Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Tror det kan vara så dom som fått sms och mejl inte kanske valde express, då den inte borde skickas innan 18.00 eller så beror det på vart man bor i landet.

Har heller inte fått något och bokade strax efter 9 den 22/9...

Sitter och väntar på att min Klarna faktura skapas för då betyder det att den lämnar lagret.

Jag valde expressleverans och har fått bekräftelse på att den gått iväg.

Permalänk
Skrivet av cbxb:

Nejdå, jag har inte heller hört något. Beställde förvisso senare än dig men vid flera tillfällen fått bekräftat av kundservice att jag ska få den imorgon (eller onsdag, enligt vissa). De kanske lastar på förfullt nu och hör av sig snart.

Lät ju liknande i Eskilstuna med enligt en i tråden.

Så märkligt. Ibland säger de att de inte ska ha några i butik alls, ibland verkar det hur lätt som helst att köpa en på plats. Och samtidigt är leverans enligt hemsidan för de som besätller nu i början av januari.

Om jag inte hade haft en på väg från Microsoft redan hade jag helt klart gjort som du, i kombination med att spamma F5 på Microsofts hemsida i tid och otid.

Skrivet av Wanurt:

Inte heller hört något. Blir nog gasmask på och utflykt till lokala EG imorgon.

Skrivet av Ts_1999:

Tror det kan vara så dom som fått sms och mejl inte kanske valde express, då den inte borde skickas innan 18.00 eller så beror det på vart man bor i landet.

Har heller inte fått något och bokade strax efter 9 den 22/9...

Sitter och väntar på att min Klarna faktura skapas för då betyder det att den lämnar lagret.

Vad skönt, då är man inte ensam iaf! Vi får hålla tummarna

Visa signatur

strong like horse smart like tractor

Permalänk
Medlem

Hallå alla nervösa, här kommer en till. Registrerade mig alldeles nyss här från jobbet.

Jag beställde från EG 22/9 med bekräftelsemejl 09.13. Expressleverans.

Jag har inte fått några ytterligare sms eller mejl angående leverans, men jag pratade också med EG onlinechatt och enligt dem tyder inget på försening eller liknande.

Bor i mellansverige.

Edit: Status "Reserverad" gäller även för mig hos EG.

Permalänk

Någon som valde "Express hemleverans" och fått bekräftelse från EG?

Edit: Bokade 2020-09-22 exakt kl 09:00.
Bor i Gbg.
Står som reserverad på hos EG...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ch1cou:

Hallå alla nervösa, här kommer en till. Registrerade mig alldeles nyss här från jobbet.

Jag beställde från EG 22/9 med bekräftelsemejl 09.13. Expressleverans.

Jag har inte fått några ytterligare sms eller mejl angående leverans, men jag pratade också med EG onlinechatt och enligt dem tyder inget på försening eller liknande.

Bor i mellansverige.

Skrivet av sundacne_kid:

Bor i Gbg.

Bor själv i Gbg och valt express till ombud men inte hört något, mer än att kundtjänst sagt att jag kommer förväntas få den imorgon.

Permalänk
Medlem

Vart i landet bor ni som fått leverans bekräftelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foretshaun:

Beställde mitt XSX på elgiganten den 22/9 med orderbekräftelse 09:02.

Pratade med kundservice idag och fick besked om leverans imorgon men har fortfarande inte hört något om leveransen som övriga verkar ha gjort..

Jag ska också få min imorgon enligt kundtjänst, men jag har inte heller fått något mail eller sms

Permalänk
Skrivet av Tosse82:

Vart i landet bor ni som fått leverans bekräftelse?

Västernorrland bor jag i.

Permalänk
Medlem

Vet inte om Elgiganten har flera eller ett lager men dom var ett i Torsvik (strax utanför Jönköping) så därför kan vi södra/mellersta delen av Sverige va lugna då dom tex kan köra på 3h till Gbg hahaha

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte ovissheten kring detta haha.

Har inte fått någon bekräftelse på leverans, men förvisso heller inga uppgifter om ett alternativt datum än 10/11.

Glaset e halvfullt haha.

Permalänk
Medlem

Fick mail för några sekunder sen från Webhallen om att min X är redo för att hämtas i butik

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av issue:

Fick mail för några sekunder sen från Webhallen om att min X är redo för att hämtas i butik

Samma!

Arbetsdagen imorgon kommer ta låååååång tid....

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Först i butik att boka Ship to Store på Elgiganten med All Access i Borås den 22/9, min står som "Ankommit terminal för omlastning" sedan i eftermiddags.

Tyvärr är det lika svårt få leveranser i tid i Borås som i Kuala Lumpur, så har ingen större förhoppning att kunna hämta den på EG på morgonen iaf.

Lägger in en blänkare här senare om de har någon över i butik när jag äntligen får något leveransbesked och åker in, hoppas på ett SMS under dagen.

