Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Alltså grabbar, sluta spamma ner tråden med meningslöst tjafs.
Hela trådens syfta är diskussioner ang Playstation 5, inte vilken utgåva som är bäst respektive sämst.
Slut fred och inse att alla tycker olika, just nu känns det enbart som en kamp om vem som får sista ordet.

Det är ju mer ontopic än snacket om ifall användare#132 får en på releasen eller inte.

Men jag slipper helst båda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gurra101:

Varför skulle man inte vilja ha HDR på?

Personligen tycker jag att bilden blir mörkare och sämre med HDR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jo det är ju inte helt lyckat, det är sällan postnord levererar inom ett dygn till mig, oavsett vad eller var jag beställer. Men men, är man 100% sugen på att ha <vad det nu än råkar vara> till <releasedag> så är ju Postnord alltid en kalkylerad chansning.

En annan fick ju Bring som speditör från Elgiganten. Kunde inte ändra det och ville inte riskera göra om beställningen. Så får väl se om det kommer den här veckan, är mer än lite skeptisk. Inte fått någon leveransinfo heller som de som kör via postnord verkar ha fått.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Elgigantens PS5:or som de började skicka ut förra veckan (via Bring) har redan nått fram. Min kompis hämtade precis ut sin! 😅

Permalänk
Medlem

Hej,

Ny här och sen på bollen; har inte lagt någon förhandsbokning av PS5:an... Om man vill ha konsolen så snart som möjligt, vilken återförsäljare bör man vända sig till (antar att det är omöjligt att får den på releasedagen)? Förstår såklart att det är omöjligt att veta vilken återförsäljare som är bäst, men hur resonerar ni?

Permalänk
Skrivet av fenrisulfven:

Elgigantens PS5:or som de började skicka ut förra veckan (via Bring) har redan nått fram. Min kompis hämtade precis ut sin! 😅

Seriöst?? Fyyyy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Det är ju mer ontopic än snacket om ifall användare#132 får en på releasen eller inte.

Men jag slipper helst båda.

Har du ju förvisso rätt i...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av fenrisulfven:

Fyfan! Hälsa den jäveln grattis

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av fenrisulfven:

Min express leverans med Elgiganten står fortfarande endast "reserverad". Kan väl inte direkt klaga dock, om de skickar ut till release har de uppfyllt sin sida av transaktionen.
Däremot undrar jag om man bör ha fått något trackingmejl än? Inte fått ett enda meddelande sen september och min beställning var ändå gjord 10.01.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andbert:

Hej,

Ny här och sen på bollen; har inte lagt någon förhandsbokning av PS5:an... Om man vill ha konsolen så snart som möjligt, vilken återförsäljare bör man vända sig till (antar att det är omöjligt att får den på releasedagen)? Förstår såklart att det är omöjligt att veta vilken återförsäljare som är bäst, men hur resonerar ni?

Lyckas få tag på release utanför blocket/eBay (för sjuka priser) osv är nog ganska så kört.

Håll däremot utkik på Elgiganten. Dem vart den enda återförsäljaren, vad jag vet, som inte tillät bokningar förens de visste hur många de fick in. Är du snabb när dem väl öppnar för köp igen så är du säker att få den snabbt.

Dock kan det dröja innan det händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

I torsdags var man naivt hoppfull när man hann lägga en beställning under den lilla luckan det var möjligt. Fy fan för måndagar säger jag bara..

https://i.imgur.com/UMWgVT1.png

Verkar konstigt att Netonnet skulle öppna för att sälja några exemplar i fredags och sedan stänga igen för att få leverans mycket senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scandic47:

Min express leverans med Elgiganten står fortfarande endast "reserverad". Kan väl inte direkt klaga dock, om de skickar ut till release har de uppfyllt sin sida av transaktionen.
Däremot undrar jag om man bör ha fått något trackingmejl än? Inte fått ett enda meddelande sen september och min beställning var ändå gjord 10.01.

