3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Jag får nog ta och dubbelkolla detta. Låter för bra för att vara sant...
När fick du bekräftat att du hade plats 38?

Jag hörde av mig igår till kundservice och fick det bekräftat. Kanske skall höra av mig igen.

Permalänk
Skrivet av OrgJonis:

Jag hörde av mig igår till kundservice och fick det bekräftat. Kanske skall höra av mig igen.

Bara för att dubbelkolla, vi snackar TUF 3080 non-OC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RipTheJacker:

Bara för att dubbelkolla, vi snackar TUF 3080 non-OC.

Det stämmer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja det var ju något som hände där, de 10 som jag nämnde har ej landat ännu så det var troligen någon diff som skedde där tyvärr. Men du är först på tur såvitt jag ser på de 10 som kommer

Jag tycker att du gör ett riktigt grymt jobb här vilket betyder mycket för min bild av Webhallen, men ärligt talat så är nog din medverkan här den enda anledningen till att jag inte bara avbokar alla ordrar jag har hos er och använder mig av en annan ÅF. Det senaste året har jag haft så sjukt mycket strul med eran kundtjänst och konstiga besked i olika ärenden. Det här blev lite grädden på moset.

Men igen, tack för tiden du lägger ned här och för att du svarat.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Webhallen
Skrivet av krushy:

@Webhallen Skulle det kallas att dagdrömma om man valde att lägga en beställning hos er idag på ett Msi 3080 Gaming X trio och hoppas få det detta sekel eller är det helt omöjligt med tanke på hur lång kön är?

Är lite trött på att se folk få samma kort snabbare än vad jag får när dom beställt flera dagar/veckor efter mig och inget svar får jag från butiken jag valde att handla kortet från heller

Ja på RTX 3080 på ASUS/MSI/Gigabyte är det fortsatt riktigt svårt särskilt på Strix, TUF, Gaming X trio, Gaming X, Eagle OC..

De övriga kanske har en lite mer chans för i år, men svårt att säga när jag bara ser fram i tiden med max 2 veckor åt gången.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ja på RTX 3080 på ASUS/MSI/Gigabyte är det fortsatt riktigt svårt särskilt på Strix, TUF, Gaming X trio, Gaming X, Eagle OC..

De övriga kanske har en lite mer chans för i år, men svårt att säga när jag bara ser fram i tiden med max 2 veckor åt gången.

Skulle du säga att det här är den värsta/mest intressanta överbokningen av någon produkt vars lev. inte klarat av att leverera, hos er?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Skulle du säga att det här är den värsta/mest intressanta överbokningen av någon produkt vars lev. inte klarat av att leverera, hos er?

Nu har jag "bara" suttit på komponenter i 1 år, gick inte jätte hett till när en ny router släpptes eller ny smarta hem pryl kom ut
Så har endast Zen 2 releasen att minnas tillbaka till, denna är väl mer intressant då det alltid trillar in något annat kort som ändå "späder" ut kön, på en CPU så är det liksom 1 artikel och inget annat som kan ersätta.

Men ja värst som jag har sett hittills på en produkt/serie som är släppt måste jag säga!
/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu har jag "bara" suttit på komponenter i 1 år, gick inte jätte hett till när en ny router släpptes eller ny smarta hem pryl kom ut
Så har endast Zen 2 releasen att minnas tillbaka till, denna är väl mer intressant då det alltid trillar in något annat kort som ändå "späder" ut kön, på en CPU så är det liksom 1 artikel och inget annat som kan ersätta.

Men ja värst som jag har sett hittills på en produkt/serie som är släppt måste jag säga!
/Patrik

Hallåj! Om man har 15.07 som ordertid på en tuf 3080 oc, får man nästa leverans då? Vet vi ungefär när nästa leverans är?

Permalänk
Skrivet av griid:

Jag har haft lite spoltjut på mer eller mindre alla kort sedan gtx580. Dock är det aldrig högt, men det finns där och det är inte direkt något som är farligt. Det här är personligt hur mycket man störs av det bara.

jag har aldrig haft det innan, bara hört talas om det.. men jag har tinnitus, det är ungefär som ett permanent spoltjut

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag har aldrig haft det innan, bara hört talas om det.. men jag har tinnitus, det är ungefär som ett permanent spoltjut

Det kan hända att du bara inte hört det på tidigare kort. På några korten jag haft kommer det i vissa spel och det är inte jättehögt utan det är som et litet dovt högfrekvent ljud. Sedan avtar hörförmågan på just högfrekventa ljud när man bli äldre. Vill minnas att jag hörde 18KHz när jag gick i högstadiet. Nu hör man knappt 15/16

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av smurfb:

Hallåj! Om man har 15.07 som ordertid på en tuf 3080 oc, får man nästa leverans då? Vet vi ungefär när nästa leverans är?

Du har tilldelning inom det som kommer, men har inte mer uppgifter om när vart hur tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Du har tilldelning inom det som kommer, men har inte mer uppgifter om när vart hur tyvärr.

