3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Nvidias api gick även ner nyss

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Så det är yttligare en skämt release? FE 3070 kommer inte ens finnas utan var endast en lock produkt som ingen kan köpa? haha otroligt. Önskar att man kunde bojkotta nvidia men tyvärr är mycket av programvaran jag använder byggt kring deras hårdvara, surt.

Jag misstänker att dom inte löst någon försäljningskanal i sverige och därför bara struntade i det.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Har i Italien har det inte funnits kort overhuvudtaget.

Inga aterforsaljare har haft nagra kort och det gar inte att boka heller. finns 2-3 aterforsaljare i hela Italien.
Alla dessa sidor pa dessa aterforsaljare ser valdigt fishy ut ocksa. Inget som inger ett fortroende direkt.

Leveranser sker tidigast mellan december-januari som det ar just nu.

I Sverige finns det iaf mojlighet att boka korten. Tyvarr sa skickar inga svenska aterforsaljare kort till Italien

Far helt enkelt vanta tills det blir battre tillgang pa marknaden. Men surt att aka pa prispaslaget som skulle ske efter den 16 oktober och betala mer for korten.

Men jag ar int bitter

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

Min order på inet för ett 3070 bekräftades och stog som bokad i 5 minuter, nu ändrades kortet till levereas 2020-12-15 Behövde hålla på att godkänna kortköpet med bank id så säkert det som tog tid

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu beställde jag ett RTX 3070 som jag kan använda tillsvidare och lämna tillbaka i öppet köp när min beställda 3080 dyker upp, eller AMD när det säljs...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Jag misstänker att dom inte löst någon försäljningskanal i sverige och därför bara struntade i det.

Jao, tror du har rätt, blä. De skapar ju en gigantisk andrahandsmarknad pga detta. Och genom sina dåliga garanti avtal köper folk dessa kort i andra hand och sedan får de väll reda på den hårda vägen om deras kort går sönder gäller inte garantin om du köpt kortet i andra hand trotts att det var sprillans nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE från Inet, 5625:-.

Höll på att missa för jag inte var inloggad innan, noob!

Ja försökte på det kortet med, Inet verkade vara de enda som sålde de för msrp? När de flesta andra säljer det för över 6k, nästan 7k.

Permalänk
Medlem

Proshop hade 100 st 3070 TUF kort till 6 390 kr. Spammade sidan och tryckte samma sekund som det släpptes då var kampanjen redan över (jag var inloggade och hela biten). Jävligt skumt, Proshop åker in på svart listan. Intressant om någon fick det kortet till 6 390 kr?

Permalänk

Oj. Bara kikat på Inet men dem verkar ju ha iaf 200+ 3070 på lager. Inte så imponerande egentligen, men om man jämför med 3080 är det ju helt sinnes. ^^

Edit: Antingen räknade jag fel eller så sålde dem ganska fort. Men det finns ett par på lager iaf.

Visa signatur

I9 10900k, Gigabyte 3080 Aorus Master, Corsair 32GB 3200MHz CL16, 1TB Samsung M.2 SSD, Asus Rog Strix Z490F, NZXT Kraken Z73 360mm, Lian-Li O11 Dynamic. Men viktigast av allt, svinmånga RGB fläktar!

Permalänk
Medlem

Om man inte får en grön bock direkt, då gissar jag man vart utan på Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddeY2K:

Proshop hade 100 st 3070 TUF kort till 6 390 kr. Spammade sidan och tryckte samma sekund som det släpptes då var kampanjen redan över (jag var inloggade och hela biten). Jävligt skumt, Proshop åker in på svart listan. Intressant om någon fick det kortet till 6 390 kr?

Precis, plötsligt var priset 6999. Illa.

Visa signatur

MacBook Pro 2012 15"

Permalänk
Skrivet av Baily:

Om man inte får en grön bock direkt, då gissar jag man vart utan på Webhallen?

Fick inte heller en grön bock, beställde en MSI Ventus 3x, tror att de till en början lägger gul bock på allas (hoppas)

Permalänk
Medlem

Betyder det här att jag har ett kort som är redo att hämta? Eller står det såhär tills kösystemet har roddat klart?
https://imgur.com/IPPQIOX

Permalänk
Medlem
Skrivet av kurdipower:

Fick inte heller en grön bock, beställde en MSI Ventus 3x, tror att de till en början lägger gul bock på allas (hoppas)

En bekant fick en grön bock på sitt diret så gissar det är kört

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Om man inte får en grön bock direkt, då gissar jag man vart utan på Webhallen?