Står samma på min med express , beställning gjord 10:02
Inte heller hört ngt sen beställningsbekröftelsen. Men man får väl lita på att de löser det där

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andbert:

Hej,

Det är svårt o resonera. Å ena sidan kanske du har större chans hos en mindre butik för färre kollar där... men å andra sidan kanske de inte får in stora leveranser.

Å andra sidan kan du kolla på större butiker, men det lär de flesta andra också göra,,, men de får nog in större leveranser.

Snabbast men dyrast är någon rackare på Tradera.

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Personligen tycker jag att bilden blir mörkare och sämre med HDR.

Beror helt och hållet på din TV och hur bra materialet är optimerat för HDR.

Permalänk

Bad news för de som bokade i fredags på Netonnet.

Det inträffade dessvärre ett fel i fredags, då möjligheten för att beställa PS5 öppnades upp av ett tekniskt fel som vi hade och det hann då göras en del beställningar innan vi hann stänga ned igen. Dessa kunder kommer få information ifrån oss att det har blivit ett fel.

Vi beklagar verkligen detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Det inträffade dessvärre ett fel i fredags, då möjligheten för att beställa PS5 öppnades upp av ett tekniskt fel som vi hade och det hann då göras en del beställningar innan vi hann stänga ned igen. Dessa kunder kommer få information ifrån oss att det har blivit ett fel.

Vart har du hittat denna infon?

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Konstigt för kundtjänst sa till mig att dem kommer ligga kvar men kan inte lova att man kan få på torsdag.. Utan man skulle få mejl utsikt om man får tilldelning vid nästa omgång.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Bästa kund,

Förhandsintresset för nya Sony PlayStation 5 har varit enormt, och det antal konsoler som vi på NetOnNet blev tilldelade för försäljning inför lanseringen från leverantören bokades upp rekordsnabbt i förhandsbokningen tidigare under hösten. Efterfrågan var långt mycket större än tillgången. Vi stängde förhandsbokningen omedelbart när alla konsoler var uppbokade. Alla som förhandsbokade fick också bekräftelse på sin bokning.

Under fredagen inträffade dessvärre ett tekniskt fel vilket gjorde att det för en kort stund gick att beställa en PlayStation 5, trots att det inte finns några konsoler att beställa eftersom alla redan är uppbokade. Ett fåtal kunder hann under den här korta stunden lägga en beställning, och jag är ledsen över att informera dig om att din beställning av PlayStation 5 av det här skälet tyvärr inte kommer att kunna levereras till releasedagen. Vi beklagar det som inträffat väldigt mycket och förstår att det är ett besked som skapar stor besvikelse. Vi är nu självfallet i full färd med att utreda hur det här felet kunde uppstå, för att säkerställa att det inte händer igen.

Vi vill erbjuda dig förtur inför vår nästa leverans av Playstation 5 som beräknas till mitten av december om du önskar ha kvar din order hos oss. Så snart vi har mer information kring exakt datum kommer vi att uppdatera produktsidan på netonnet.se och ber dig hålla utkik där. Återkom gärna till oss senast fredag 20/11 om du önskar ha kvar din order eller om du vill avboka den så hjälper vi dig vidare."

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Skrivet av WYSIWYGBIBA:

Det stämmer fick precis mailet... men om man vill så kommer man få stå kvar i kö och förmodligen få leverans i mitten av december.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Varför skulle man inte vilja ha HDR på?

Tja, med några tiotals miljoner användare är det säkert nån som inte gillar det. Det är generellt bra att tillåta folk att kunna stänga av saker. Kanske nån har synfel som ger problem med ljuskontraster eller nått, idk.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Fick också mailet ett par minuter sedan, dock verkar de inte gått ut med den informationen till kundtjänst då jag chattade med dem samtidigt. Han sa dock att leveransen från Sony till netonnet kommer senare idag eller imorgon. Dvs de har fortfarande inte tagit emot några enheter

Permalänk
Medlem

Ps4 eller ps5 spel

Hur tänker ni kring att köpa spel som går att uppgradera gratis från ps4 till ps5? Exempelvis Assassins Creed kostar 500 kronor för ps4 varianten med 650 för ps5. Ps4 varianten kan man väl uppdatera till ps5 oavsett? Finns det några nackdelar till att ha ps4 varianten av spelet?