Grymt tack!

Permalänk

Hämtade upp på Webhallen i Malmö idag.
Beställt 2020-09-17 15:07

Nu blir väl Cyberpunk försenat igen. Skål!

Permalänk
Medlem

@webhallen Har en beställning på ett ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC, 2020-09-24 15:30

Hur ser det ut, får jag det innan 2021 😅 ?

Mvh David

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Doorfen:

@webhallen Har en beställning på ett ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC, 2020-09-24 15:30

Hur ser det ut, får jag det innan 2021 😅 ?

Mvh David

Nu ska jag äntligen dra ett kort som kan låta otrevligt men har ett gott slut!

Läs mina gamla inlägg! typ där när jag snubblar in på spanska

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichOnPeers:

https://i.imgur.com/qi6wrSX.jpeg
Hämtade upp på Webhallen i Malmö idag.
Beställt 2020-09-17 15:07

Nu blir väl Cyberpunk försenat igen. Skål!

Lagom till Valhalla dock. Grattis !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nu ska jag äntligen dra ett kort som kan låta otrevligt men har ett gott slut!

Läs mina gamla inlägg! typ där när jag snubblar in på spanska

/Patrik

Will do 🤣, trevlig helg btw !

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doorfen:

Will do 🤣, trevlig helg btw !

#18707860

Permalänk
Skrivet av RichOnPeers:

https://i.imgur.com/qi6wrSX.jpeg
Hämtade upp på Webhallen i Malmö idag.
Beställt 2020-09-17 15:07

Nu blir väl Cyberpunk försenat igen. Skål!

Är de där icke oc? Trodde dem var bara en myt.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

"Detta innebär att alla som beställt innan 10e oktober 10.00 bör ha ett kort påväg "

PRISA GUD (&& webhallen), här kommer skatteåterbäringen ! ♥️♥️😁

Visa signatur

der8auer Core i9-9900K - delidded @ 5.1 ghz | ASUS ROG Maximus XI Hero | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC | Rog Swift PG35VQ && Rog Swift PG27VQ | LPX Black 3200MHz 32gb | Logitech G Pro Wireless | Logitech G915 TKL Tactile | Sennheiser HDV820 | Sennheiser HD 800S | Swedish Match Ettan Orginal Portion | "-DICE please!?"|Min senaste youtube video -> https://youtu.be/OqIq_hh0BI8

Permalänk

Har Gigabyte 3080 Gaming OC stannat av helt? Kändes som att det var kortet som det över lag leverades flest av, iaf enl. Proshops statistik.
@Webhallen skulle få in en släng den 30e oktober, men sidan har inte uppdaterats sedan den 27e. Tror jag borde ligga skapligt i kön där, kanske få kort för Cyberpunk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RichOnPeers:

https://i.imgur.com/qi6wrSX.jpeg
Hämtade upp på Webhallen i Malmö idag.
Beställt 2020-09-17 15:07

Nu blir väl Cyberpunk försenat igen. Skål!

Kan inte annat än gratulera!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Swimteampie:

Har Gigabyte 3080 Gaming OC stannat av helt? Kändes som att det var kortet som det över lag leverades flest av, iaf enl. Proshops statistik.
@Webhallen skulle få in en släng den 30e oktober, men sidan har inte uppdaterats sedan den 27e. Tror jag borde ligga skapligt i kön där, kanske få kort för Cyberpunk.

GB har stannat av i 3080 Gaming OC tilldelningar på sistone, har fått väldigt mycket 3070 istället (som syns på sidan)
Hoppas på mer 3080 snart, var ett tag sedan nu

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Jag ser att ni är en officiell retailer för EVGA. Finns det någon anledning till varför ni inte har deras modeller till salu? Hade hellre köpt från Webhallen än Inet.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av runicgol:

@Webhallen
Jag ser att ni är en officiell retailer för EVGA. Finns det någon anledning till varför ni inte har deras modeller till salu? Hade hellre köpt från Webhallen än Inet.

Är vi? vart står det? Vi har sedan en tid slutade jobba med dom.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Är vi? vart står det? Vi har sedan en tid slutade jobba med dom.

/Patrik

https://www.evga.com/products/wheretobuy.aspx

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Är vi? vart står det? Vi har sedan en tid slutade jobba med dom.

/Patrik

FÖRST
Tar ett EVGA RTX 3080 FTW Ultra tack

Permalänk
Medlem

Inga Asus Strix 3080 OC/3090 OC någonstans...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Nu kan alla som beställt ett 3080 TUF från Webhallen senare än 15:58 vid lanseringen ta ett kliv framåt i kön

Jag bytte till ett 3070 TUF OC istället som anlände inom mindre än ett dygn. Tack @Webhallen som tipsade om att de fanns i lager

Permalänk
Medlem

Hittar inte dom där, men så har jag tagit av mig glasögonen också

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i