Inte säkert, ser att de redan uppdaterat med antalet bokningar osv. så kommer nog mer info snart om vilka tider som får kort.
Kunde trycka på lägg i varukorgen typ 14:00:40 och betalat och klart ca 14:01:45, får väl se om det räcker

Blev webhallen för första gången på länge bara för deras arbete i denna tråd!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Dual OC buggar. Gaaaaaaaaaah

/Patrik

What happened to ASUS GeForce RTX 3070 Dual OC 8GB??? The page disappeared and re-appeared but not able to book at all...

Visa signatur

Mouse: Razer DeathAdder V2 PRO Keyboard: SteelSeries 6G v2 MX Black Speakers: Samsung HW-Q995B/XE Monitor: Apple Studio Display, LG OLED65C2 Game Console: PS5 digital, Nintendo Switch, Xbox Series X, Steam deck

Permalänk
Medlem

https://i.gyazo.com/thumb/1200/20ac6620e835de1469451e60f694c3...

komplett hade rätt så bra med kort. tog ett tag för dem att sälja slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Om det är några fler som sitter och väntar på 3080 TUF från Komplett, så kolla era ordersidor. Jag blev precis flyttad från 1:a november till 2:a januari 2021. Det rimmar rätt dåligt med att Asus själva säger att de korten levereras ut fortlöpande.

Skrivet av FortuN:

Oj ligger själv 1a november ej fått flyttat ännu, också en polare som har 7e tror jag har ej heller fått sitt flyttat men det är väll incoming då

Skrivet av Dimmuxx:

Som jag skrev tidigare så blev mitt 3080 TUF från komplett flyttat från 7:e november till 1:a november idag så det verkar konstigt.

Edit: Nu är min ändrad till 2:a januari med

Kan confirma nu att båda korten flyttats, det ena som var 1a november flyttat till början av december nu och det som var 7 november flyttat till januari. Tur man har separat beställning på ett Tuf OC också som beräknas inkomma 7 november. Stort stort misstag beställa non oc

Permalänk
Webhallen
Skrivet av CaptainYan:

What happened to ASUS GeForce RTX 3070 Dual OC 8GB??? The page disappeared and re-appeared but not able to book at all...

It's bugging, i tried removing from site and adding again without any progress, rest assured that nobody can book until the card is online.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

3070 borde ha ett eget inlägg om tillgänglighet.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Förstår känslan, men det är global brist och vi har planerade leveranser men denna vecka fick vi just inte detta till Norden. Tyvärr svårt att tillgodose samtliga modeller.

@Asus.David
Du sa att det skulle bli en non-OC STRIX 3080-sändning för nästan två veckor sedan, nu levererar du inte dem alls ...
Vilken är det? Varför är det som vi som köpte icke-OC-versionen kanske en minut efter lanseringen den 17: e fortfarande Väntar medan människor som beställde OC har haft det i flera veckor! Det är ni som väljer att inte göra dem.

Permalänk
Medlem

Tips: NetOnNet listar inte 3070, men om man googlar så finns det vissa i lager om man går direkt till produkternas sida.

Asus Dual 6090:- i lager https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
Asus Strix 7790:- i lager https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
EDIT SLUT - MSI Gaming X Trio 6990:- i lager https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...
EDIT SLUT - MSI Ventus 3X 6590:- i lager https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem

nästan 7k för 3070... nja känns lite mastigt eller?

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk

Palit 3070 som jag köpte 14:01 visar gul, ska jag börja vara nervös?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

nästan 7k för 3070... nja känns lite mastigt eller?

Ja riktigt dyrt, när man kunde få 3080 för 7825 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Ja riktigt dyrt, när man kunde få 3080 för 7825 kr

Exakt, eller AMD med 16GB...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

nästan 7k för 3070... nja känns lite mastigt eller?

Skrivet av Ph4st:

Ja riktigt dyrt, när man kunde få 3080 för 7825 kr

Mmm.. förstår inte prissättningen öht, deras FE är det enda 3070 som ligger rimligt i pris.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av toggaf_el3:

@Asus.David
Du sa att det skulle bli en non-OC STRIX 3080-sändning för nästan två veckor sedan, nu levererar du inte dem alls ...
Vilken är det? Varför är det som vi som köpte icke-OC-versionen kanske en minut efter lanseringen den 17: e fortfarande Väntar medan människor som beställde OC har haft det i flera veckor! Det är ni som väljer att inte göra dem.

Jag hatar också när de på kundtjänst väljer att inte leverera kort. Maktmissbruk!

Ett mer seriöst svar, sitt ner och skärp dig förfan. Sluta gnäll på de som inte har något med detta att göra.

Om du är en vettig människa raderar du din egen post, annars får man hoppas att någon mod går in och stänger av dig.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

It's bugging, i tried removing from site and adding again without any progress, rest assured that nobody can book until the card is online.

/Patrik

Det släpps snart då mao?