Permalänk
Medlem

Arbetar på myndighet, och har jobbat hemma sedan i mitten på mars.
Bytte jobb ganska kort därefter (men hos samma arbetsgivare) när det var som värst i smittspridningen, så det var verkligen en omställning - Att försöka lära sig helt nya arbetsuppgifter på distans var minst sagt annorlunda.
För någon månad sedan började vi bli tillbakasläppta någon dag varannan vecka efter schema, men det är fortfarande frivilligt, så jag har väl varit på kontoret en handfull gånger sedan dess, mest för att få säga hej till mina nya kollegor som jag arbetat med på daglig basis sedan i våras men aldrig träffat...

Känner att jag är mycket mindre effektiv i många arbetsuppgifter hemma - Mitt jobb består till stor del av att samordna saker med andra avdelningar och föra projekt framåt, vilket är väldigt mycket lättare när man kan hålla möten fysiskt och faktiskt träffa folk. Så även om jag skulle kunna vara på kontoret oftare så skiter det sig ändå eftersom alla jag skulle behöva träffa är på distans
Men sedan är det många arbetsuppgifter som går lika bra att göra hemifrån, och för mig med småbarn hemma är det väldigt smidigt att kunna jobba lite när jag vill - Vi har inga direkta krav på arbetstider, utan kan förlägga merparten av vår tid hur vi vill under veckorna.
Innan Corona arbetade de flesta i min grupp hemifrån i alla fall någon dag i veckan.

Största problemet är väl att jag inte har något vettigt kontor, byggde spontant om ett rum i uthuset precis när allt drog igång eftersom jag trodde att det skulle röra sig om några månader på sin höjd - men inser väl nu att det blir såhär ett bra tag till. Så det är kanske dags att få ordning på ett ordentligt skrivbord och sådana grejer...
Det känns dock ändå som ett måste att ha ett separat rum för arbete, förstår inte hur de som sitter hemma vid köksbordet varje dag orkar med. Nu kan jag ändå "gå till jobbet" och "gå hem" efter avslutad arbetsdag. Och sedan skulle det såklart aldrig fungera att sitta inne i kåken och försöka jobba med två ungar och en stressad föräldraledig sambo som ränner runt

Permalänk
Samsung Sverige

Jag har jobbat hemifrån mer eller mindre i fyra år, dels som frilansjournalist och dels med eget företag på gården. Det är ju mycket frihet under ansvar (och i perioder med mer lösa ramar och kanske roliga spel som hägrar kan det bli lite utmanande), men på det stora hela har det ändå fungerat bra.

Det jag upplever lite är en utmaning med hemmajobb är att om rutinerna inte riktigt finns där blir det svårt att hålla ordning på rutinerna på andra sätt, exempelvis med träning. Men det är säkert väldigt individuellt. Och kaffet är ju fantastiskt mycket bättre än på alla kontor jag jobbat på tidigare.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag har jobbat hemifrån mer eller mindre i fyra år, dels som frilansjournalist och dels med eget företag på gården. Det är ju mycket frihet under ansvar (och i perioder med mer lösa ramar och kanske roliga spel som hägrar kan det bli lite utmanande), men på det stora hela har det ändå fungerat bra.

Det jag upplever lite är en utmaning med hemmajobb är att om rutinerna inte riktigt finns där blir det svårt att hålla ordning på rutinerna på andra sätt, exempelvis med träning. Men det är säkert väldigt individuellt. Och kaffet är ju fantastiskt mycket bättre än på alla kontor jag jobbat på tidigare.

Det sjukaste med det här är att jag kan få cravings efter dåligt automatkaffe
Man är så impregnerad med den där brända sörjan på kontoret efter att ha druckit typ tio koppar om dagen i snart tio år att kroppen nästan börjat tro att kaffe ska smaka så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Är arbetslös sedan snart 3 år, har aktivitetsstöd och jobbar via dator hemma, lite jobbigt just nu eftersom de är svårt att få komma ut och jobba nånstans, är specifikt administrativa jobb jag är ute efter en praktikplats, helt fel tid helt enkelt eftersom i stort sett alla sådana jobb sköts hemifrån just nu, men vi får se, har ett år kvar så jag hoppas de blir bättre framåt våren, klagar inte på att få vara hemma.

