3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Inet skickade idag min order på ett Gigabyte 3080 Gaming OC som jag la den 23:e oktober. Det gick väldigt snabbt, men ska inte klaga. Hoppas jag får den innan helgen så man har nått kul att leka med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Ja, vad ska man säga... Förstår inte riktigt hur tankegången gick där när de nedprioriterar ett kort så mycket till fördel för OC-varianterna. De vet ju att folk kommer beställa båda.

Permalänk
Medlem

Ja det är jävligt dåligt av asus. Då kan man iallafall gå ut innan med information att icke oc ej kommer levereras till förmån av OC eller helt enkelt vänta med att lista den hos återförsäljare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Ja det är jävligt dåligt av asus. Då kan man iallafall gå ut innan med information att icke oc ej kommer levereras till förmån av OC eller helt enkelt vänta med att lista den hos återförsäljare..

Ja, jag håller med. Men samtidigt säger ju Asus representant på det här forumet att kortet faktiskt levereras, så vad ska man tro?

Permalänk
Medlem

Mirakel!!! Komplett 3080 TUF OC med (bekräftad) ordertid 15:59 på releasedagen blev precis grön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warder:

Ja, jag håller med. Men samtidigt säger ju Asus representant på det här forumet att kortet faktiskt levereras, så vad ska man tro?

Tjaa... Tittar man på Proshops orderstatistik så är det ju 100x mottagna Strix OC vs 0x vanliga Strix, och 30x vanliga TUF vs 135x TUF OC, så visst, det skickas, men inte alls i samma takt ser det ju ut som. :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Mirakel!!! Komplett 3080 TUF OC med (bekräftad) ordertid 15:59 på releasedagen blev precis grön.

Hmm, har en bekräftad ordertid på 16.00 på releasedagen som inte är grön än. Vilka 3 siffror slutar din beställning på om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Intressant. Så alla F5:are som bokade 3080 TUF OC på Komplett mellan 15:00-15:59 har då fått sina kort I guess?
Kul att det börjar röra på sig iaf..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Intressant. Så alla F5:are som bokade 3080 TUF OC på Komplett mellan 15:00-15:59 har då fått sina kort I guess?
Kul att det börjar röra på sig iaf..

Jag tillägger dock att Kompletts ordersystem var bogged down under lanseringen, jag la min order någonstans mellan 15:06 och 15:09 men den gick inte igenom deras system förrän 15:59.

Permalänk
Skrivet av Dockson:

Jag tillägger dock att Kompletts ordersystem var bogged down under lanseringen, jag la min order någonstans mellan 15:06 och 15:09 men den gick inte igenom deras system förrän 15:59.

Om jag tolkat Komplett så gäller din köplats då från den tiden den gick igenom, oavsett vad som senare stod på dina orderdetaljer. 15.01 fick jag min på TUF icke-OC, hallå 2a januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockson:

Samma här. La min runt 15:20 och fick 16:35. Att de nu är framme vid 15.59 ger mig förhoppningar

Permalänk

@webbhallen Jag avbokade mitt 3090 kort från Komplett och smaskade på ett Gigabyte GeForce RTX 3090 Vision OC från er istället. 5 kundbokningar med 10 kort på väg läste jag vid beställning. Vet inte hur länge det har stått just så men förhoppningsvis är man där och stångas.

Yolo.

Permalänk

Finns ett gäng 3090 i lager på Webhallen och Inet nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philledinho:

Finns ett gäng 3090 i lager på Webhallen och Inet nu!

Japp.

3090 i lager: https://www.inet.se/produkt/5411694/gigabyte-geforce-rtx-3090...

https://www.webhallen.com/se/product/324458-Zotac-Gaming-GeFo...

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Jag norpade ett 3090 Trinity som står som skickas till Webhallen kista leverans lördag 😋

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 9800x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: PowerColor RX 9070 XT Red Devil LE, MBoard: ASUS Prime x870-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: 2x Samsung 990 pro 2TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: Samsung G8 Oled 175Hz, Philips The Xtra 75PML9009 4K QD MINI-LED 144Hz, Mouse: ASUS ROG Keris II Ace, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG STRIX Scope II 96 Wireless, PSU: NZXT C1200, Headset: Steel Series Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Trevligt! 15:04 order från Komplett

Permalänk
Medlem

jag köpte ett founders edition 3090 via ebay till överpris, wish me luck.. kanske kommer en tegelsten på posten men jag orkar inte vänta längre, om det inte är en tegelsten så får man hoppas att jag inte får några problem med kortet för garantiärenden kan jag nog glömma. det var inget scalper pris men samma pris som asus 3090, verkar som de dök upp flera 3090 kort på ebay europe idag, antar att de hade nya 3080/3090 kort på online butiken i samband med releasen av 3070. vi i sverige fick ingenting via nvidia.com dock.

