Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valloniet:

Packade äntligen upp och provspelade (Skate 3, ett spel jag haft ögonen på i 10 år, tack för det EA Play) min XSS igår. Några första intryck:

1. Löjligt liten. Än mer så i verkligheten än på film och bild. Ändå rejält tung för storleken och kvalitetskänslan finns där.
2. Inte helt förtjust i handkontrollen vilken kändes ganska plastig. Framför allt triggers. Har nog blivit bortskämd av min Elite v2. Vad jag vet skiljer det inget mot XSX förutom färgen. Verkar också ha blivit lite mindre jämfört med de till One som jag nog faktiskt gillade snäppet mer.
3. Bara känslan och flytet i menysystem, nedladdningar, quick resume etc gör att det känns next gen för mig.
4. UI är mycket likt föregångaren men ändå ett klart steg framåt. Något mindre plottrigt redan från början.
5. Så jäkla snygg konsoll.

Bara använt den någon timme egentligen, men är så otroligt nöjd med inköpet att det med största sannolikhet blir en komplettering med XSX längre fram. Då får XSS förpassas till vardagsrummet och fungera som extrakonsol till barn och vuxna när det inte passar sig att köra via monitorn. Hade egentligen tänkt behålla mitt OG Xbone till detta ändamål men XSSen är så jäkla mycket snyggare så känner att den måste visas upp

Skate 3 var det första spelet jag installerade på min XSX, har det till Playstation 3 men rullade så dåligt på den konsolen. Så nu är jag nöjd med bra flyt

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Watch Dogs Legion crashar vid start när vrr är på.
Tv Q95T. Någon varit med om det?

Permalänk
Medlem

Vet inte vad andra tycker men det här med Quick resume är ju helt jäkla fantastiskt. Igår tog jag flera pauser, Xboxen stängde ner, sen var man inne på exakt samma ställe på bara några sekunder. Samma idag, slutade lira Valhalla igår vid 22, loggar in och spelet laddar på två sekunder och jag står på exakt samma ställe. Inget klickande i Startmenyer eller laddande av sparat spel. Wow!

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Vet inte vad andra tycker men det här med Quick resume är ju helt jäkla fantastiskt. Igår tog jag flera pauser, Xboxen stängde ner, sen var man inne på exakt samma ställe på bara några sekunder. Samma idag, slutade lira Valhalla igår vid 22, loggar in och spelet laddar på två sekunder och jag står på exakt samma ställe. Inget klickande i Startmenyer eller laddande av sparat spel. Wow!

Japp helt underbar funktion för nån med hund och barn där man hoppar runt i hushållet

På datorn blev de liksom att man inte orka boota upp datorn och starta upp ett spel. Nu behöver man inte tänka direkt.

Precis de man ville ha med konsol. Smidigt och snabbt!

Permalänk
Skrivet av Sadmir:

Köpte du all access version ?

Japp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av legis:

Vet inte vad andra tycker men det här med Quick resume är ju helt jäkla fantastiskt. Igår tog jag flera pauser, Xboxen stängde ner, sen var man inne på exakt samma ställe på bara några sekunder. Samma idag, slutade lira Valhalla igår vid 22, loggar in och spelet laddar på två sekunder och jag står på exakt samma ställe. Inget klickande i Startmenyer eller laddande av sparat spel. Wow!

Det har ju faktiskt fungerat så på XB ganska länge, det nya är ju att kunna ha mer än ett spel i detta läge åt gången. Men absolut, det är en grym funktion. Det påminner om att spela med emulatorer där man får quick saves och så.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tosse82:

Watch Dogs Legion crashar vid start när vrr är på.
Tv Q95T. Någon varit med om det?

Jag har Q90T - identisk modell.
Dock har jag inte Watch Dogs Legion att prova på. Är det i Game Pass för då kan jag testa där sen!
Och hur ser kraschen "ut"? Blir det bara svart skärm?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av pezmannen:

Koppla upp xboxet till nätet , uppdatera xboxets mjukvara och efter det så gör du en återställning av xboxet med ta bort allt och se om du får upp då om all access för de inga koder osv , de ska komma upp när du startar xboxet och du loggat in, om inte det händer så ring microsoft för det var så jag fick hjälp med det.

Permalänk
Skrivet av pezmannen:

Pratade med elgiganten. Och enligt honom så är det väldigt många som har problem med detta och de vet inte hur de ska lösa det än. Enligt supportkillen så kommer det gå ut information till alla via mail om detta om någon dag.

Jag har redan ultimate så det drabbar inte mig, men trist för de som köpt utan att ha det sedan innan.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av cbxb:

Förövrigt är min enhet (om jag loggar in på hemsidan) nu registrerad som en Xbox One.

