3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av griid:

"19990kr, då finns det inget spoltjut" Skriker Per så att grannarna ringer störningsjouren.

*ridå*
[/quote]

Haha! De flesta kan nog känna igen sig i den där meningen

fattar ej folk som acceptera spoltjut... det är inte några 2-3000 korten kostar längre... jag kommer returnera tills jag har ett tyst kort utan gnissel

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Fragilehands:

@webhallen Patrik, såg att ni haft inne lite KFA2 kort, är det något ni kommer ha i fortsättningen, nu när dom snart ska släppa deras HOF serie? Hade hängt på låset då!

Förhoppningsvis längre fram kommer mer kort i RTX 3K serien, det är en annan aktör på marknaden som jobbat med dom längre och har fått de största tilldelningarna, men vi jobbar på att komma igång där med, svårt att växa hos oss om vi ej får kort

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

*viftar med ett spetsigt svärd*
Hörru.. Back off!

Skrivet av Webhallen:

Luuuuuuuuuugn, det är Borked's kort.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

fattar ej folk som acceptera spoltjut... det är inte några 2-3000 korten kostar längre... jag kommer returnera tills jag har ett tyst kort utan gnissel

Det är inte alltid grafikkortet som är boven i dramat!
Har du provat med annat PSU? Har haft samma problem med flertalet kort som tjöt och efter byte av PSU försvann allt spolljud. Lättare och billigare att testa med annat PSU än att hålla på att returnera grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Jag har haft lite spoltjut på mer eller mindre alla kort sedan gtx580. Dock är det aldrig högt, men det finns där och det är inte direkt något som är farligt. Det här är personligt hur mycket man störs av det bara.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Beställde väldigt sent från Inet (2020-10-01) 3080 TUF icke OC.
Enligt kundtjänst skulle jag ligga på plats 29, vilket låter för bra för att vara sant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Enligt kundtjänst skulle jag ligga på plats 29, vilket låter för bra för att vara sant?

Låter för mig helt sjukt. Har som nämnt tidigare plats #497 och beställde 2 dagar tidigare än dig. Visserligen OC varianten.

Permalänk
Medlem

Msi gaming x trio 3080 skickad från inet idag!! Beställdes 4/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Låter för mig helt sjukt. Har som nämnt tidigare plats #497 och beställde 2 dagar tidigare än dig. Visserligen OC varianten.

OC har ju många fler bokningar (2-3x verkar inte ovanligt), men också bättre tilldelning än non-OC.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Jtok:

Jag håller med, men pratade precis med kundtjänst (13.20) och då sa det så. Jag blev så chockad att jag inte ens tänkte på att det lät orimligt. Skulle frågat om det verkligen stämde..

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Jag håller med, men pratade precis med kundtjänst (13.20) och då sa det så. Jag blev så chockad att jag inte ens tänkte på att det lät orimligt. Skulle frågat om det verkligen stämde..

om dem korten nånsin tillverkas

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorken:

Står "I lager på måndag" och Delvis Bokad för mig, medans för en kompis så står det "I lager 2020‑11‑17" och Delvis Bokad.

Får väl se om man har tur!

Bokade 3080 Ventus från Inet samtidigt som du bokade ditt. Förväntat leverans 2020-11-10 stod det i bekräftelsemailet. Nu har Inet ingen aning om när det kan komma in...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ser 1 som är påväg till Emporia nu bubben

/Patrik

Hola Patrik.

Poq que no grön bocko, el min ordro?

Est gul bocko, soy mucho svettig.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Borked:

Hola Patrik.

Est la burro con el carto graphico no esta sobrio hoy.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

OC har ju många fler bokningar (2-3x verkar inte ovanligt), men också bättre tilldelning än non-OC.

Undrar mer om det har blivit något skumt med min order. Visst att det är lite större tryck på OC varianten men 17x så stort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Hola Patrik.

Det är bra att du bygger upp mer material till nästa avsnittsuppdatering

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fantastico. Es förklarar muy situatione. Gracias Amigo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

https://i.ibb.co/RSJ1S2z/swe.jpg

Fantastico. Es förklarar muy situatione. Gracias Amigo.

Körde samma teknik för att översätta, blev dock inte helt tydligt om det är under transfer eller vad som inte är helt hundra Tror dock att tegnell kan ha med ett finger i spelet

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Skrivet av Jtok:

Låter helt otroligt, då jag beställde på release 15:22 och fick köplats 38. Hur går detta ens ihop?

Permalänk
Medlem

@webhallen Patrik, du och Benny G på kundtjänst krossar mitt hjärta...

