Wider, Dark, BSC osv osv mot att inte behöva nånting innan,
Möjligtvis Dark då, är i mitt tycke rätt kasst.

Jag är dock en av dom som använde desktop versionen på mobilen då jag redan tidigare tyckte att mobil varianten var kass och är nu tvingad att använda den om jag ska surfa runt här.

Har väldigt svårt för att läsa på denna sida, men då jag sällan skriver något utan mest läser så är det ju inget swec bryr sig om.

Visst skulle det vara bäst om man slipper tillägg, men tror att det är svårt att få alla nöjda ändå. Och det låter som att de kommer fixa dark inom en obestämd framtid, och även börjat intressera sig lite för BSW och dess funktioner.

Att många surfade på desktop på mobilen och nu inte kan göra så längre är tråkigt. De flesta på denna sida surfar på nätet på ett annat sätt än "vanliga" personer och kan hantera zoomningar, teknik och även vill ha informationen på ett annat sätt. Undra om det är svårt att få till en desktop-upplevelse även på mobilen utan att för den skulle börja koda två olika sidor igen? Skulle kanske gå med ett userCSS men inte många webb-läsare på mobiler som stöder plugin .

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Nu vet jag vad jag saknar -en autosave på inlägg man håller på att skriva.
Höll på med en lista på alla mina "hack" och vips ett felklick och så var allt borta .....

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

På det igen bara

En lista på mina "hack".

1.Navigationsmenyn
1.1 Flyttat den ovan Sweclockers Menyn
1.2 CSS från gamla Sweclockers för "flikar"
1.3 Bytt färg på hänglåset - Implementerat av Sweclockers
1.4 Lagt till knapp för "WideClockers"
1.5 Plockat bort touch eventhandlern från menyerna - funkar bättre och ger singleclick även på touch

2. Sweclockers menyn
2.1 bytt plats på avatar och namn - Implementerat av Sweclockers
2.2 "lånat" @allings fix för avatarstorlek - Implementerat av Sweclockers

3. Specifika navigationsmenyn - separat skript då jag inte är 100% övertygad
3.1 Gör om nav-dropdown till statisk inline meny

4. Reklam
4.1 Då reklamen ändå inte funkar med tracking prevention strict så blir det bara vita blaffor, display:none på dem tills reklamen funkar

5. Sidbläddring
5.1 Orange bakgrund drar ögonen till ett rätt ointressant fält - bytt till grått
5.2 navigationspilar som ändå är avstängda är meningslösa. Display:none fixar

6. Forumindex
6.1 Fixat indrag så att subgrupper och dess forum linjerar
6.2 Dämpat orange fält med gradient
6.3 Vänt fältordning i tabellen så att senaste inlägg kommer före den tråkiga statistiken

7. Underforum
7.1 Dämpat orange fält med gradient
7.2 Vänt fältordning i tabellen så att senaste inlägg kommer före den tråkiga statistiken
7.3 Lagt tillbaka svarskolumnen

8. Inlägg
8.1 tagit bort mellanrummet mellan inlägg.
8.2 infört enhetliga knappar. Det fanns tidigare icon med text, icon utan text och bara text samt olika färger. Nu är det text i svart
8.3 dämpat orange med gradient

En del kod/CSS kommer från @alling och @LemonIllusion

Heder till de som hedras bör
Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

På det igen bara

En lista på mina "hack"

1.Navigationsmenyn
1.1 Flyttat den ovan Sweclockers Menyn
1.2 CSS från gamla Sweclockers för "flikar"
1.3 Bytt färg på hänglåset - Implementerat av Sweclockers
1.4 Lagt till knapp för "WideClockers"
1.5 Plockat bort touch eventhandlern från menyerna - funkar bättre och ger singleclick även på touch

2. Sweclockers menyn
2.1 bytt plats på avatar och namn - Implementerat av Sweclockers
2.2 "lånat" @allings fix för avatarstorlek - Implementerat av Sweclockers

3. Specifika navigationsmenyn - separat skript då jag inte är 100% övertygad
3.1 Gör om nav-dropdown till statisk inline meny

4. Reklam
4.1 Då reklamen ändå inte funkar med tracking prevention strict så blir det bara vita blaffor, display:none på dem tills reklamen funkar

5. Sidbläddring
5.1 Orange bakgrund drar ögonen till ett rätt ointressant fält - bytt till grått
5.2 navigationspilar som ändå är avstängda är meningslösa. Display:none fixar

6. Forumindex
6.1 Fixat indrag så att subgrupper och dess forum linjerar
6.2 Dämpat orange fält med gradient
6.3 Vänt fältordning i tabellen så att senaste inlägg kommer före den tråkiga statistiken

7. Underforum
7.1 Dämpat orange fält med gradient
7.2 Vänt fältordning i tabellen så att senaste inlägg kommer före den tråkiga statistiken
7.3 Lagt tillbaka svarskolumnen

8. Inlägg
8.1 tagit bort mellanrummet mellan inlägg. var det @medbor som föreslog den?
8.2 infört enhetliga knappar. Det fanns tidigare icon med text, icon utan text och bara text samt olika färger. Nu är det text i svart
8.3 dämpat orange med gradient

Ingen aning om jag var först, men på mobilen ser jag ingen poäng med det vita mellanrummet, helt klart.