Samma här. Men spelar det någon roll om man i framtiden behöver ha support? Kanske ska kontakta Microsoft så dom byter ut den till en Series X istället på hemsidan.

Skrivet av snajk:

Min konsol har ett problem, förutom att Just Cause 3 verkar ha en del buggar, och det är att den verkar vara inställd på någon konstig region. I inställningarna är allt på svenska, Sverige, svensk layout och så som det ska vara men när jag startade Forza Horizon 4 så frågade den om jag ville ladda ner portugisiska språkpaketet. Jag tänkte inte så mycket på det, valde bara nej och allt fungerade som det skulle. Övriga spel är på engelska mestadels, eller svenska ibland. Nästa gång jag startade spelet fick jag samma fråga, nej igen men började fundera på varför den trodde att jag skulle vilja köra på det språket. Sen installerade jag Planet Coaster. Jag vet inte om det är ett spel som passar på konsol direkt, men det är ju "enhanced for X|S" så jag ville testa i alla fall, och det ingår ju i GP. Där fick jag inget val utan spelet var på portugisiska direkt (tror jag, kan ha varit spanska eller nåt också förstås). Spelet har inga alternativ för att ändra språk

Hade exakt samma problem fast med Halo. Sjukt skumt.

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Skrivet av Sadmir:

Koppla upp xboxet till nätet , uppdatera xboxets mjukvara och efter det så gör du en återställning av xboxet med ta bort allt och se om du får upp då om all access för de inga koder osv , de ska komma upp när du startar xboxet och du loggat in, om inte det händer så ring microsoft för det var så jag fick hjälp med det.

Pratade med microsoft men enligt honom skulle det inte hjälpa eftersom det inte finns någon AllAccess reggad för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av pezmannen:

Pratade med microsoft men enligt honom skulle det inte hjälpa eftersom det inte finns någon AllAccess reggad för mig

Konstigt , för när jag prata med microsoft så hjälpte de mig, jag fick ta bild på kvittot och samt boxen och så fixade dom de och sen fick jag göra som jag skrev tidigare. Ring elgiganten hör me de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Samma här. Men spelar det någon roll om man i framtiden behöver ha support? Kanske ska kontakta Microsoft så dom byter ut den till en Series X istället på hemsidan.
Hade exakt samma problem fast med Halo. Sjukt skumt.

Köpt Live Gold-koder som ska lösas in med VPN mot Brasilien?

När jag googlade på problemet såg jag någon från Tjeckien som hade samma problem med att Forza vill installera portugisiskt språkpaket.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Ugga:

Köpt Live Gold-koder som ska lösas in med VPN mot Brasilien?

När jag googlade på problemet såg jag någon från Tjeckien som hade samma problem med att Forza vill installera portugisiskt språkpaket.

Nope, hmm konstigt?

Var ju bara att byta språk så inga problem egentligen bara lite skumt haha 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Nope, hmm konstigt?

Var ju bara att byta språk så inga problem egentligen bara lite skumt haha 😆

Värre med Planet Coaster som inte har den möjligheten.

Permalänk
Medlem

Börjar bli less på Microsoft, beställde Xbox Series X 5 november, 8 november blev extra handkontrollen jag la till skickad och 9 skickades själva konsollen. Bägge två har varit fast i Jönköping i Import Scan sen tisdags enligt UPS tracking.

Visa signatur

Ryzen 7 7700X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIF | Corsair 32G DDR5 6000MHz CL36 | ASUS RTX 3080 10GB TUF | Samsung 860 EVO 2TB | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB | Seasonic Focus GX 850W | Fractal Design Define S | Logitech PRO X Superlight | HyperX Cloud | Xtrfy XG1-R | Artisan FX Hien SOFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Börjar bli less på Microsoft, beställde Xbox Series X 5 november, 8 november blev extra handkontrollen jag la till skickad och 9 skickades själva konsollen. Bägge två har varit fast i Jönköping i Import Scan sen tisdags enligt UPS tracking.

Kan förstå att det är frustrerande. Men frågan är ju om du riktar din ilska åt rätt håll här. Tror du att det är Microsoft som håller/slarvat bort paketet i Jönköping? Visst, rent teoretiskt skulle MS ha kunnat gjort något fel i själva bokningen så att den inte kan fortsätta. Men rent spontant, eftersom försändelsen är överlämnad till UPS, så är det också där problemet troligtvis ligger.

Permalänk
Skrivet av Blomman90:

Kan förstå att det är frustrerande. Men frågan är ju om du riktar din ilska åt rätt håll här. Tror du att det är Microsoft som håller/slarvat bort paketet i Jönköping? Visst, rent teoretiskt skulle MS ha kunnat gjort något fel i själva bokningen så att den inte kan fortsätta. Men rent spontant, eftersom försändelsen är överlämnad till UPS, så är det också där problemet troligtvis ligger.

