3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Ja, jag håller med. Men samtidigt säger ju Asus representant på det här forumet att kortet faktiskt levereras, så vad ska man tro?

Ja som jag förstår så levereras det, men levereras 10 stycken mättar det inte många ifall det det levereras 200 OC på samma gång. Ligger inne med order 14.57 på komplett på Non-OC och den har skjutits upp 7-8 gånger och blev idag igen till någon gång i december. Medans jag och många andra ifall vi visste och lagt beställning på OC kortet hade vi haft kortet i våra datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

https://i.ibb.co/QKj8j7S/thumbnail-IMG-0153.jpg

Fan ska man göra nu då, väntan är ju nästan det roligaste.

Nu kan du vänta på Cyberpunk 2077!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Börjar tro att det inte blir fler beställningar på Palit Gamerock 3080 OC. Står bara "Beställningsvara" och Webhallen-Patrik verkar undvika att svara om det kortet. Vore ju bra att få veta om jag ska ta bort beställningen för att det aldrig kommer fler, och välja ett annat...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Börjar tro att det inte blir fler beställningar på Palit Gamerock 3080 OC. Står bara "Beställningsvara" och Webhallen-Patrik verkar undvika att svara om det kortet. Vore ju bra att få veta om jag ska ta bort beställningen för att det aldrig kommer fler, och välja ett annat...

De har nog garanterat beställt kort, men det kan inte säga mer än det som står på hemsidan. Tror ingen modell bara kommer försvinna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toggaf_el3:

@Asus.David
Du sa att det skulle bli en non-OC STRIX 3080-sändning för nästan två veckor sedan, nu levererar du inte dem alls ...
Vilken är det? Varför är det som vi som köpte icke-OC-versionen kanske en minut efter lanseringen den 17: e fortfarande Väntar medan människor som beställde OC har haft det i flera veckor! Det är ni som väljer att inte göra dem.

Det var planen och dem var planerade att skickas då men har tyvärr inte kommit iväg. Jag har inget annat svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebben:

Från vilken butik?

Jag ska berätta när jag faktisk har fått bekräftelse från post-nörd, annars jinxar jag det bara....Gu vad taggad jag är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Undviker ej vet inte mer än vad som står på produktsidan bara. Endast icke OC är på g just nu

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av welllpapp:

Hur ser det ut, nu när mångas ordrar har flyttats fram till 2 januari och framåt. Är detta fortfarande samma rentav ihåliga besked eller kan du ge någon hyfsad bild av hur många TUF non-OC som levereras till Sverige? Att dom "levereras kontinuerligt" stämmer inte överens med Proshop (i Norden) och Webhallens lager som fortfarande säger att dom har 0-10st på ingång sedan 15e oktober, och det är vad som hänt sedan release en månad innan.

Ni får för lite kretskort från Nvidia, ja - men ska ni börja trappa upp non-oc (TUF och STRIX) till Norden övh i år, eller skicka fler till Sverige övh? Kommer från en som har beställning 15.01 från Komplett.

Alla butiker får inte lika mycket av varje modell och det mellan 15-20 olika butiker som ska ha kort varje vecka. Det är över hundratalet TUF 3080 Non_OC som skickas till Norden iaf. (Många av butikerna säljer till övriga nordiska länderna också inte bara Sverige).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FortuN:

Ja det är jävligt dåligt av asus. Då kan man iallafall gå ut innan med information att icke oc ej kommer levereras till förmån av OC eller helt enkelt vänta med att lista den hos återförsäljare..

Butikerna fick enligt nVidias lanseringsregler inte visa inkommande kvantiteter eller låta butiker ta förbokningar och kunna spegla inkommande volymer. Där av mycket svårt att kunna kommunicera det på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Butikerna fick enligt nVidias lanseringsregler inte visa inkommande kvantiteter eller låta butiker ta förbokningar och kunna spegla inkommande volymer. Där av mycket svårt att kunna kommunicera det på förhand.

Det förklarar en hel del.
Tack för att du sken lite ljus över det hela !

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Inaktiv

Sjuka är när man läser och ser att 1000st har bokat ett kort och 50st är påväg in, då förstår man vilken jäkla efterfrågan det är på korten.

Om det är 1027 före i kön på Asus TUF OC korten och dom får en leverans på 50st kort i veckan så är det 5 månaders väntetid.
Jippi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Ni hade ju kunnat vänta med att lansera det? Alternativt valt att inte aktivt nedprioritera non-OC i så hög grad som gjorts?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS Prime 9070 XT 16GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Då har min order blivit grön för 4:e gången hos Webhallen.
Stod att 35 var på väg in men är nu borttaget.
La min beställning på release 15.08.
Rtx 3080 Msi Ventus OC..Vågar man hoppas?

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Medlem

måste bara fråga hur ni som jag köper 3070 kort resonerar med tanke på att priset ligger så nära 3080? Är det av princip att ni bara vill ha tag i ett kort (vilket jag förstår, dömer ingen) eller är ni faktiskt inställda på det kortet?

Prismässigt är ju 3070 helt ute och cyklar tycker jag jämfört med både 3080 men framförallt 6800XT även om vi inte fått se oberoende reviews ännu så känns ju det ett mycket mer givet val än 3070. Förstår dom som lyckades knipa något för under 6k men det är väl inte många gissar jag...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Sjuka är när man läser och ser att 1000st har bokat ett kort och 50st är påväg in, då förstår man vilken jäkla efterfrågan det är på korten.