Permalänk
Medlem

Min bästa idé hittils för att bredda sidan:
@UndaC, @Alling, @jreklund, @mats42, @anon42512, @Gurt:
1. Vanliga sidan som den är nu
2. Framsidan, forumet, marknaden, etc.
3. Klicka på en nyhet/tråd/annons och få upp den bredvid listan till höger om det får plats. Alltså side-by-side, tänk till exempel på iPads settings app.

Förstår såklart att det är en omskrivning och underhåll som inte görs i en handvändning, men tror på riktigt det skulle vara värt det för alla datoranvändare.

Har man det ännu bredare kan man också få plats med mer än en framsida/tab. Kanske visa forumet + följda trådar + senaste tråd, eller marknad + annons + tråd, eller framsida + nyhet + kommentarstråd, eller forumindex + marknad + framsida.

Högst relevant för bredskärms-användarna
Nuvarande utseende behöver inte göras om helt

Bortsett från utvecklingstid ser jag inga direkta nackdelar för stunden, men påpeka gärna brister i mina galna idéer

Edit: borde gå att stödja två ’kolumner’ ganska lätt... mer än det är inte lika enkelt, men borde gå att få till om man lägger upp det rätt. Kan man få upp bredden till 2000+ iaf så är ju sidan redan extremt mycket mer responsiv

Permalänk
Medlem

vart en till
5.3 Orange och blå fyrkanter bredvid varandra - Det här är inte Beckers färgkarta Fram med mera gråfärg, dock bara en strykning så ljusare grå

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mats42:

Nu vet jag vad jag saknar -en autosave på inlägg man håller på att skriva.
Höll på med en lista på alla mina "hack" och vips ett felklick och så var allt borta .....

Better SweClockers har haft precis en sådan feature (Spara utkast automatiskt) i över ett år. Det har även en feature som förhindrar att man klickar bort sig från redigeringsläget av misstag (Fråga vid navigering från redigeringsläge).

Skrivet av medbor:

Min bästa idé hittils för att bredda sidan:
@UndaC, @Alling, @jreklund, @mats42, @Loxus, @Gurt:
1. Vanliga sidan som den är nu
2. Framsidan, forumet, marknaden, etc.
3. Klicka på en nyhet/tråd/annons och få upp den bredvid listan till höger om det får plats. Alltså side-by-side, tänk till exempel på iPads settings app.

https://i.imgur.com/XVNNcJ6.jpg

Förstår såklart att det är en omskrivning och underhåll som inte görs i en handvändning, men tror på riktigt det skulle vara värt det för alla datoranvändare.

Har man det ännu bredare kan man också få plats med mer än en framsida/tab. Kanske visa forumet + följda trådar + senaste tråd, eller marknad + annons + tråd, eller framsida + nyhet + kommentarstråd, eller forumindex + marknad + framsida.

Högst relevant för bredskärms-användarna
Nuvarande utseende behöver inte göras om helt

Bortsett från utvecklingstid ser jag inga direkta nackdelar för stunden, men påpeka gärna brister i mina galna idéer

Edit: borde gå att stödja två ’kolumner’ ganska lätt... mer än det är inte lika enkelt, men borde gå att få till om man lägger upp det rätt. Kan man få upp bredden till 2000+ iaf så är ju sidan redan extremt mycket mer responsiv

Det låter som att det skulle göra sajten till en SPA – en väg jag hoppas SweClockers aldrig väljer att vandra. Det skulle bland annat utgöra ett allvarligt hot mot Better SweClockers, och usch för SPA:er i allmänhet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Better SweClockers har haft precis en sådan feature (Spara utkast automatiskt) i över ett år. Det har även en feature som förhindrar att man klickar bort sig från redigeringsläget av misstag (Fråga vid navigering från redigeringsläge).

Det låter som att det skulle göra sajten till en SPA – en väg jag hoppas SweClockers aldrig väljer att vandra. Det skulle bland annat utgöra ett allvarligt hot mot Better SweClockers, och usch för SPA:er i allmänhet.

Lite överdriven tolkning kanske, men jag kan ändå förstå din poäng. Jag tycker dock att det skulle kunna vara hyfsat vettigt att visa listan med trådar medan man läser en tråd för att snabbt kunna växla till nästa när man läst klart...

