Radeon VII, 5700xt, Vega 64, 56

Permalänk
Medlem

Radeon VII, 5700xt, Vega 64, 56

Jag vill ha tag i något av dessa kort. Det enda riktiga kravet är att det ska vara referensdesignen på kylaren.
Strix OC Vega 56 kan lämnas i byte.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Söker du ett 5700XT för att vattenkyla?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Söker du ett 5700XT för att vattenkyla?

//C

Nix, enbart intresserad av ett kort med referenskylaren. Nästan samtliga av kylarna som frångår referensdesignen är högre, vilket inte går in i mitt chassi. Kortet jag har är jättebra, men kylaren är på tok för hög.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av denstore:

Nix, enbart intresserad av ett kort med referenskylaren. Nästan samtliga av kylarna som frångår referensdesignen är högre, vilket inte går in i mitt chassi. Kortet jag har är jättebra, men kylaren är på tok för hög.

Ok! Jag har ett 5700XT med referenskylare.
Vad ger du för grafikkortet utan vattenblock?

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Ok! Jag har ett 5700XT med referenskylare.
Vad ger du för grafikkortet utan vattenblock?

//C

Jag hade tänkt mig någonstans runt 2700 för ett sånt kort. Kan tyckas lite, men med 6000-serien runt hörnet, så känns det inte meningsfullt att betala mer.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av denstore:

Jag hade tänkt mig någonstans runt 2700 för ett sånt kort. Kan tyckas lite, men med 6000-serien runt hörnet, så känns det inte meningsfullt att betala mer.

Då suger jag på karamellen. Behöver egentligen inte sälja mitt kort. Bara sugen på nytt.
Återkommer!

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Några fler i detta avlånga borde det väl finnas som funderar på att sälja sitt kort inför de kommande 6000-korten?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem

Har ett https://www.komplett.se/product/943918 liggande hemma o skräpar, intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av denstore:

Några fler i detta avlånga borde det väl finnas som funderar på att sälja sitt kort inför de kommande 6000-korten?

Japp men jag har strix kortet som verkar vara ett svart får 🙄

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Japp men jag har strix kortet som verkar vara ett svart får 🙄

På vilket sätt? Mitt funkar klockrent. Hade det inte varit för att kylaren är så stor, så hade jag inte haft minsta anledning att byta.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av denstore:

På vilket sätt? Mitt funkar klockrent. Hade det inte varit för att kylaren är så stor, så hade jag inte haft minsta anledning att byta.

Nä jag är nöjd med mitt också. Fantastiskt för 1440p spelande. Men strix korten hade väl strulat med vrm kylningen? Inget jag märkt av dock men men.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen som har ett kort till salu?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Avstängd

Msi Vega 64 8 gb i perfekt skick
Hur mycket betalar för den

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sali2003:

Msi Vega 64 8 gb i perfekt skick
Hur mycket betalar för den

Är det med referenskylaren?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av denstore:

Är det med referenskylaren?

Yes referens

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem

Äger ett Radeon VII som jag tänkte avyttra nu inför 6000 serien. Vad erbjuder du?

Kortet fungerar utmärkt. Har dragit åt bakre skruvarna lite för att öka kontakten mot kylaren, vilket sänkte temperaturerna. Har även lossat ”brickorna” som sitter på fläktarna då det var obalanser i dem och det skapade lite onödigt ljud. Går dock sätta fast dem igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Äger ett Radeon VII som jag tänkte avyttra nu inför 6000 serien. Vad erbjuder du?

Kortet fungerar utmärkt. Har dragit åt bakre skruvarna lite för att öka kontakten mot kylaren, vilket sänkte temperaturerna. Har även lossat ”brickorna” som sitter på fläktarna då det var obalanser i dem och det skapade lite onödigt ljud. Går dock sätta fast dem igen.

Ooops, jag missade detta svaret. Dock så gillar jag inte att bjuda, då det snabbt och enkelt hamnar i skambudskategorin. Säg vad du vill ha, så ska jag ta en fundering.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Skrivet av denstore:

Ooops, jag missade detta svaret. Dock så gillar jag inte att bjuda, då det snabbt och enkelt hamnar i skambudskategorin. Säg vad du vill ha, så ska jag ta en fundering.

Ingen fara. Jag har skapt en egen tråd för mitt kort:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613932-intressekoll-r...

Högsta budet just nu är 5000.