Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Alltid bättre att vänta, lär dyka upp buggar i spel/appar följt av fixar i form av drivrutiner/BIOS-uppdateringar.

Sen med tanke på att vi har högsta spiken någonsin av Covid-19 fall per dag så fattar jag inte hur man ens tänker med att bara sälja dem i fysiska butiker under lansering... Ännu mindre att man åker dit och köar.

Kan vara därför dom INTE finns till salu i butiker utan bara online. Som förklarades tidigare i tråden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rallie:

Kan vara därför dom INTE finns till salu i butiker utan bara online. Som förklarades tidigare i tråden.

Det verkar inte finnas tillräckligt många ex för att göra bägge..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Ja det kommer bli enorm skillnad! Längtar att att få ha hög minsta fps igen, Kunna lira BF5 utan att de dippar ner mot 60-70 på low..

Tänkte köra på ny GPU jag med, blir nog 6800XT Blir att sitta redo den 18e Nov!!

Vill ha en 5800x och ett 6800 XT

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oedlan:

Vill ha en 5800x och ett 6800 XT

Låter som en bra plan! Kommer nog vara en riktigt fin duo för spelande

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Så det är 15:00 som Webhallen kommer att låta oss beställa 5000 serien? Jag ser inte var det står på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stygger:

Så det är 15:00 som Webhallen kommer att låta oss beställa 5000 serien? Jag ser inte var det står på hemsidan.

Det är 1500 överallt hos alla ÅF utom elgiganten. Är inte vid datorn för tillfället men vill minnas att det stod på respektive produkts sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stygger:

Så det är 15:00 som Webhallen kommer att låta oss beställa 5000 serien? Jag ser inte var det står på hemsidan.

Det står i produktbeskrivningen:
"Säljstart 15.00 5e November 2020"

https://www.webhallen.com/se/product/326489-AMD-Ryzen-7-5800X...

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Två tips, handla med faktura och undvik Elgiganten. Kanske de största lärdomarna från den misslyckade RTX 3000-lanseringen för snart två månader sedan.

Netonnet är också ett bra ställe att undvika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekhyddan:

Det står i produktbeskrivningen:
"Säljstart 15.00 5e November 2020"

https://www.webhallen.com/se/product/326489-AMD-Ryzen-7-5800X...

Tackar tackar! Ursäkta missen och lycka till i jakten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Netonnet är också ett bra ställe att undvika.

Jag brukar köpa saker där? varför undvika dom?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Väntar på ett lämpligt uppgraderings paket, då jag behöver nytt ram, mobo, cpu ihop... Plus det vore nice med en mammabräda som inte behöver förarbete. Det på webhallen såg ok ut. Men 11500kr är rätt mycket för enbart cpu + mobo... Kanske kommer en lite mer för mig passande mobo i paket än high end fläktlös 570 versionen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xermalk:

Netonnet är också ett bra ställe att undvika.

Skötte de sig inte ganska bra? Minns att många rapporterade leveranser från företaget. Lite ouppdaterad jag med den lanseringen nu, efter att jag avbokades så minskade snabbt kollen på aktuella trådar.

Permalänk

Kommer NDA släppa före 15.00, någon som vet? Vill gärna läsa lite reviews innan man beställer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skötte de sig inte ganska bra? Minns att många rapporterade leveranser från företaget. Lite ouppdaterad jag med den lanseringen nu, efter att jag avbokades så minskade snabbt kollen på aktuella trådar.

MHT. 3xxx nvidia kort, har det skött sig dårlig, men jag har bra erfaringar med dom också, t.eks har jag köpt mitt 75" tv där, Logitech g915 tagentbord, och corsair 850 omformare, dom varorna har kommit blixtsnabbt varje gång.

Men det Asus TUF 3090 Non-OC jag beställde där 3dje okt. kom aldrig, jag avbeställde idag då jag fick veta att det för 3dje gång har blivit felinformering om datummet, och nu då det finns så många 3090 kort i butiker redan i Sverige, så kunne jag inte vänta längre, Hej då Netonnet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av izcho:

Det är 1500 överallt hos alla ÅF utom elgiganten. Är inte vid datorn för tillfället men vill minnas att det stod på respektive produkts sida.

Elgiganten säger dock "FÖRHANDSKÖP FRÅN 15:00 5/11" på sidan. Samtidigt som det står i lager i December.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Kommer NDA släppa före 15.00, någon som vet? Vill gärna läsa lite reviews innan man beställer.

Det verkar vara NDA på när NDA släpper... Men baserat på vad SweC (inte) sagt skulle jag inte räkna med att recensionen kommer före kl 15.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Förbered er på besvikelse om ni är så uppe bland molnen att ni tror på leverans imorgon. Är antagligen mindre tillgång på Zen3 än vad det var på 3080 vid release. Hoppas bara att lagrena fylls på i bättre takt och att jag har fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejo:

Förbered er på besvikelse om ni är så uppe bland molnen att ni tror på leverans imorgon. Är antagligen mindre tillgång på Zen3 än vad det var på 3080 vid release. Hoppas bara att lagrena fylls på i bättre takt och att jag har fel.

