Permalänk

Är men Blue Yeti defekt?

Jag har en Blue Yeti-mikrofon som jag köpte för drygt ett halvår sedan. Nu har jag märkt att det vred man ska använda för att byta mellan exempelvis stereo och cardioid är väldigt trög att vrida. Någon här som vet om det är normalt eller om den är defekt?

Visa signatur

Gaming rig:RYZEN 1800X| ROG STRIX X470-F GAMING|NH-D15-SE Gainward NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti GS HDMI 3xDP 11GB |
G.Skill Flare X 16GB (2x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL14 / F4-3200C14D-16GFX |2 * WD Green SD 240 GB + 1*WD Blue
2TB 3.5" Serial ATA-600| | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azurelight:

Jag har en Blue Yeti-mikrofon som jag köpte för drygt ett halvår sedan. Nu har jag märkt att det vred man ska använda för att byta mellan exempelvis stereo och cardioid är väldigt trög att vrida. Någon här som vet om det är normalt eller om den är defekt?

Fungerar det så hade jag inte oroat mig

Permalänk
Medlem

Min är seg som fan den med.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Den skall vara så.

Permalänk
Rekordmedlem

Det bör gå tungt så det inte ändras av misstag men det ska ju gå att vrida med fingrarna utan att behöva använda en polygrip och ta i så knoppen spricker.
De jag känt på har varit ganska tröga, det är ganska högt tryck från fjädern i omkopplaren de använder för "klicklägena" men du kan ju känna/titta på knoppen om den roterar fritt från höljet för den ska ju inte ligga emot det och skrapa.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.