Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

Var nyss inne på EG i Barkarby och kollade med en kollega. De sa att de enda som hade kvar X i sthlms området var Kungsgatan.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FiftyFifty:

Skulle fått min idag enligt inet men tyvärr verkar det bli 22/12 😕

Usch.. Och jag som tyckte de va hemskt med några dagar extra.. Hoppas de blir ändrat till ett tidigare datum för dig

Permalänk
Medlem

Nu uppdaterades min Mediamarkt beställning till "på väg" med beräknad ankomst imorgon.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av link77:

Men snälla, tänk på att det är en pandemi och dom har säkert brist på personal, det är bara en pryl så lugna ner er lite.

Ja, det är en pryl.
Nej, det är inte Covid19 och personalbrist som vi retar oss på utan oförmågan till enhetlig och tydlig information. Det är det minsta man kan begära av en stor aktör som Elgiganten.

Något annat du vill dygdsignalera över?

Skrivet av speglosa:

Nu har Elgiganten fått upp en paragraf om förseningarna på Kundtjänst-sidan (https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst/kundtjanst/). Tydligen får man sitt kollinummer "så fort" maskinen skickats, så min och många andras konsoler är uppenbarligen inte ens på väg än.

Jepp, så är det. När den skickats får man meddelande om kollid-ID. Inget kolli-id - inget skickat.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av speglosa:

Nu har Elgiganten fått upp en paragraf om förseningarna på Kundtjänst-sidan (https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst/kundtjanst/). Tydligen får man sitt kollinummer "så fort" maskinen skickats, så min och många andras konsoler är uppenbarligen inte ens på väg än.

Lite tråkigt att EG inte har bättre koll på leveranserna nu när de är en partner till MS och verkar ha fått en stor tilldelning av konsoler. Men bra att det verkar tyda på att ni har fått konsoler reserverade i alla fall.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag undrar lite över hur EG's priolista ser ut..

En bekant till mig förbeställde på releasedagen vid 10:20 och jag strax efter 09:00.
Han fick igår SMS från Bring att det var paket på väg - jag fick ingenting.

Idag vid 13:30 hade han paket att hämta ut - mitt är troligtvis inte ens skickat ännu.

Hans efternamn börjar på B och mitt på D, kan det vara så jävla enkelt att de går i bokstavsordning istället för ordernr ?
Är det några andra som beställt från EG och leverans med Bring som fått era paket ?, och isåfall - vad börjar era efternamn på ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

En bekant till mig förbeställde på releasedagen vid 10:20 och jag strax efter 09:00.

Idag vid 13:30 hade han paket att hämta ut - mitt är troligtvis inte ens skickat ännu.

Hans efternamn börjar på B och mitt på D, kan det vara så jävla enkelt att de går i bokstavsordning istället för ordernr ?
Är det några andra som beställt från EG och leverans med Bring som fått era paket ?, och isåfall - vad börjar era efternamn på ?

Ganska uppenbart efter NVIDIA launchen att det är kaos hos Elgiganten.

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Då jag fick kollinr skickat imorse samt mail och sms att paketet är på väg så räknar jag med imorgon. Mitt efternamn börjar på S

Permalänk
Medlem
Skrivet av pezmannen:

Förstår jag dig rätt? Du har också förbokat med avbetalning och all access? Och du kunde gå in och hämta ut den idag? Har fått besked om att min är på väg till butik (via chatten) men inte hört något mer

Precis vad jag gjorde. Förbokat och spårinfo på ship to store all access sa att den fortfarande var på väg till butik, men jag åkte dit och hängde på låset i morse, inga problem alls att få en annan från lagret i handen och åka hem.

Permalänk
Medlem

Jag är tydligen den enda som har fått leverans enligt spårningen från Ups men inte fått det😂
Är så sur på lögnen 😡

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Microsoft och Mediamarkt verkar prestera väsentligt bättre. Har Tegnell någon aning om varför?

Ingen klagar på tiden det tar att få konsolen av dem. Klagomålen ligger i den totala bristen av kommunikation.

JAG har klagat på MediaMarkt, jag vet att minst två andra också gjort det. Jag har fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse från dom, förbokade den 13 december 2019...
Deras kundtjänst kunde inte ens svara på om Sundsvall fått in några konsoller så jag sket i dom och skickade frun att köpa en från elgiganten istället. Känns värt att ha stått i kö hos MM i 11 månader för att sedan ändå få köpa den hos en konkurrent utan att förbokat den där...

"Total brist på kommunikation" är en utmärkt benämning av Mediamarkts hantering av releasen...

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenghil:

Jag är tydligen den enda som har fått leverans enligt spårningen från Ups men inte fått det😂
Är så sur på lögnen 😡

Vad menar du? Har UPS bekräftat enligt spårningsnumret att leverans har skett fast du inte mottagit något?

Permalänk
Medlem

Varit i kontakt två gånger med EG på chatten ang min order, båda gångerna blivit lovad leverans imorgon, Bring hör av sig.
Men det man läser här gör att man inte riktigt vågar hoppas ... well, mest sonen som kommer behövas tröstas om den inte dyker upp innan helgen

Visa signatur

/O

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToOkie:

Vad menar du? Har UPS bekräftat enligt spårningsnumret att leverans har skett fast du inte mottagit något?