Permalänk
Medlem

OoOoo.... Äntligen händer det nåt, har fått veta att mitt Asus TUF 3090 NON OC (icke OC) är på väg iflg. chatten. Har jag tur så är den hemma hos mig på Fredag/Lördag - har jag otur så på Tisdag nästa vecka ... (och så sparade jag 2500,- på det hela då jag beställde tidigt!) Yay!

Permalänk
Skrivet av Asus.David:

just den modellen ligger inte för leverans just nu, nästa vecka skickar vi fler av följande modeller:

TUF 3080

Hur ser det ut, nu när mångas ordrar har flyttats fram till 2 januari och framåt. Är detta fortfarande samma rentav ihåliga besked eller kan du ge någon hyfsad bild av hur många TUF non-OC som levereras till Sverige? Att dom "levereras kontinuerligt" stämmer inte överens med Proshop (i Norden) och Webhallens lager som fortfarande säger att dom har 0-10st på ingång sedan 15e oktober, och det är vad som hänt sedan release en månad innan.

Ni får för lite kretskort från Nvidia, ja - men ska ni börja trappa upp non-oc (TUF och STRIX) till Norden övh i år, eller skicka fler till Sverige övh? Kommer från en som har beställning 15.01 från Komplett.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

God morgon!

Börjar nu inse hur buggigt vårt system är *send help*

Nej du ska vara lugn, kortet är fortfarande i "transit" så när den leveransen levereras in så ska den åka in. Har du tid att avvara så hade jag själv tippat på att den ligger i butiken nu och den bör gå att rota fram om inte annat.

/Patrik

Åkte dit alldeles för tidigt, försändelsen hade kommit men inte hunnit packats upp än. Men grabbarna gick ut på lagret och rotade fram kort! Så nu har jag min Dazzling Angel här hemma.

Tack för god service!

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

OoOoo.... Äntligen händer det nåt, har fått veta att mitt Asus TUF 3090 NON OC (icke OC) är på väg iflg. chatten. Har jag tur så är den hemma hos mig på Fredag/Lördag - har jag otur så på Tisdag nästa vecka ... (och så sparade jag 2500,- på det hela då jag beställde tidigt!) Yay!

Från vilken butik?

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
5600G | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

Själv verkar det som man både fått ett 3080 från webhallen och ett 3090 från proshop skickat till sig idag.. kul med valmöjligheter

Permalänk
Avstängd

Fan ska man göra nu då, väntan är ju nästan det roligaste.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

https://i.ibb.co/QKj8j7S/thumbnail-IMG-0153.jpg

Fan ska man göra nu då, väntan är ju nästan det roligaste.

Köra 3DMark femton gånger, starta något krävande spel och ställ in allt på max. Spela fem minuter bara för att titta på grafiken, sen stänga av och fortsätta spela det där spelet som ditt 5 år gamla grafikkort redan fick 200 FPS i.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Jobbar ännu på Dual OC kortet, kan även tipsa om att Gigabyte RTX3070 gaming OC har typ 18 lediga då en leverans kom in i princip exakt när korten släpptes.

DUAL OC löst: https://www.webhallen.com/se/product/324223-ASUS-GeForce-RTX-...

Vet du om problemet med kontakterna för strömmatning är borta på gigabyte korten? Beställde nyss ett 3070 eagle OC hos er och har grön bock (antar det är bra?)

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Köra 3DMark femton gånger, starta något krävande spel och ställ in allt på max. Spela fem minuter bara för att titta på grafiken, sen stänga av och fortsätta spela det där spelet som ditt 5 år gamla grafikkort redan fick 200 FPS i.

Haha, touche!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Bara du inte har pratat med scamgigantens kundtjänst?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Sannare ord har aldrig blivit sagda..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blurgh:

Har en beställning på samma kort. När och vart beställde du ditt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

Vet du om problemet med kontakterna för strömmatning är borta på gigabyte korten? Beställde nyss ett 3070 eagle OC hos er och har grön bock (antar det är bra?)

Alla kort efter v39 är fixade så du kan vara lugn