Går ej att bränna
Hej Forum folk!
Köpte en ny dator med Windows 10 och en ny SDRW-08D2S-U LITE extern cd/DVD-rom/brännare.
Har nu skickat tillbaka Asus brännaren 2ggr och är nu på den 3 brännaren men får samma problem som med de andra 2 brännarna.
Det går helt enkelt inte att bränna någon skiva alls och nu kan det ju inte vara Asus brännaren längre utan det måste vara något annat.
Jag misstänker Windows 10 är problemet men vet inte vad? Det är ju ett nyköpt Windows 10 så ingen uppdaterad Windows 7 version så , de eventuella problemen borde inte finnas. Jag har nu provat att bränna i WMP Burn4free och i programmet som följde med brännaren Power2go men inget av det lyckas. Jag får upp en massa rutor om att det inte går att bränna skivan, vissa filer inte går att bränna och som längst så startar brännaren upp första låten och sen stänger ner och spottar ut cd-r skivan. Nu har jag väl förstört ca 10 bränn skivor och det går bara inte att göra en musik cd. Jag provade i min äldsta dator som kör Windows 7 och dess interna brännare och då gick det direkt utan problem ? Så varför går det inte i min nya dator med Windows 10? Har läst på nätet och i forum och det verkar vara många fler som har samma problem. Finns det någon som har en lösning på detta , det har ju funkat i åratal innan.
Enligt Inet ska brännaren vara kompatibel med Windows 10 och fungera men , det gör det ju inte. Vad är problemet ?
Mvh 4wheel
Har bilder på problemet att lägga upp om det går här?