Jäpp är 100% säker att dom inte varit här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenghil:

Skriv till deras Facebook och ifrågasätt det. Kanske kan de hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenghil:

Okej. Då tycker jag du ska kontakta dem. Det blir ju nämligen problematiskt om dem säger att du mottagit din försändelse fast du inte gjort det. Någonstans måste den ju vara tänker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Skriv till deras Facebook och ifrågasätt det. Kanske kan de hjälpa.

Har pratat både med Ups och Microsoft store
Så är väl bara och vänta och se ett tag

Men surt är det

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag tror att de har enheter att täcka alla ordrar.
Teori: Det bidde massor av ordrar. EG gick ut aggressivt och marknadsförde produkten. Detta i kombination med att de flesta har bokat online då de inte vill stå i kö en tisdag p.g.a. jobb/skola alternativt rädsla för Covid19.
Lösning: Panik på centrallagret. Bara skeppa iväg alla så fort som möjligt. Ingen prioriteringslista, vilket betyder att personer som kanske bokat senare på dagen 22/9 får sin före de som "hängde på låset".

Det är bara att hoppas på att de inte börjar skeppa lådor till folk som bokade långt efter oss som bokade på release, för då kan ju väntan bli väldigt lång.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av zlim:

JAG har klagat på MediaMarkt, jag vet att minst två andra också gjort det. Jag har fortfarande inte fått någon leveransbekräftelse från dom, förbokade den 13 december 2019...
Deras kundtjänst kunde inte ens svara på om Sundsvall fått in några konsoller så jag sket i dom och skickade frun att köpa en från elgiganten istället. Känns värt att ha stått i kö hos MM i 11 månader för att sedan ändå få köpa den hos en konkurrent utan att förbokat den där...

"Total brist på kommunikation" är en utmärkt benämning av Mediamarkts hantering av releasen...

Också bokat sedan länge på MediaMarkt och ringde supporten nyss och de sa att det var förseningar i leveranser pga högt tryck men att det skulle skickas ut idag. Hon ursäktade sig i alla fall Jag är glad bara jag får den innan helgen tbh...

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Beställde 31/10 Xbox X all access.
Nu finns den att hämta på Elgiganten.
Så jag vet vad jag ska göra ikväll.........

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenghil:

Har pratat både med Ups och Microsoft store
Så är väl bara och vänta och se ett tag

Men surt är det

Alltså, står det att någon tagit emot den? Eller att de försökt men misslyckats?

Om förstnämnda så ska det ju finnas signatur osv.

Permalänk
Medlem

Var precis och plockade upp min på EG här och tror dom har kvar i lager också.

Tycker det verkar vara många som får sina enheter skickade till sig. Bor folk långt ifrån butiker eller varför har man valt att få den skickad?
Har inte haft nån direkt koll på saker och ting kring denna lansering så kanske är något annat jag missat.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Jäklar vilken rejäl tilldelning Elgiganten lär ha fått ändå.

Åkte till Elgiganten i sundsvall och köpte en obokad fanns tre stycken när jag klev in i butiken så visst säljer dom över disk som sagt men kanske inte är särskilt många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Var precis och plockade upp min på EG här och tror dom har kvar i lager också.

Tycker det verkar vara många som får sina enheter skickade till sig. Bor folk långt ifrån butiker eller varför har man valt att få den skickad?
Har inte haft nån direkt koll på saker och ting kring denna lansering så kanske är något annat jag missat.

Jobbar hemifrån så ser ingen anledning att trängas i butik med folk om jag inte måste.

Nu när jag fortfarande inte fått min dock och måste vänta till (upp till) kl 19, när jag bara kunnat traska in på Elgiganten i närheten och köpt en kl 10, ja det känns lite segt ingen big deal men det kliar i fingrarna.

Inte minst med tanke på att de kanske innebär att jag inte hinner hämta mina hörlurar jag bokat i butik hos Webbhallen. Ville ha dem idag så tog boka i butik istället för hemleverans, så kanske det inte blir idag ändå. Jaja!

Permalänk
Avstängd

Beställde 22/9 men inte fått veta något ännu från EG.

Åkte dit och ställde mig i kön imorse vid kl 10 istället. Samtliga 9 personer i kön fick varsin Xbox series X. sen var dom slut!

4 Kontroller, 2 laddstationer med laddbara batterier och 1 xbox series x.

Köpet blev godkänt av frugan när jag visade att Tekken 7 minsann fanns
Blir en trevlig vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cbxb:

Alltså, står det att någon tagit emot den? Eller att de försökt men misslyckats?

Om förstnämnda så ska det ju finnas signatur osv.

Såg bara helt plötsligt i spårningen att den har blivit levererad till dörren men där är ingen
Fick inga tider bara THE END of THE day

Permalänk
Medlem

Verkar vara väldigt random med leveranserna från EG. Polaren fick sms/mail idag strax efter 9 att paketet är på g (standardleverans). Vid 12 tiden fick han sms igen att paketet finns att hämta ut.

Permalänk
Medlem

Hade förbokat på EG men det blev framflyttat, chansade och gick in till EG backaplan idag och fick tag på en maskin med All access Idag blir det åka av

Permalänk

Jag fick ett Mail av EG i september att leveransen skulle bli en dag sen, alltså den 11. Är det bara jag som fått det? Nu undrar jag om den kommer i veckan alls 🤷

Permalänk

Bokade min på EG 2020-09-22 09:11.

Precis bekräftat att jag inte får min idag trots att de igår garanterade att den var skickad. Vidare så idag under dagen sa de att den fanns på utlämningsstället. Tredje samtalet bekräftade de att den inte var skickad.

Så otroligt dåligt!

Edit: Hade även valt expressleverans.