Permalänk

Någon som hört något från Mediamarkt angående förhandsbokning och leverans idag? Min är beviljad men ej hört något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Samma!

Yep och lär ju inte hinna spela något heller tyvärr, hem å fixa till den å sätta Valhalla samt Gears 5 på nerladdning, koppla ihop med mina nya HS75 som jag hämtar ut samtidigt. Sen på onsdag.. då kommer arbetsdagen ta ännu lääääängre tid

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av issue:

Yep och lär ju inte hinna spela något heller tyvärr, hem å fixa till den å sätta Valhalla samt Gears 5 på nerladdning, koppla ihop med mina nya HS75 som jag hämtar ut samtidigt. Sen på onsdag.. då kommer arbetsdagen ta ännu lääääängre tid

Medans man laddar ner kommer man ju kunna gå igenom varje liten vrå i UI:t. Gör jag alltid med ny tech!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Webhallen brukar vanligtvis när jag bokat hos dem skickat ut ett mail precis efter stängning om att produkten "nu finns att hämta".
Men något sådant har nu inte kommit. Än, i alla fall. Borde jag vara orolig? Fick det där 6e november-mailet av dem och trodde jag var garanterad en imorgon. Har visserligen lovat bort min bokning, så det är inte främst jag som blir mest besviken, men ändå.

Permalänk
Medlem

Precis vart på elgiganten i sisjön, alla som bokat all access måste komma in och hämta i butik, de skickar alltså inget. En ändring de gjort sedan förbokningarna startade men inte meddelat kunder om. Man får ett sms när man kan hämta konsolen.

Visa signatur

Desktop: | CPU: Intel Core Ultra 7 265K | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 48gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Medans man laddar ner kommer man ju kunna gå igenom varje liten vrå i UI:t. Gör jag alltid med ny tech!

Definitivt något jag kommer ge mig in i! Skräddarsy upplevelsen e naturligtvis A & O!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Webhallen brukar vanligtvis när jag bokat hos dem skickat ut ett mail precis efter stängning om att produkten "nu finns att hämta".
Men något sådant har nu inte kommit. Än, i alla fall. Borde jag vara orolig? Fick det där 6e november-mailet av dem och trodde jag var garanterad en imorgon. Har visserligen lovat bort min bokning, så det är inte främst jag som blir mest besviken, men ändå.

Oroa dig inte, Det är butikerna själva som skickar dessa mail. Får du inte något mail kort efter de öppnar imorgon så kanske du skall vara orolig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ch1cou:

Definitivt något jag kommer ge mig in i! Skräddarsy upplevelsen e naturligtvis A & O!

Jo. Fast har man en XBone så är det ju samma gränssnitt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sundacne_kid:

Bor i Gbg.

Några sidor bak i tråden så nämnde jag att jag har en TV hemma som jag beställde i somras och fick i slutet på juli. Statusen på den står som "reserverad" fortfarande
Så lägg inte för mycket vikt vid det som står på deras hemsida.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Skrivet av tyvar1:

Samma!

Vilka butiker 😊?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo. Fast har man en XBone så är det ju samma gränssnitt.

Absolut, i mångt och mycket. Håller viss reservation för att de kan finnas mindre detaljer som skiljer sig däremot! Om inte annat i diverse inställningar och andra properties i ekosystemet. Men vaf*n, kanske inte ens får min imorgon! haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zeikor:

Vilka butiker 😊?

Jag fick också det mailet nu, från butiken i sisjön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Några sidor bak i tråden så nämnde jag att jag har en TV hemma som jag beställde i somras och fick i slutet på juli. Statusen på den står som "reserverad" fortfarande
Så lägg inte för mycket vikt vid det som står på deras hemsida.

Det här spred solsken över mitt dunkla "reserverad"mörker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundacne_kid:

Bor i Gbg.

Jag har gjort men inte heller fått något:/

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ch1cou:

Det här spred solsken över mitt dunkla "reserverad"mörker.

Skrivet av Texazz93:

Jag har gjort men inte heller fått något:/

Håll oss andra som beställt via EG uppdaterade. Jag har "beräknad" leverans 11/11.
Har ni kunnat spåra ert paket? Har ni ett digitalt kvitto?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Beställt som dom flesta här från EG den 22/9. Det enda jag fått är ett orderbekräftelse kl 08:58 den 22e september och att ordern står som reserverad.

Det gick att förboka några minuter innan 09:00 av någon konstig anledning ifall ni reagerar på tiden jag fick orderbekräftelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xhindi:

Beställt som dom flesta här från EG den 22/9. Det enda jag fått är ett orderbekräftelse kl 08:58 den 22e september och att ordern står som reserverad.

Det gick att förboka några minuter innan 09:00 av någon konstig anledning ifall ni reagerar på tiden jag fick orderbekräftelse

Samma gäller för mig, fick min orderbekräftelse exakt 15 minuter efter dig.