Otroligt tråkigt att höra att du har varit arbetslös så pass länge. All lycka i världen till dig, min vän! Stay strong, så kommer det säkert något snart!

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av PhaCe:

Det sjukaste med det här är att jag kan få cravings efter dåligt automatkaffe
Man är så impregnerad med den där brända sörjan på kontoret efter att ha druckit typ tio koppar om dagen i snart tio år att kroppen nästan börjat tro att kaffe ska smaka så...

Det som är så fantastiskt konstigt är att ingen tillverkare av kaffemaskiner verkar kunna få till något sånär gott kaffe. Alla får ungefär samma bismak, och den har jag väldigt svårt för. Ungefär som att den goda kaffesmaken blir urvattnad, och den skarpa syran sticker i höjden. Nästan värst tycker jag att Jura har varit, speciellt eftersom arbetsgivaren då ändå satsat på något hyfsat dyrt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ecthelion:

Otroligt tråkigt att höra att du har varit arbetslös så pass länge. All lycka i världen till dig, min vän! Stay strong, så kommer det säkert något snart!

Sa upp mig från mitt senaste jobb på grund av utbrändhet så de är ett aktivt val jag gjort för att gå vidare i livet och jag mår så mycket bättre nu trots att jag är utan jobb men de ordnar sig alltid, är inte orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Hej alla glada,

Nu är vi snart inne i November månad i år 2020, ett katastrofalt år rent ut sagt.

Vilka av er arbetar fortfarande hemifrån? På vilka premisser?
Ni som arbetar hemifrån, vad jobbar ni med och hur tar ni er genom dagarna?

Jag arbetade hemifrån Mars - Juli, och blev igår hemskickad igen med en stor del av företaget.
Nu skall jag arbeta hemifrån denna och nästa vecka, och sedan varannan vecka till årsskifte.

Sitter hemma just nu och måste säga att jag hatar det.

Visst jag har det egenltigen här hemma, bättre dator, bra stol och skrivbord, kan spela musik hur jag vill m.m.
Jag kan sova längre på morgonen och ja är ju hemma direkt så att säga.
Men det är sjukt tråkigt att sitta själv hela tiden och inte ha någon att prata med över en kopp kaffe m.m.
Nej hatar skiten.

Permalänk
Medlem

Svårt att utföra alla arbetsuppgifter på distans i mitt jobb så vi har scheman som bygger på att vi är där ca 50% av tiden. Fungerar utmärkt för mig, mycket lättare att fokusera hemma om man behöver köra CAD eller någon Excel exercis( ja företaget kräver att det ska vara i Excel...)

Största fördelen är att man kan en lunchpromenad med hundarna istället för att försöka promenera i ett stort industriområde.

Permalänk
Medlem

Arbetar hemifrån på heltid sen mars, blir året ut åtminstone. Arbetar inom IT, så inga som helst problem att sköta arbetet varsomhelst ifrån och organisationen jag arbetar åt just nu är global, så var van att arbeta med kollegor på distans sen tidigare. Blev lite omställning när alla möten blev video-möten och just möten/diskussioner vid en whiteboard är väl det som är lite mindre effektivt när man inte kan kladda på en whiteboard vilket är enklare med riktiga pennor (alla har inte ritplattor, hade alla haft det så hade vi haft en Ok ersättning även för det).

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Som mest blev det väl 2-3 veckor i sträck i våras. Annars har det mest varit någon vecka här och där, men då främst för att mina närmsta kollegor är borta, så det inte funnits någon anledning alls att åka in. Jobbar som mjukvaruutvecklare, och har jobbat en hel del hemifrån av samma anledning tidigare (dvs. någon vecka då och då).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Arbetar hemifrån sedan i mars. Är systemutvecklare inom finans/trading och trivs mycket bättre hemma än i öppet kontorslandskap. Får mycket mera gjort om dagarna, kan laga min egen mat och när arbetsdagen är slut så är jag redan hemma. Använder mikropauser till saker som att dra igång en tvättmaskin, diskmaskin eller kratta löv. Rensar tankarna och löser problem samtidigt.

Rent arbetsmässigt jobbar vi ändå aldrig mot lokala servrar längre så även på kontoret så sker mitt jobb på distans. Lösningar att jobba hemifrån har vi haft på plats i flera år som reservplan om något skulle hända på kontoret. Så det var verkligen en sömlös förändring som skedde i mars.