Om det är 1027 före i kön på Asus TUF OC korten och dom får en leverans på 50st kort i veckan så är det 5 månaders väntetid.
Jippi

Jo, och det känns som att non-OC kön bara lagts efter OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghostforce:

Då har min order blivit grön för 4:e gången hos Webhallen.
Stod att 35 var på väg in men är nu borttaget.
La min beställning på release 15.08.
Rtx 3080 Msi Ventus OC..Vågar man hoppas?

Mitt ventus beställt 15:09 skickades idag och är på väg enligt postnord.

Permalänk

Kommer hämta ut Phantom-kortet ändå. AMD var för sen med sin launch, vill inte riskera att sitta utan kort när CP2077 släpps. Har inte längtat efter ett spel så mycket sen Half-Life. Jag har en dator som knappt klarar av att köra 10 internetflikar samtidigt just nu, inte gameat på 6 år. Så HYPE!

Skrivet av Webhallen:

Tack så väldigt mycket Patrik för att du sa till innan du la upp korten! Och tack för att du spenderar så mycket tid på att uppdatera i denna tråd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Marsi:

Jo, och det känns som att non-OC kön bara lagts efter OC.

Jupp, inte ens någon idé att förhandsboka korten just nu känns det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

måste bara fråga hur ni som jag köper 3070 kort resonerar med tanke på att priset ligger så nära 3080? Är det av princip att ni bara vill ha tag i ett kort (vilket jag förstår, dömer ingen) eller är ni faktiskt inställda på det kortet?

Prismässigt är ju 3070 helt ute och cyklar tycker jag jämfört med både 3080 men framförallt 6800XT även om vi inte fått se oberoende reviews ännu så känns ju det ett mycket mer givet val än 3070. Förstår dom som lyckades knipa något för under 6k men det är väl inte många gissar jag...

Rätt många standard 3070 ligger mellan 6000-6500 (även 3 fläktars). 6800 (icke XT) kommer som billigast ligga norr om 7000. Billigaste 3080 på Inet kostar 8600:- så inte så nära.

Permalänk

Efter att fått hem ett 3090 med extrem coilwhine (lät som ett telefonmodem som koppla upp) så gjorde jag en retur, kanske inte schysst mot den som får det, men betalar man närmare 19 papp ska de fan funka hyfsat så nu e man tillbaka i tråden, helt utan bokningar o sist i världen

Valde detta då jag inte vet om det täcks av garantin samt att jag tror det skulle ta en evighet att få nytt den vägen

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Efter att fått hem ett 3090 med extrem coilwhine (lät som ett telefonmodem som koppla upp) så gjorde jag en retur, kanske inte schysst mot den som får det, men betalar man närmare 19 papp ska de fan funka hyfsat så nu e man tillbaka i tråden, helt utan bokningar o sist i världen

Valde detta då jag inte vet om det täcks av garantin samt att jag tror det skulle ta en evighet att få nytt den vägen

Vad för kort hade du fått hem?

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Känns som det är rimligare att välja mellan 3070 och 3080, än 3080 och 3090 dock, det sistnämna är ju nästan bara kapitalförstöring om man inte har ett genuint behov av det

Håller mig kvar på att vänta på mitt 3080 TUF dock (yay, väntetid )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

Det var planen och dem var planerade att skickas då men har tyvärr inte kommit iväg. Jag har inget annat svar.

@Asus.David

Jag förstår det och jag förstår att planerna ändras från ett ögonblick till ett annat, men om detta kort bara försenades, skulle du inte ha mer information om när vi kan förvänta oss det? Om du säger att det finns ett schemalagt antal kort nästa vecka och det rakt upp har listat alla modeller utom den, alla tror att det här kortet helt enkelt inte görs alls. Som jag är rädd verkar vara fallet.

Hur som helst, tack för informationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Tror Asus gör sitt bästa och håller dessutom oss uppdaterade här i tråden utan att de behöver göra det. Men himla synd är det om dig, det ska vi inte glömma. Tänk om du kunde köpa 4 till som du "inte ska ha".

Att vi blir uppdaterade i efterhand angående att icke oc under prioriteras hjälper inte mycket. Tycker asus David gör jättebra jobb som sitter inne här och svarar på frågor och tror inte han kan göra så mycket mer. Detta handlar mer om att Asus borde ha gjort en 50/50 fördelning av oc/non oc kort ifall läget är som det är.

Ditt sista ber jag dig läsa min fina signatur 😉 och DMa om du vill ha fortsatt hjälp med marknadsavdelningen 😭

Permalänk
Skrivet av Ghezzo:

Mitt ventus beställt 15:09 skickades idag och är på väg enligt postnord.

Då hoppas jag att mitt mail dyker upp snart.

Visa signatur

CPU: I5 12600K. GPU:MSI RTX 3080 Ventus OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Var helt inne på att köpa en 3070 tills jag såg priserna. Slog till på introduktionsprissatta 3080 för några hundralappar mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Inet körde en fuling med ASUS TUF 3070, först hade de priset 6400 kr, sen höjde de efter 15 minuter till 7000kr. Hann beställa en för 7000 så jag har något tills 3080 eller AMD kommer, sen blir det återlämnande via öppet köp.

Funderar starkt på supa skallen av mig i helgen och sjunga melankoliska låtar om min 3080 som jag aldrig får...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Japp!
Allt hålls i Infracity för snabbast och rättvisast fördelning

Förbannar fortfarande den dagen ni flyttade huvudlagret från Fruängen till Upplands Väsby!!! 😜😁

Hälsningar
En boende i Segeltorp 😁

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Vet ej vilket 3090 du hade men om du har lust o testa ett nytt så finns detta i lager

https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...

Permalänk
Skrivet av mastrovious:

Behöver ett grafikkort medan jag väntar på 3090. Varken det ena eller andra är särskilt vettiga ekonomiska investeringar.