Permalänk
Medlem

Ryzen 5900x Vattenkylning eller fläkt?

Har funderat mest mellan Noctua NH-D15 chromax.black eller Corsair H115i RGB Platinum / iCUE-RGB / 280mm till ny dator som man köper montering. Hade tänkt köpa via webhallen men har hört att supporten e seg och även när man ska lämna in dator om nått händer. Alltid kört Inet innan men Qliro krånglar för mig jämfört med klarna. Därför jag funderar om det är värt och lösa vattenkylare.

Permalänk
Medlem

280-radiator kan vara lite knöligt i en del chassin, t.ex. FD Define 7. Går fint att sätta i fronten, men passar inte i toppen. Nu i efterhand hade jag nog hellre kört en 360 i toppen eller bara luft, för att få mer frisk luft in till grafikkortet.

Permalänk
Medlem

@sandgren Phanteks Eclipse P500A D-RGB Svart va tanken om man körde vattenkylare för rgb

Permalänk
Medlem

Nu var det längesen jag hade en luftkylare. Men fördelen för mig med vattenkylning var att kunna styra fläktar efter vattentemperatur och få en jämn och fin fläktkurva. Medans luftkylare kunde varva upp och ner oftare. Men kanske är smartare idag.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Hade jag köpt ny dator idag så hade jag köpt ett P500A chassi med en 360 radiator i taket där fläktarna blåser ut varm luft och styrs av vattentemeraturen. Allt för att få en så tyst och högpresterande dator som går.

Permalänk
Medlem

@adzer NZXT Kraken X73 360mm vs Thermaltake Floe Riing RGB 360mm TT Premium Edition? eller finns det nått bättre?

Permalänk
Medlem

Rent prestandamässigt så är jag väldigt nöjd med min arctic cooling liquid freezer. Finns i alla storlekar. Finns bra review hos Gamers Nexus.