Bytte psu Datarn startar ej? moderkortet börjar bara blinka rött som det ska göra vad är felet?

Permalänk
Medlem

Bytte psu Datarn startar ej? moderkortet börjar bara blinka rött som det ska göra vad är felet?

Hej satte nyss i en hx 750i i min data med ett asus z170 progaming men inget startar eller funkar vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Se över allt en gång till så kablar sitter intryckta helt, har du inte rört något annat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JDM:

Se över allt en gång till så kablar sitter intryckta helt, har du inte rört något annat?

Nej inte rört nåt annat eller bara tagit bytt gpu också

Permalänk
Medlem
Skrivet av alumni:

Nej inte rört nåt annat eller bara tagit bytt gpu också

Du har inte missat att koppla i strömkbalen ordentligt eller inte slagit Powerswitchen till on?

Annars så skulle jag dubbellkolla att alla kablar sitter ordentligt och om det fortfarande inte funkar, testa att cleara Cmos. Är du förrästen säker på att den PSU är fungerande?

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Tog du bort alla gamla kablar från moderkortet och ersatte dom som kom med den nya gpun ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Du har inte missat att koppla i strömkbalen ordentligt eller inte slagit Powerswitchen till on?

Annars så skulle jag dubbellkolla att alla kablar sitter ordentligt och om det fortfarande inte funkar, testa att cleara Cmos. Är du förrästen säker på att den PSU är fungerande?

Nej tror allt verkar vara i ordentligt den funkar ändå inte kanske fel på psun kan inte få fläkten att funka ens på den när jag trycker på fläkt test knappen

Permalänk
Medlem

Front panel conecctors jag drog tydligen ut de små jävlarna i min iver och okunskap sen stoppa jag in dem sporadiskt bara vad jag googlat mig fram så borde det vara problemet?

Permalänk
Medlem

Dom jäklas alltid...lossnat åtaliga gånger på byggen.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.