Permalänk
Medlem

Någon annan som sett att betalningsättet på webhallen har ändrats? Stog klarna checkout igår och nu Klarna HPP istället
På ps5 order

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

"Bästa kund,

Förhandsintresset för nya Sony PlayStation 5 har varit enormt, och det antal konsoler som vi på NetOnNet blev tilldelade för försäljning inför lanseringen från leverantören bokades upp rekordsnabbt i förhandsbokningen tidigare under hösten. Efterfrågan var långt mycket större än tillgången. Vi stängde förhandsbokningen omedelbart när alla konsoler var uppbokade. Alla som förhandsbokade fick också bekräftelse på sin bokning.

Under fredagen inträffade dessvärre ett tekniskt fel vilket gjorde att det för en kort stund gick att beställa en PlayStation 5, trots att det inte finns några konsoler att beställa eftersom alla redan är uppbokade. Ett fåtal kunder hann under den här korta stunden lägga en beställning, och jag är ledsen över att informera dig om att din beställning av PlayStation 5 av det här skälet tyvärr inte kommer att kunna levereras till releasedagen. Vi beklagar det som inträffat väldigt mycket och förstår att det är ett besked som skapar stor besvikelse. Vi är nu självfallet i full färd med att utreda hur det här felet kunde uppstå, för att säkerställa att det inte händer igen.

Vi vill erbjuda dig förtur inför vår nästa leverans av Playstation 5 som beräknas till mitten av december om du önskar ha kvar din order hos oss. Så snart vi har mer information kring exakt datum kommer vi att uppdatera produktsidan på netonnet.se och ber dig hålla utkik där. Återkom gärna till oss senast fredag 20/11 om du önskar ha kvar din order eller om du vill avboka den så hjälper vi dig vidare."

Skrivet av Äpplet4488:

Det stämmer fick precis mailet... men om man vill så kommer man få stå kvar i kö och förmodligen få leverans i mitten av december.

Skrivet av NorthBadass:

Fick också mailet ett par minuter sedan, dock verkar de inte gått ut med den informationen till kundtjänst då jag chattade med dem samtidigt. Han sa dock att leveransen från Sony till netonnet kommer senare idag eller imorgon. Dvs de har fortfarande inte tagit emot några enheter

Inget mail för mig än. SPÄNNINGE ÄR OLIDLIG

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedix:

Hur tänker ni kring att köpa spel som går att uppgradera gratis från ps4 till ps5? Exempelvis Assassins Creed kostar 500 kronor för ps4 varianten med 650 för ps5. Ps4 varianten kan man väl uppdatera till ps5 oavsett? Finns det några nackdelar till att ha ps4 varianten av spelet?

Har för mig att spelkoden för ett ps4-spel kanske inte använder hårdvaran optimalt, dvs längre laddtider och saknad ray tracing. De spelen som uppgraderas till PS5 blir anpassade för det läget.

Så spel som släpps till PS¤ och PS5 men inte har en gratis uppgradering som Valhalla har kommer då vara PS4spel som körs i kompabilitetsläge istället Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frager:

Inget mail för mig än. SPÄNNINGE ÄR OLIDLIG

När lade du beställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Äpplet4488:

December 2020 eller 2021?

Permalänk
Medlem

Jaha det var ju tråkigt med netonnet, men då är man iaf grymt långt fram i kön mot andra sidor! Jag har heller inte fått något mail än. Har man tur kanske många har dubbelbokat netonnet och avbokar när de får sin webhallen bekräftelse 😎

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

När lade du beställning?

11.08 är min orderbekräftelse.

När är din?

Permalänk
Skrivet av nevada:

"Bästa kund,

Jag tar gärna en av dessa beställningar om någon inte är intreserrad...