Roliga är att UPS bara skyller på annat för vi har exakt samma problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av sopaKREEM:

Börjar bli less på Microsoft, beställde Xbox Series X 5 november, 8 november blev extra handkontrollen jag la till skickad och 9 skickades själva konsollen. Bägge två har varit fast i Jönköping i Import Scan sen tisdags enligt UPS tracking.

Vad säger UPS om du kontaktar dem via FB då?

Permalänk

"Tekniska problem" , fick jag av UPS kundtjänst nu när jag prata med dom

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av snajk:

Värre med Planet Coaster som inte har den möjligheten.

Lyckades du hitta en lösning?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Har äntligen hämtat ut min Series X.
Beställd från EG den 22a september 09:02
Skickades med Bring i tisdags, dom körde fel igår och skickade den till Uppsala igen men idag kom den äntligen 😁

Har emigrerat alla spel jag hade installerade på min One X Scorpio Edition till min externa så får den vara reserv ett tag itifall man har fått ett måndagsex. Så landade Yakuza 7 i brevlådan idag med 👍

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tyvar1:

Lyckades du hitta en lösning?

Nej, jag har inte hunnit gräva vidare i det riktigt än. Måste ju jobba på dagarna tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Var för övrigt och lämnade tillbaka min förbeställda X på Elgiganten idag. Fakturan gick ner på Klarna direkt, men tydligen ska jag fortfarande betala "express"-frakten på 79. Suck...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av snajk:

Var för övrigt och lämnade tillbaka min förbeställda X på Elgiganten idag. Fakturan gick ner på Klarna direkt, men tydligen ska jag fortfarande betala "express"-frakten på 79. Suck...

Varför lämnade du tillbaka? Hade du kommit över ett extra exemplar?

När det gäller "Expressfrakten" ska jag prata med Elgiganten då jag inte tycker att de upprätthållit sin del av avtalet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Måste säga att Remote play imponerar, helt dugligt att köra via mobilnätet från jobbet.
Hemmavid på samma nät så märker jag nästan ingen skillnad alls i vare sig delay eller något annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Najk:

Varför lämnade du tillbaka? Hade du kommit över ett extra exemplar?

När det gäller "Expressfrakten" ska jag prata med Elgiganten då jag inte tycker att de upprätthållit sin del av avtalet.

Jag bokade på WH i somras, men inte jättetidigt så jag var inte säker på om jag skulle få en tidigt från dem. Så när EG öppnade den "officiella" beställningen så beställde jag en där också. I tisdags fick jag ingen som helst information från EG men däremot från WH så jag åkte och hämtade ut den. Först tänkte jag ge min förbokning på WH till någon annan, men den personen lyckades få tag i en själv. Sen fick jag sms från Bring igår morse om att den skulle komma, och det gjorde den. Så viktigt var det inte för mig att få en precis första dagen så hade EG informerat om när jag kunde vänta mig enheten så hade jag kunnat vänta. Å andra sidan känns WH lite mer sympatiska än EG, och köpet ger mig poäng som innebär lägre priser och så.

Permalänk

Expressfrakten verkar Elgiganten betala tillbaka om man tar upp det med dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Körde till 23 igår innan det var dags att lägga sig.
Körde AC: Valhalla på en Samsung Q90T.
VRR aktiverat, HDR10, 10-bit färgdjup, 4K, raytracing - 60FPS stabilt. Samtidigt är konsolen knäpptyst. Galet snyggt spel.
---
En fråga: Jag har ställt min Xbox i TV-bänken.
Som ni kan se på bilden är det ett litet mellanrum på ovansidan kvar - vilket är viktigt då all värme skjuts ut där.

  • Är det för litet avstånd?

  • Behöver det vara mer "luft" mellan ovansidan på konsolen och "taket" i TV-bänken?

Kände igår och det var ganska varmt och i så fall får jag lägga den ner.
https://i.imgur.com/jRdZ3oH.jpg

Jag har också en Samsung Q90t undrar lite hur man ser vad man kör för FPS om man trycker på den stora runda knappen på tv fjärrkontrollen när man spelar så står det 3840x2160 Freesync (VRR) 119hz utökad ingångs signal HDR UHD är det samma för dig?

Ser nu att man kan ha 120FPS i Ori and the Will of Wisp och det fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abstudatur:

Svar från Mediamarkt: "Förstår att du önskar raka svar. Det rör sig om en sen inleverans från Microsoft, högt tryck och jag skulle inte bli förvånad om det är sjukskrivning på vårt lager som också väger in."

Bara att fortsätta och vänta då...

Man hade ju önskat mer tillfredsställande svar från dem! Finns det enheter i deras lager nu? Hur sen var denna leveransen? När estimerar dem att man kan ha skickat alla förbokade enheter? Något i alla fall! Blä!