Red Dead Redemption 2 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaBBarN:

Varmit rifle och skott i huvudet på kaniner ger perfekta pälsar om dom är 3 stjärninga

Skott i huvudet känns ju fel dock men det är det som gäller inte hjärta/lung?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tog upp detta igen. November var sista gången jag lirade det. Minns inte att det var så här görsnyggt. Tur det med såna transportsträckor kartorna gör det intressant.

Fascinerande också hur hardcore det är på sina håll med challenges. Försöka fixa 3 perfekta kaninpälsar var ju lättare sagt än gjort. Vet inte hur formeln ser ut. Man ska ha så svag bössa som möjligt men träffa hjärtat för snabb död. Eller kan man ha kraftfullare ammunition det enda viktiga är att den dör direkt efter att ha träffat hjärta/lungor?

Har försökt spotta men även bra kaniner kan bli kassa om de tycker man skjuter för dåligt även om man bara skjuter ett skott.

Sen så är inte trappers utmärkta så man måste veta exakt var de finns. Så oftast hinner pälsarna bli kass. Sköt en legendary coyote också som jag tappade då jag gjorde ett huvuduppdrag

När man kommit så pass långt så man kan göra affärer med en "fence" ska man skaffa Buck Antler Trinket som gör alla pälsar ett snäpp bättre så blir mycket enklare att få perfekta.

Håller mig från att spela RDR2 igen på ett tag och kommer vänta tills i vinter när jag köpt nytt grafikkort.
Förhoppningsvis kan man smeta på med lite bättre grafik och upplösning då

Permalänk
Medlem

Betalar ni era bountys eller försvinner de med tiden om man lyckas ligga lågt ett tag? Fortfarande inga kaninpälsar. Det här är banne mig mer hardcore än the hunter

Permalänk
Medlem

Ni som spelat på PC med både kontroller och mus/tangentbord, hur upplever ni dom båda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Ni som spelat på PC med både kontroller och mus/tangentbord, hur upplever ni dom båda?

Som i tidigare titlar så är skjutandet lättare med mus/tangentbord. Ridandet går bra nog också. Känns lite bättre med gamepad dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Skott i huvudet känns ju fel dock men det är det som gäller inte hjärta/lung?

Spelet bryr sig inte om hjärta/lung skott vad jag sett, brukar bara panga i huvudet på 3stjärninga djur för att få perfect pelts

Permalänk
Medlem

Kul spel! Startade upp liret och varför i hela friden kommer en tennessee walker? Går till camp ser inte min Ratata arabiskt fullblod där. Går till stable har två tennessee walkers helt plötsligt men ingen Ratata :(. Vet inte om det går köpa något till arabiskt fullblod eller om de nu tror min omdöpta tennessee slug är en

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med att spelet "flimrar" till då och då? Tydligen ett rätt vanligt problem efter senaste patchen. Jag köpte dock spelet för någon vecka sedan.

Permalänk
Medlem

Hade inte den buggen. Jag är lite besviken på spelet ändå. Skyhöga produktionsvärden och ingenting är ju jättefel men jösses va intetsägande och lättglömd bagatell. Inte ledsen att jag lirade det men jag är jätteglad det är över och finner ingen drive alls att försöka hitta alla skatter etc. När man gjort storyn totalt finito.

Permalänk
Medlem

Jag orkade bara ungefär lite mer än halva, Försökte gilla det och pressa mig själv till att spela men det blev kändes bara som ett obetalt jobb när jag spelade så la ner och tog bort det, fick endel speltimmar för mina 600:- men spelet är rätt segt.

Permalänk
Medlem

Ni som spelar på PC kan gärna lägga till mig så lirar vi ihop online https://steamcommunity.com/id/crazytoee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazytoe:

Ni som spelar på PC kan gärna lägga till mig så lirar vi ihop online https://steamcommunity.com/id/crazytoee

Jag spelar fortfarande lite då och då. Kör du med handkontroll eller mus+tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordinho:

Jag spelar fortfarande lite då och då. Kör du med handkontroll eller mus+tangentbord?

Mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Har börjat köra lite online nu senaste veckan, hade lyckats packa hästen full med massa skinn och så rider jag ner för ett stup och hästen tvärdör😟
Som tur är så hittar jag en vildhäst bara en bit bort och när jag rider runt och försöker hitta tillbaka till min gamla häst så lyckas jag rida ner för en backe och hästen halkar in i en sten och tvärdör också😫

Två hästar på tio minuter, kanske ska börja med ridkörkort eller nåt. Så nu är jag mitt ute i ingenstans utan häst så då stängde jag av, fan fan fan. 😤