Behöver inget SL-kort längre men kaffekontot har ökat istället

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Hemifrån sedan mars och kommer eventuellt fortsätta med det även efter corona. Vi har inget kontor ens som det är i dagsläget. Jobbar med kundtjänst. Tycker det fungerar bra. Rutin vad gäller just jobbet är inga problem med, känner inte att jag blivit mindre effektiv överhuvudtaget, däremot så blir andra vardagliga rutinerna lite lidande.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag saknar det informella, snacka med kollegor man kanske inte jobbar med just nu och liknande.

Ja, just den biten kan jag sakna med lite ibland.
Men några gånger i månaden skulle räcka gott för min del

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Har jobbat hemifrån senaste 10 åren men har ett specifikt rum i huset så det är inga problem. Detta med corona har bara ställt till det på så vis att jag inte kunnat besöka mina kunder i samma utsträckning som vanligt.
Jobbar som säljare så åker i mellan och norra Sverige.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Ja, just den biten kan jag sakna med lite ibland.
Men några gånger i månaden skulle räcka gott för min del

Vi har morgonmöten utan agenda i 30 minuter, då hinner man lite sånt

Permalänk
Medlem

I princip alla på företaget jag jobbar på har jobbat hemifrån sen mars och kommer fortsätta med det en bra bit in på nästa år troligtvis. Rätt trist att inte fysiskt träffa kollegor och prata oväsentligheter eller äta onyttiga luncher.

Permalänk
Avstängd

Intressant tråd.

Känner i princip ingen IRL som har realistisk möjlighet att arbeta hemifrån, så intressant att se att det faktiskt verkar vara riktigt många som faktiskt kan göra det, och intressant att man hamnat i en "gruppering" IRL med folk omkring sig, och samtidigt integrerar med en helt annan gruppering online, utan att egentligen ens reflektera över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Intressant tråd.

Känner i princip ingen IRL som har realistisk möjlighet att arbeta hemifrån, så intressant att se att det faktiskt verkar vara riktigt många som faktiskt kan göra det, och intressant att man hamnat i en "gruppering" IRL med folk omkring sig, och samtidigt integrerar med en helt annan gruppering online, utan att egentligen ens reflektera över det.

Intressant skrivelse!

Min far och hans vänner är också sådana som inte alls kan jobba hemifrån och förstår inte vad jag gör då.

Men de allra flesta jag känner och umgås med kan jobba hemma och gör det i större utsträckning. De som inte kan har oftast varit permitterade istället

Min iakttagelse är att det handlar om separation mellan arbetare och de som gjort en högre utbildning, men många jag känner jobbar inom IT också...

Borde ju finnas siffror för hur olika brancher reagerat på detta?

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat hemifrån sedan 2016 och är inne på ett kontor en eller två gånger om året.
Fungerar alldeles ypperligt. Slipper pendla med allt vad det innebär, slipper bli störd, perfekt inomhusklimat, kan gå promenad med skogen runt hörnet bara och mycket mer.

Permalänk
Medlem

Arbetat hemifrån sen Mars, har inte satt foten på kontoret.
Utvecklar system och leder ett team av 7 utvecklare, tycker att det fungerar utmärkt.

Har hållt mina arbetstider än så länge, enda skillnaden är att jag slipper restiden så en timmes sovmorgon varje dag vilket inte är fyskam.

Blir fortsatt hemarbete åtminstone året ut, men några dagar i December har jag nya sysslor som kräver att jag är på kontoret, kommer att bli ovant.
Vi får se vad 2021 har att bjuda på, skulle inte bli det minsta förvånad om FHM rekommenderar oss att stanna hemma längre.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Intressant tråd.

Känner i princip ingen IRL som har realistisk möjlighet att arbeta hemifrån, så intressant att se att det faktiskt verkar vara riktigt många som faktiskt kan göra det, och intressant att man hamnat i en "gruppering" IRL med folk omkring sig, och samtidigt integrerar med en helt annan gruppering online, utan att egentligen ens reflektera över det.