Citat:

Benjamin G 13:55
Tyvärr verkar det som om det blivit en diff på lagret, att den då inte fanns där på lagerplatsen den skulle. Tyvärr kan jag inte se varför denna då inte finns kvar i vårat lager eller varför denna försvann, och beklagar men det kommer tyvärr bli så att ditt kort kommer levereras vid nästa leverans som enligt nuvarande datum är på tisdag. Beklagar verkligen.

Känns kanske inte fantastiskt, det var ju packat och allt?!

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Webhallen

Asus Strix RTX 3090 OC åsnor är däremot spiknyktra för de lobbade in 40st kort på lager nu.

Detta innebär att alla som beställt innan 30e oktober 10.00 bör ha ett kort påväg

/Patrik

Strix! oc hsiffror
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RipTheJacker:

Jag beställde samma kort från Inet en timme efter lanseringen och ligger på köplats 142.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrgJonis:

Låter helt otroligt, då jag beställde på release 15:22 och fick köplats 38. Hur går detta ens ihop?

Jag beställde ca 15 24 och fick köplats 109

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Yorg:

@webhallen Patrik, du och Benny G på kundtjänst krossar mitt hjärta...

https://i.ibb.co/CvBnwMD/Nooo.jpg

Känns kanske inte fantastiskt, det var ju packat och allt?!

Ja det var ju något som hände där, de 10 som jag nämnde har ej landat ännu så det var troligen någon diff som skedde där tyvärr. Men du är först på tur såvitt jag ser på de 10 som kommer

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Webhallen Fortsatt härligt grön bock på 3080 Trinity OC (🙌), men ännu inget vattenblock (acetal + nickel) i sikte, trots att det står "in stock" på EKWB's egna internetshop sedan drygt en vecka. Kronjuvelerna börjar anta en ohälsosamt blå nyans. Fortsatt inget nytt om blocket? (Jag vet att backplaten som jag också beställt dröjer till framåt månadsskiftet, men den kan man ju alltid installera i ett senare skede i sådana fall, om ni kunde tänka er att skicka den separat så att resten av beställningen inte behöver dröja.)

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D (Arctic Liquid Freezer III 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 64 GB DDR5-6000 CL36 | ASUS ROG B650E-I | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P

Permalänk
Skrivet av Jompa79:

Det är inte alltid grafikkortet som är boven i dramat!
Har du provat med annat PSU? Har haft samma problem med flertalet kort som tjöt och efter byte av PSU försvann allt spolljud. Lättare och billigare att testa med annat PSU än att hålla på att returnera grafikkort.

nej men då jag har ett ganska dyrt psu redan RM1000i är jag inte sugen på att köpa ett nytt när jag typ till99% vet det är kortet, grafikkortet jag hade just före ett 2080 super drog också en hyfsad mängd ström o va knäpptyst. Så inte går jag o köper ett nytt psu för 3000 bara för o utesluta

Men skulle det visa sig att fler kort tjuter i rad så kommer jag givetvis byta men det kortet jag hade 3090 MSI Gaming trio verkar lida en hel del av spoltjut

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Quenya:

@Webhallen Fortsatt härligt grön bock på 3080 Trinity OC (🙌), men ännu inget vattenblock (acetal + nickel) i sikte, trots att det står "in stock" på EKWB's egna internetshop sedan drygt en vecka. Kronjuvelerna börjar anta en ohälsosamt blå nyans. Fortsatt inget nytt om blocket? (Jag vet att backplaten som jag också beställt dröjer till framåt månadsskiftet, men den kan man ju alltid installera i ett senare skede i sådana fall, om ni kunde tänka er att skicka den separat så att resten av beställningen inte behöver dröja.)

Ser att de har grönt hos dom nu, men har ej fått bekräftelse på min order ännu

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av OrgJonis:

Jag får nog ta och dubbelkolla detta. Låter för bra för att vara sant...
När fick du bekräftat att du hade plats 38?

Permalänk
Medlem

Gigabyte 3080 aorus master stod i lager idag på inet på min beställning, efter lunch ändrades till försenad leverans och nu leverans 30 november 🙈🥺

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

@Webhallen Skulle det kallas att dagdrömma om man valde att lägga en beställning hos er idag på ett Msi 3080 Gaming X trio och hoppas få det detta sekel eller är det helt omöjligt med tanke på hur lång kön är?

Är lite trött på att se folk få samma kort snabbare än vad jag får när dom beställt flera dagar/veckor efter mig och inget svar får jag från butiken jag valde att handla kortet från heller

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]