Tror inte det. De har redan skeppat miljontals av ganska likadana CPUer, så stora förändringar har vi inte göra här från föregående generation. GPUer innehåller också mycket mer komponenter och GPUer innehåller väldigt många fler transistorer.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JoOngle:

MHT. 3xxx nvidia kort, har det skött sig dårlig, men jag har bra erfaringar med dom också, t.eks har jag köpt mitt 75" tv där, Logitech g915 tagentbord, och corsair 850 omformare, dom varorna har kommit blixtsnabbt varje gång.

Men det Asus TUF 3090 Non-OC jag beställde där 3dje okt. kom aldrig, jag avbeställde idag då jag fick veta att det för 3dje gång har blivit felinformering om datummet, och nu då det finns så många 3090 kort i butiker redan i Sverige, så kunne jag inte vänta längre, Hej då Netonnet.

Ingen vidare erfarenhet det iofs. :/
Hade bokat 3080 Zotac Trinity från komplett men gav upp den bokningen. Sedan ett 3080 TUF OC från Inet som de aldrig informerade något hur det gick med. 5-6 veckor efter lanseringen var nyhetens behag över och fick bli avbokning.

Skrivet av Thomas:

Elgiganten säger dock "FÖRHANDSKÖP FRÅN 15:00 5/11" på sidan. Samtidigt som det står i lager i December.

Hoppas ingen gör misstaget att handla från Felgiganten denna gång. Minns alla de som avbokades i andra butiker för att Felgiganten hade i lager men istället förlorade sin ofta bra köplats samt inte fick någon leverans.

Dubbelboka möjligen, men att ha enda bokningen här bör undvikas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ingen vidare erfarenhet det iofs. :/
Hade bokat 3080 Zotac Trinity från komplett men gav upp den bokningen. Sedan ett 3080 TUF OC från Inet som de aldrig informerade något hur det gick med. 5-6 veckor efter lanseringen var nyhetens behag över och fick bli avbokning.

Beställde också ett 3080 Zotac från Komplett Kl.15.03 (som så många andra), men det var ett NON-OC kort så det kom aldrig, avbokade det med. Då tänkte jag att det må vara enklare att få tag på ett 3090 kort, men beställde tyvärr fel typ av det med, beställde ett TUF non OC 3090 på netonnet 3 okt, men avbeställde det idag då jag fick veta dom fortfarande inte har hört nåt nytt om korten - samtidig som jag ser dom rullar in hos webhallen och inet.

Nu har jag två gigantiska swish betalningar ute och stå på 2 stycks 3090 kort, har som sagd avbeställd det ena, men det tar ju nåt tid för pengarna är tillbaka på konton... 40K och ingen kort i handen - känns tokigt.

GIMME MY D""&%/&#%"&/ Card

"takes chill pill...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skötte de sig inte ganska bra? Minns att många rapporterade leveranser från företaget. Lite ouppdaterad jag med den lanseringen nu, efter att jag avbokades så minskade snabbt kollen på aktuella trådar.

De är bra på granti osv, men mindre bra på att få leveranser tilldelade.
Fast nu verkar de inte ens ha produktsidor, och de jag snackade med innan idag såg inte produkten i systemet.
(Var i butiken och frågade)

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av jonte6950:

Hoppas själv att få tag på en 5900X vid launch. Skulle bli oerhört besviken om man inte fick tag på någon då man sitter på en 4770K idag. Tycker dem som sitter på Ryzen 3000 cpus kan avakta och låta oss uppgradera som behöver först..

Jag kanske avvaktar, om jag gör det så är det av ren solidaritet.
Om inte så kanske det blir en 3950 över som du kan köpa. Det är också en form av solidariskt tänk eller?

Vi får se hur humöret är imorgon kl 15

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är ju på komplett man ska hänga, de öppnade upp försäljningen på RTX 3000 innan alla andra

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Jag kanske avvaktar, om jag gör det så är det av ren solidaritet.
Om inte så kanske det blir en 3950 över som du kan köpa. Det är också en form av solidariskt tänk eller?

Vi får se hur humöret är imorgon kl 15

Haha ah låter solidariskt Du sitter ju redan på en värsting CPU så du kan ju kan ju låta oss andra boka först

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem

Har ett möte från 13:00 till 16:00 och har ingen aning om hur jag skall lyckas vara med vid release

Permalänk
Permalänk
Medlem

Går att köpa redan nu på amazon.se men till över MSRP.

5950x - 11k
5900x - 7.4k
5800x - 6k
5600x - 3.5k

Inte så farligt på 5600x, men vill ju ha lite bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Går att köpa redan nu på amazon.se men till över MSRP.

5950x - 11k
5900x - 7.4k
5800x - 6k
5600x - 3.5k

Inte så farligt på 5600x, men vill ju ha lite bättre.

Det går ju fetbort. Hoppas verkligen ingen köper någon av dessa.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det går ju fetbort. Hoppas verkligen ingen köper någon av dessa.

Hurså?

3455kr får jag ge för en 5600x, alltså 165kr dyrare än Inet/Komplett mfl. Utan köande in i sista minut för bara för att mötas av en "slut i lager" notis vid kassan.

Permalänk
Medlem

Nu kan man visst beställa på OC också, fast det finns inte i lager.. inte testat gå vidare med köp utan bara lagt i varukorgen.