Det är delvis för er skull jag jobbar hemifrån faktiskt. Jag cyklade in till kontoret några gånger tidigare i år, men jag vill inte öka på trängseln på tunnelbanan för dom som inte har något val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grovlimpa:

Det är delvis för er skull jag jobbar hemifrån faktiskt. Jag cyklade in till kontoret några gånger tidigare i år, men jag vill inte öka på trängseln på tunnelbanan för dom som inte har något val.

Samma här, har kollegor som behöver använda labb och instrument som finns på jobbet så för att underlätta för dem så stannar jag + alla som kan hemma.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Vilka av er arbetar fortfarande hemifrån? På vilka premisser?

Har arbetat huvudsakligen hemifrån i drygt 4 år nu. På mitt nu-inte-så-nya-längre jobb blev det en långsam progression från 5 dagar i veckan på kontoret till 4 dagar till 3 till 2 till 1 och slutligen nu iom vinnar-året vi har började jag köra 100% hemifrån och flyttade sen även ~7800km söderut, så nu blir det svårt att ta mig till kontoret.

Jag kan tänka mig att det är svårt att shifta från kontoret till hemmet på kort notis, så jag är rätt glad över att ha haft den här väldigt utdragna inlärnings-kurvan för att anpassa mig, hur jag arbetar, och hur jag separerar på arbete/fritid.

Skrivet av Ecthelion:

Ni som arbetar hemifrån, vad jobbar ni med och hur tar ni er genom dagarna?

Programmerare. Hur, socialt menar du? Som introvert i dess sanna bemärkelse har jag inget behov öht att umgås med folk dagligen. Jag får nog interaktion genom flickvän, hobbys, någon pubrunda här och där, etc.

Det här kan låta lite inflamatoriskt, jag tror verkligen inte arbetande hemifrån är för alla, men jag har absolut noll sympati för de som grinar över att de saknar kontoret. De som alltid föredragit att arbeta hemifrån fick sällan chansen, och hade de chansen fick de istället höra från kollegor att "höhö det blir väl inget arbetande på den fronten." Nu sitter skon på andra foten, och kontors-arbetarna får känna på frustrationen ett tag. Suck it, helt enkelt.

Jag är aningen skeptisk, men jag hoppas verkligen vi kommer ur detta med en förståelse av varandra, att man faktiskt kan få jobb gjort hemifrån, och det är inte one-size fits all.. Mer sannolikt kommer de som grinar idag komma tillbaka med ett "aldrig igen"-tankesätt och fortsätta diktera att andra minsann ska behöva dra deras arslen in till kontoret med, för jag vet inte, annat vore orättvist?? /s?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem
Skrivet av danwi:

Arbetat hemifrån sedan jag började mitt nya jobb i våras (det var väldigt annorlunda att vara ny på distans). Arbetar som projektledare, och är på kontoret 1-2 dagar per vecka.

Vanligtvis när barnen är i skolan är det rätt skönt med några hemmadagar per vecka, men nu när höstlovet är här blir det lite knepigt att ha skype-möten samtidigt som man har resten av familjen hemma.

Dock har jag ingen klockren arbetsplats, lite för litet skrivbord och vi får enbart använda IT-utrustning tillhandahållen från jobbet, dvs vi får leva med en sunkskärm...

Statlig myndighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Vilka av er arbetar fortfarande hemifrån? På vilka premisser?
Ni som arbetar hemifrån, vad jobbar ni med och hur tar ni er genom dagarna?

Jag har arbetat hemifrån sedan slutet av Februari. Har varit inne på kontoret och hämtat grejer (skärmar, mina tofflor, osv.) samt haft ett möte som jag var tvungen att ta i köttet.

Mitt jobb är som "Team Facilitator". Det är en ledand/coachande roll där jag ansvarar för utvecklingsteamens produktivitet. En sån där roll som man hade hoppats inte skulle behövas, men som vi ser är enormt värdefull.

Jag älskar att jobba hemifrån. Jag kan lägga upp min dag på ett friare sätt; det är enklare att ta till vara på eventuella luckor i schemat; jag slipper pendla; osv. Skulle vi gå tillbaka till kontoret tror jag att vi (teamen) skulle fortsätta som nu, dvs: Ta möten virtuellt istället för att försöka boka konferensrum, föra mycket mer kommunikation över Teams istället för att jaga rätt på varandra, osv.

