Nominera årets medlemmar inför SweClockers Live 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Årets medlem: @emilakered

Årets mest kunniga medlem: @Yoshman (så klart )
Ofantligt kunnig inom teknik. Har alltid väldigt intressanta och lärorika inlägg.

Mest hjälpsamma medlem: @perost
Väldigt hjälpsam i SweC's programmeringsforumdel.

Verkar som jag förlagt min redigeraknapp, så jag förlänger här istället:

Årets testpilot: @DavidtheDoom

Årets moderator: @vargeEEEEn // Moderatorn som styrde mig rätt när jag var "noob" på forumet

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

@Yoshman för årets och mest kunniga utan tvekan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Länge sedan jag kommenterade nu, men tänkte att det är dags nu!

Årets medlem - @SöderBäck - Oavsett ämne, tråd eller artikel så har han alltid något vettigt att säga eller tillföra, objektivt och med god ton.

Mest hjälpsamma - @Ratatosk - Av de jag sett mest som verkligen försöker få fram lösningar eller tipsa om saker så sticker Ratatosk ut!

Mest kunniga - @Yoshman - Av förklarliga skäl, sen om man själv förstår är en annan femma.

Årets moderator - @Vzano - Alla gör nog sitt jobb galant, men tycker ändå jag noterat mest när Vzano är i farten. Gör jobbet helt klart!

Permalänk
Medlem

Årets medlem @SöderBäck - Som redan nämnt ovan och hen tillför alltid mycket information på ett sakligt och trevligt sätt

Permalänk
Medlem

Jag måste nog ändå säga att jag är rätt så nöjd med mig själv.

Permalänk
Skrivet av FreddeY2K:

Jag måste nog ändå säga att jag är rätt så nöjd med mig själv.

Jag med. Då är vi två.

Permalänk
Medlem

Årets medlem: Du som läser det här

Ärligt talat gillar jag inte sådana här nomineringar, det blir lätt lite klubb av inbördes beundran/svenska-akademin av det hela.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Lägger min röst på @Yoshman som årets medlem. Alltid intressant att läsa hans perspektiv på ny hårdvara etc.

Permalänk
Medlem

Årets medlem – @Yoshman
Mest hjälpsamma medlem – @Laxpudding
Mest kunniga medlem – @Yoshman
Årets Testpilot – @Yoshman
Årets moderator – @Vzano

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Jag måste nog ändå säga att jag är rätt så nöjd med mig själv.

Årets egoist Clintan verkar dock konkurrera.

Permalänk
Medlem

Mest saknad.

@Jacob

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Nominerar alltid @Ratatosk
Alltid snäll och hjälpsam. Skapar intressanta trådar och skriver aldrig i affekt.
Borde jobba för sweclockers tycker jag

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Årets medlem: Du som läser det här

Ärligt talat gillar jag inte sådana här nomineringar, det blir lätt lite klubb av inbördes beundran/svenska-akademin av det hela.

Samma här. Jag röstar inte alls, men bra att dom finns i alla fall som kan lite mer.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Oj det här blir inte lätt, men jag gillar kalibrerade och profilerade bildskärmar med 100% srg eftersom jag tycker skärmen är en av dom viktigaste komponenterna i ett datorsystem, jag menar det är ju via skärmen (och musen och tgb) jag interagerar med ettorna och nollorna - så jag nominerar laxpudding

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Tempel:

Det värmer! Snart så.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Årets medlem
@medbor
Alltid där och utmanar men på ett väldigt trevligt sätt!

Mest kunnig:
@yoshman
Japp.

Oj! Helt missat denna! Tackar ödmjukast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

Mest hjälpsam: @medbor

Bidrar inte bara med info och hjälp i forumtrådar utan även hjälpsam och konstruktiv återkoppling på redaktionellt innehåll. Plus, duktig på att lyfta fram innehåll han uppskattar (vilket lustigt nog uppskattas).

Underbar motivering! Väldigt oväntat för min del. Tack för allt!

Permalänk
Medlem

Årets mest kunnige: finns bara en för mig med. Nästan som att detta är en kategori enbart för @Yoshman

Årets mest hjälpsamme: @Eric Hjalmarsson. Så sjukt detaljerade köpråd i tråd efter tråd, måste sitta dygnet runt och leta deals!