Jag tror inte att man behöver dra det för långt bara för att man utnyttjar lite döutrymme? Jag vill inte alls att sidan ska bli som gamla flash-sidor med allt vad det innebar på sin tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Min bästa idé hittils för att bredda sidan:
@UndaC, @Alling, @jreklund, @mats42, @Loxus, @Gurt:
1. Vanliga sidan som den är nu
2. Framsidan, forumet, marknaden, etc.
3. Klicka på en nyhet/tråd/annons och få upp den bredvid listan till höger om det får plats. Alltså side-by-side, tänk till exempel på iPads settings app.

https://i.imgur.com/XVNNcJ6.jpg

Förstår såklart att det är en omskrivning och underhåll som inte görs i en handvändning, men tror på riktigt det skulle vara värt det för alla datoranvändare.

Har man det ännu bredare kan man också få plats med mer än en framsida/tab. Kanske visa forumet + följda trådar + senaste tråd, eller marknad + annons + tråd, eller framsida + nyhet + kommentarstråd, eller forumindex + marknad + framsida.

Högst relevant för bredskärms-användarna
Nuvarande utseende behöver inte göras om helt

Bortsett från utvecklingstid ser jag inga direkta nackdelar för stunden, men påpeka gärna brister i mina galna idéer

Edit: borde gå att stödja två ’kolumner’ ganska lätt... mer än det är inte lika enkelt, men borde gå att få till om man lägger upp det rätt. Kan man få upp bredden till 2000+ iaf så är ju sidan redan extremt mycket mer responsiv

Nu när det inte finns någon smidig "tumme-ned" får jag istället skriva hur mycket jag ogillar tanken på att sån design.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Nu när det inte finns någon smidig "tumme-ned" får jag istället skriva hur mycket jag ogillar tanken på att sån design.

Förklara gärna varför...

Jag står inte heller bakom den till 100%, främst för att jag sällan eller aldrig surfar på sweclockers från datorn. Men jag försöker i alla fall komma med konstruktiva sätt att bredda designen gör de som efterfrågat en sådan möjlighet.

Svårt att resonera runt eller fundera över nej och därför. Framförallt när jag ber om hjälp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Förklara gärna varför...

Jag står inte heller bakom den till 100%, främst för att jag sällan eller aldrig surfar på sweclockers från datorn. Men jag försöker i alla fall komma med konstruktiva sätt att bredda designen gör de som efterfrågat en sådan möjlighet.

Svårt att resonera runt eller fundera över nej och därför. Framförallt när jag ber om hjälp...

Naturligtvis en smakfråga, det finns många som gillar den typen av hemsidor. Jag uppskattar dock när webbsidor är helt statiska och innehållet är helt linjärt presenterat. Om själva presentation av materialet innehåller någon animation eller skript av någon sort är den naturligt sämre för mig. Till exempel blir jag bara arg när jag försöker använda Apples sidor för deras dynamiska rendering med artificiella irritationsmoment. Men det är som sagt bara en smaksak.

Allt webbinnehåll är gjort dynamiskt, men presentationen bör alltid vara statisk när den kan.
Jag vill använda framsidan som ett index och sen läsa artiklarna på deras sidor, inga animationer, iframes eller liknande.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Naturligtvis en smakfråga, det finns många som gillar den typen av hemsidor. Jag uppskattar dock när webbsidor är helt statiska och innehållet är helt linjärt presenterat. Om själva presentation av materialet innehåller någon animation eller skript av någon sort är den naturligt sämre för mig. Till exempel blir jag bara arg när jag försöker använda Apples sidor för deras dynamiska rendering med artificiella irritationsmoment. Men det är som sagt bara en smaksak.

Allt webbinnehåll är gjort dynamiskt, men presentationen bör alltid vara statisk när den kan.
Jag vill använda framsidan som ett index och sen läsa artiklarna på deras sidor, inga animationer, iframes eller liknande.

Ja okej då förstår jag.

Jag menade dock inte att det skulle vara animationer nödvändigtvis. För min del kan huvudsidan visas oförändrad i en spalt något till vänster om mitten och en spalt på högra sidan är redan fördefinerad av en viss bredd. När man sedan klickar på en rubrik eller tråd så dyker den upp i den högra spalten. Det skulle betyda att man slipper öppna många tabbar till exempel och lätt läsa några nyheter utan att behöva växla vy (lätt att tappa bort sig vart man var när man kommer tillbaka efter att ha läst några artiklar i andra flikar).

De andra mer extrema alternativen med mer än 2 vyer lämnade jag mer som en generalisering ifall någon kommer på ett bra sätt att utnyttja en sån idé. Där tror jag det blir svårt att få det tydligt och sammanhängande, men känns som att vissa sammanhang kan vara rimliga.

Klickar man på forumet/markanden/framsidan/galleri/... så byter man alltså den vänstra spalten. Den högra fylls på/byts ut när man väljer något på den vänstra.

Inget av det jag säger här är alltså skrivet i sten eller något strikt att jag vill ha det på ett visst sätt, utan mer för att öppna en diskussion med något konkret för att kanske landa vid något som kan passa för en bredare design. Kanske aldrig kommer hända (att sidan breddas), men jag menar verkligen inte att man ska gå till single page application stuket. Detta är mer att kunna gå till https://sweclockers.com/front/nyhet/<id>.html och visa både framsida och artikel, istället för bara en grej i taget. Väljer man en annan nyhet så uppdateras urlen som vanligt...

Jag diskuterar gärna generaliseringar och andra galenskaper också, men tanken var främst att göra något år de vita sidorna.

Taggar @UndaC igen bara för att det är kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Det låter som att det skulle göra sajten till en SPA – en väg jag hoppas SweClockers aldrig väljer att vandra. Det skulle bland annat utgöra ett allvarligt hot mot Better SweClockers, och usch för SPA:er i allmänhet.

Instämmer 100%. SPA är djävulens påfund! 😈

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Instämmer 100%. SPA är djävulens påfund! 😈

@Alling:

Jag tror ni båda missuppfattat min intention/idé. Jag vill inte alls ha en SPA...

Permalänk
Medlem

Då sätter jag mig på tvären och säger att SPA är kanon. Ur ett utvecklarperspektiv så är React(min personliga fav) bästa sättet att bygga moderna webbsidor enligt mig.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av medbor:

@Alling:

Jag tror ni båda missuppfattat min intention/idé. Jag vill inte alls ha en SPA...

Förstod sedermera det.

Skrivet av adzer:

Då sätter jag mig på tvären och säger att SPA är kanon. Ur ett utvecklarperspektiv så är React(min personliga fav) bästa sättet att bygga moderna webbsidor enligt mig.

Mindre utvecklarperspektiv och mer användarperspektiv åt folket!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Mindre utvecklarperspektiv och mer användarperspektiv åt folket!

Kan förstå det synsättet, men tid är pengar. Det som går enklast att utveckla och framförallt underhålla är det som segrar i längden. Så länge man inte endast bygger sidor på fritiden såklart.
Dessutom om man får tid att lägga till saker som man annars inte skulle hinna så kan ett bättre utvecklarperspektiv ge en bättre användarupplevelse. Nu är detta fel tråd för denna diskussion, men att bara säga att SPA är dåligt tycker jag är ganska trångsynt. Jag arbetar med och använder det dagligen och är mycket nöjd.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Alling:

@jreklund: Mycket som är !important i CSS:en (förekommer i skrivande stund på 169 ställen), vilket försvårar för oss som skriver tillägg. Det är dessutom bad practice i allmänhet, vilket till exempel MDN är väldigt tydliga med:

Skrivet av MDN:

Using !important, however, is bad practice and should be avoided because it makes debugging more difficult by breaking the natural cascading in your stylesheets. When two conflicting declarations with the !important rule are applied to the same element, the declaration with a greater specificity will be applied.

Some rules of thumb:

  • Always look for a way to use specificity before even considering !important

  • Only use !important on page-specific CSS that overrides foreign CSS (from external libraries, like Bootstrap or normalize.css).

  • Never use !important when you're writing a plugin/mashup.

  • Never use !important on site-wide CSS.

Hej igen, @jreklund! Det verkar inte ha skett någon förbättring på den här fronten – nu finns det 175 förekomster av !important. Detta ställer som sagt till det för oss som skriver tillägg och är, tror jag, generellt ett tecken på att CSS:en kan organiseras bättre (se mitt ursprungliga inlägg).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Det stämmer @Alling, vi har lagt krutet på att utveckla andra saker än att snygga till CSS:en.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Alling:

Hej igen, @jreklund! Det verkar inte ha skett någon förbättring på den här fronten – nu finns det 175 förekomster av !important. Detta ställer som sagt till det för oss som skriver tillägg och är, tror jag, generellt ett tecken på att CSS:en kan organiseras bättre (se mitt ursprungliga inlägg).

Skrivet av jreklund:

Det stämmer @Alling, vi har lagt krutet på att utveckla andra saker än att snygga till CSS:en.

Just nu har vi inte på schemat att lägga resurser på att snygga till CSS:en men när vi börjar jobba på ett native dark mode kommer en del garanterat att försvinna.
Men just nu kan vi inte säga när och i vilken omfattning.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Avstängd

Frågan kanske har kommit upp tidigare men skulle vilja ha en kort förklaring om alla nya små söta ikoner som kommit när man trycker på "följda trådar"
Det är gråa eller orangea små eldar, små brev, små nålar och liknande.
Kan man få en teckenförklaring över vad alla dessa egentligen betyder i sina olika skepnader?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10