Min förhoppning är att arbetsköparen bestämmer att det ska vara FFA. Vill du vara på kontoret - fine - vill du jobba hemifrån - gör det.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Jobbar delvis hemifrån men gjorde det även ett par dagar i veckan innan Cyrus Grissom dök upp.
Våren inledde med totalt stillestånd i kontorshuset där vi håller till (SAShuset i Solna).
Efter semestern har mycket varit som tidigare om man ser till antalet människor på plats. Gäller allt från lunchrestauranger och trafiken. Känslan är att alla var livrädda i början och nu lite mer ”skiter i det”.
MEN det börjar märkas lite igen att många jobbar mer hemifrån. Vi får se nästa vecka när höstlovet är över... Tror det är bra om de som kan faktiskt tar lite ansvar och håller sig hemma. Jag föregår med gott exempel och jobbar hemma idag

Jobbar i truckbranschen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jobbar hemifrån sedan slutet på mars också.

Jag är ganska orolig för de långtgående konsekvenserna när det gäller överhörning, lyhördhet och mer personliga relationer. Även om det såklart har gått fint att hålla låg profil på kontoret också så är klimatet med allt online mer ogästvänligt för vissa typer av interaktion som inte riktigt kan värderas i kronor och ören.

Visst, har man ett jobb där det duger om man ser ut som en svart låda för sina kollegor och allting är tillrättalagt så att man kunde bytts ut med en autonom robot så är det ju en annan femma, men med mindre tillrättalagda jobb så är obehindrad kommunikation A-och-O

Permalänk
Medlem

Jobbat hemifrån sedan slutet på mars och det fungerar men inte mer.
Tror att vi kommer att få större konsekvenser av den sociala distansen som blir än jag trott från början.
Trots flera video möten per dag så känner jag mig ensam och får ibland svårt att se min del i helheten.

Jobbar med att planera inköps till ett lager så det är mycket kontakter med leverantörer och lager men mest per telefon och datorn.
Så det fungerar helt klart att jobba hemma så länge IT systemen håller för trycket.
Har en usb switch till min stationär dator så jag använder samma skärm, tangentbord och mus till både min egen och jkobbets dator.

Byter jobb om en månad och kommer att börja åka till ett nytt kontor i december.
Känns verklgien bra att bli en del av ett sammanhang igen.

Visa signatur

Man made the electrolyte to make us see the horrors in the dark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Vilka av er arbetar fortfarande hemifrån?

Jobbar hemma, vilket jag gjort sedan mitten av mars.

Skrivet av Ecthelion:

På vilka premisser?

På min arbetsplats ska alla som kan jobba hemma göra det. Max en dag per vecka på plats.

Skrivet av Ecthelion:

Ni som arbetar hemifrån, vad jobbar ni med och hur tar ni er genom dagarna?

Jobbar som IT-chef samt har egen IT-konsultfirma vid sidan av mitt vanliga jobb. Dagarna går rasande fort, då det är mycket att göra. Jobbar ofta långa pass, igår fick jag, och svarade på, sista jobbmailet runt 22:15. Ett problem jag har är att alla rutiner är som bortblåsta. Inga raster, möjligtvis går jag och hämtar en kopp kaffe, kort snabb lunch och sen bara "på't igen!"
Dock kan man ju hinna med lite ärenden och fix hemma under tiden också, så det går att vara ganska effektiv.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Sedan mars till vaccin fills tillgängligt är det sagt

Jobbar som utvecklare i ett mindre team i ett globalt företag. Inga som helst problem att jobba hemifrån. Blir mer skitsnack via slack nu med de de andra utvecklarna i teamet och man märker att daily standup och andra möten blir mer sociala vilket är en naturlig konsekvens. Vi har dock inte haft retrospectives sedan det här började vilket är lite synd för vi hade antagligen kunnat förbättra vårt arbetssätt om vi aktivt försökte.

Jobbmässigt är det som många andra skrivit i tråden chill - får mer gjort, blir inte avbruten av andra, kan styra sin tid själv och man slipper pendla. Jag hoppas och tror att det kommer att bli möjligt att jobba hemifrån en majoritet av tiden även efter att detta har passerat. 1-2 dagar i veckan på kontoret och hugga en AW efteråt skulle funka bra.
Saknar den sociala biten mindre än jag trodde vilket är nice.

tl:dr; jobba hemifrån är nice - låt oss fortsätta med det.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.