Årets medlem: Kanske ett lite udda val nu när vi förlorat en legend på redaktionen, men måste säga att ersättaren slagit alla mål jag kunde ens tänkt mig när jag fick höra att vår älskling ville testa det grönare gräset. Jag tycker absolut @UndaC förtjänar denna utmärkelse för hans lugn, tålamod och framförallt transparens. Han lyssnar, tar till sig, förbättrar och verkar verkligen försöka sitt bästa och se till att sidan utvecklas till det bättre. Nu kan man såklart inte tillskriva allt till honom, men långt över förväntan så här långt.

Hedersomnämnande är så många, men @laxpudding som svarar i alla trådar om skärmar till synes dygnet runt, eller @mrqaffe som bara svarar i alla trådar på hela forumet som jag ser i alla fall.

Permalänk

Moderator: @Vzano

Permalänk
Medlem

Årets medlem@Laxpudding: Skriver artiklar, gör videor och är experthjälp i forumet - vad mer kan man önska sig?!

Mest hjälpsamma medlem@Laxpudding: dyker in med sin expertis även i de minsta av frågor i forumet och tycker ingen fråga är för dum. Förklarar gladeligen hur saker fungerar.

Mest kunniga medlem@Laxpudding: finns det något karln inte kan om skärmar och paneler?! Inte nog med att han är kunnig, han är fenomenalt duktig på pedagogik och förklaringar - vilket är en stor merit i sig.

Permalänk
Skäggig legend

Andra gången man är med på första sidan <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Årets medlem: @SöderBäck

Mest kunniga medlem: @Yoshman

Moderator: @Vzano

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | Asus b350-f Gaming | Corsair 32GB 3000Mhz CL15 Vengeance LPX | Asus RTX 4070 Dual OC | Corsair RM650x | Samsung 970 EVO 1TB | Samsung 850 EVO 500GB | Fractal Design Meshify C | Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Det här året så behövs inte den här tävlingen ge bara alla priser som finns till @emilakered

Permalänk
Skrivet av Stefanp67:

Oj det här blir inte lätt, men jag gillar kalibrerade och profilerade bildskärmar med 100% srg eftersom jag tycker skärmen är en av dom viktigaste komponenterna i ett datorsystem, jag menar det är ju via skärmen (och musen och tgb) jag interagerar med ettorna och nollorna - så jag nominerar laxpudding

Årets medlem – Laxpudding

Mest hjälpsamma medlem – ? Ska browsa forumet och se om jag hittar någon favorit.

Mest kunniga medlem – Laxpudding

Årets Testpilot – ? Ska browsa testpiloternas artiklar och se om jag hittar någon favorit.

Årets moderator – ? Jag tycker alla moderatorer är bra och har humor (guru3d suger - ingen humor alls ).

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Årets @laxpudding
❤️📺❤️📺❤️📺❤️📺❤️📺

Visa signatur

*
*
*
*
*

Permalänk
Medlem

Tack för nomineringarna! Alltid roligt att se att arbetet är uppskattat!

Riktigt kul att se en sån spridning bland alla nomineringarna, härligt att se så många olika namn lyftas upp!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Årets medlem – @Yoshman
Mest hjälpsamma medlem – @Laxpudding
Mest kunniga medlem – @Yoshman
Årets Testpilot – @Deriveh
Årets moderator – @Vzano

Årets mest saknade medlem - @Jacob (kom tillbaka snart!)

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Taskman:

Årets medlem – @Yoshman
Mest hjälpsamma medlem – @Laxpudding
Mest kunniga medlem – @Yoshman
Årets Testpilot – @Deriveh
Årets moderator – @Vzano

Årets mest saknade medlem - @Jacob (kom tillbaka snart!)

Är inte första gången man läser något liknande. Fan vad kul, sång här gör att jag verkligen ser fram emot att komma tillbaka!!! SweClockers community <3

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Är inte första gången man läser något liknande. Fan vad kul, sång här gör att jag verkligen ser fram emot att komma tillbaka!!! SweClockers community <3

Vi är många som saknar dig! ❤

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Är inte första gången man läser något liknande. Fan vad kul, sång här gör att jag verkligen ser fram emot att komma tillbaka!!! SweClockers community <3

Replace Loket->Jacob: