Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Moderkortets hdmi port funkar inte men grafikkortets funkar?

Permalänk
Inaktiv

Moderkortets hdmi port funkar inte men grafikkortets funkar?

Hej. Jag har de här delarna i mitt chassi.

Delar
Nvidia Geforce GTX 1650 SUPER
AMD Ryzen 5 1600 AF
MSI B450M PRO-M2 MAX

Min gissning är att hdmi porten inte funkar är för att själva processorn inte har inbyggd grafik, frågan är, kan man få just den HDMI porten ifrån moderkortet att ta grafik ifrån grafikkortet på något sätt?

Permalänk
Viking

Varför skulle du vilja det?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Är säkert inget fel på din HDMI port till moderkortet. Det är som du säger att om processorn inte har integrerad grafik får du ingen bild därifrån. Förstår inte din poäng med att sätta in kabel i ena hålet framför det andra.

Permalänk
Skrivet av anon321431:

Min gissning är att hdmi porten inte funkar är för att själva processorn inte har inbyggd grafik,

korrekt. HDMI porten på moderkortet är för grafikkretsen i cpu vilken din saknar där av funkar inte porten.

Skrivet av anon321431:

frågan är, kan man få just den HDMI porten ifrån moderkortet att ta grafik ifrån grafikkortet på något sätt?

Nej. eller iaf inte på något vis jag vet om.

varför inte bara använda portarna på grafikkortet?

om di vill ha fler HDMI portar än 1 eller vad det nu är du har på kortet köp en adapter för någon av de andra portarna på grafikkortet.
t.ex.
https://www.inet.se/kategori/607/displayport-hdmi

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CooingPendulum:

Är säkert inget fel på din HDMI port till moderkortet. Det är som du säger att om processorn inte har integrerad grafik får du ingen bild därifrån. Förstår inte din poäng med att sätta in kabel i ena hålet framför det andra.

Jag har en till skärm nu och den hade en HDMI sladd, tänkte bara om det var möjligt att koppla in den via HDMI för jag hade ingen DVI sladd hemma.