3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NexXxuS:

Webhallen, skicka ut mailet om att mitt ROG Strix 3080 OC har kommit nu! Jag klarar inte av väntans plågor längre.
Någon mer som trodde på en leverans den 13:e som vet något mer?

Väntar och vet tyvärr inte mer än det som sagts i tråden.

Skrivet av Webhallen:

Det är idag vi får hoppas på men vårt lager har som sagt mycket att stå i.. och värre blir det med PS5 som ska ut kommande veckan, så mina uppskattade datum bör tas med nya salt framöver

/Patrik

Utgår från att det även gäller 3080 då båda hade ett förväntat leverans datum den 13e.

Jag tror dom vill ge oss 2 månaders jubileum innan korten skickas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Ny vecka grabbar! Kom igen nu Asus! Börja punga ut lite icke OC kort!

håller med! Ny dag, nya tag!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk

Har Asus slutat tillverka non OC kort, kan de inte i så fall komma ut och säga det? Håller på tröttna på hela sopan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Kanske inte rätt tråd egentligen. Men ni som sitter med ett 3080. Hur upplever ni 10gb vram i kortet? Räcker det eller har ni känt er begränsade i något spel? Jag spelar personligen i 1440p och funderar på antingen 3080 eller 6800xt.

Spelar 1440p med ett 3080, och inte ens varit i närheten att slå i taket. AC Valhalla, RDR2, Nya COD, Division 2 osv osv är inte ens i närheten av att slå i taket. Ligger på som mest på ca 6.5-7GB allokerat, så vad som faktiskt används är ju mindre än så.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Jag vet dessvärre inte varför ni inte har fått er beställning, tyvärr. Det är mycket möjligt att det är en annan artikel, men tyvärr kan jag inte svara på detta när det läggs ut information som jag inte kan säkerställa stämmer, i ett forum.

Produkten som ni beställt är väldigt populär och mycket mer populär än andra artiklar där det är andra märken på grafikkortet.

Vänliga hälsningar.

NetOnNets förklaring varför några fått sina Non-OC TUF innan mig....

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem

Lägger snart ner väntan och avbokar kort som inte existerar.

Ska nog lägga beställning på RTX 3099 med 48GB som inte finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Ska nog lägga beställning på RTX 3099 med 48GB

Bra att vara ute i god tid

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

PostNord hörde av sig idag och talade om att mitt Evga rtx 3080 xc3 ultra gaming finns att hämta.
Nu ska bara skärmen och skrivbordsfästet komma också så kan man köra igång sen 😃

Felstavning
Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Kanske inte rätt tråd egentligen. Men ni som sitter med ett 3080. Hur upplever ni 10gb vram i kortet? Räcker det eller har ni känt er begränsade i något spel? Jag spelar personligen i 1440p och funderar på antingen 3080 eller 6800xt.

Kör 3440x1440 och i CoD Cold War går vram-användningen upp till ca 6,6 GB med settings på high/ultra.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Kör 3440x1440 och i CoD Cold War går vram-användningen upp till ca 6,6 GB med settings på high/ultra.

Har du då laddat ner den ectra högupplösta grafiken man kan ladda ner, kommer inte ner som standard utan måste aktivt väljas själv.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Har du då laddat ner den ectra högupplösta grafiken man kan ladda ner, kommer inte ner som standard utan måste aktivt väljas själv.

Nej. Valde att skita i den. Har uppfattat det som att det är främst för 4k det spelar roll.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trevlig:

Hej igen!

Jag vet dessvärre inte varför ni inte har fått er beställning, tyvärr. Det är mycket möjligt att det är en annan artikel, men tyvärr kan jag inte svara på detta när det läggs ut information som jag inte kan säkerställa stämmer, i ett forum.

Produkten som ni beställt är väldigt populär och mycket mer populär än andra artiklar där det är andra märken på grafikkortet.

Vänliga hälsningar.

NetOnNets förklaring varför några fått sina Non-OC TUF innan mig....

De har ju faktiskt en bra poäng. Givetvis kan de inte ge några raka svar eftersom de inte kan verifiera sanningshalten i ett foruminlägg.

Permalänk
Medlem

I morse skickades både mitt Palit 3080 GamingPro (beställt den 2a November) samt min Ryzen 7 5800X (beställd den 6e november) från Amazon, när jag väl får hem grejerna (och allt fungerar som det skall) så ryker beställningen på mitt Asus Tuf 3080 non oc (beställd den 17e) så kön blir lite kortare

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |

Permalänk

TUF non OC framflyttat till i Febuari på Inet nu - snaaaaaaaaaaaaaark.
Är 100% den mest frustrerande lanseringen någonsin.

@Asus.David vad är det som händer med era kort?
Haft TUF non OC samt Strix OC som beställningar, enligt Elgiganten är jag bland de första som beställde där - och nu på Inet är TUF non OC ändrat till Febuari, skickas det några kort alls?

Permalänk
Medlem

Såg nu att Webhallen lagt till 27:e november utöver 20:e november för 3080 TUF OC leveranser. Hoppas båda är lite större leveranser

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chopsting:

TUF non OC framflyttat till i Febuari på Inet nu - snaaaaaaaaaaaaaark.
Är 100% den mest frustrerande lanseringen någonsin.

Den beställningen jag har på Gigabyte 3080 Gaming OC på Inet har fått från förväntad leverans imorgon till "försenad inleverans". Inget datum alls, så det blir väl februari här med kanske haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Den beställningen jag har på Gigabyte 3080 Gaming OC på Inet har fått från förväntad leverans imorgon till "försenad inleverans". Inget datum alls, så det blir väl februari här med kanske haha.

Har beställning hos dom också, pratade med support imorse. deras nya datum för inleverans till dom är 20 november

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vresigg:

Har beställning hos dom också, pratade med support imorse. deras nya datum för inleverans till dom är 20 november

Aja det var ju inte allt för illa faktiskt, tack för att du delade med dig av informationen!

Permalänk
Skrivet av Punchboll:

Ska nog lägga beställning på RTX 3099 med 48GB som inte finns.

Samma här. Blir nog ett AMD istället fast definitivt inte ett Asus så man måste vänta 6 månader.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Det är väldigt lite snack i tråden om EVGAs 3080 kort. Förutom att de inte går att köpa via Webhallen, vet nån om de över huvud taget skeppats ut till kunder? Vissa sajter har ju reviewat dem i varje fall.

Anledningen att jag tittar på dem är som alternativ till FE på ett smalt kort (2 slot bredd bara jmf med 3 för de flesta andra), i längden kommer jag ha 2 kort i datorn och behöver nog det extra mellanrummet för kylning.

Här kommer jag för att assistera dig min vän.

EVGA skeppar kort, de är bara inte populära här i svea rike av någon anledning.
Så efter lite snack med en rep på inet där han också bekräftade att trycket på EVGA-kort är mycket lägre jämfört med ASUS så la jag en order på ett 3080 FTW3 Ultra. (i efterhand när jag har sett reviews så borde jag ha kört på XC3 Ultra men det är skitsamma nu)

Men för att komma till sak så beställde jag kortet i början av oktober och har nu haft det från början av november nån gång. Tog mindre än en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Ganska onödigt att köra 4K pack om man inte spelar i 4K haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nekrol:

Här kommer jag för att assistera dig min vän.

EVGA skeppar kort, de är bara inte populära här i svea rike av någon anledning.
Så efter lite snack med en rep på inet där han också bekräftade att trycket på EVGA-kort är mycket lägre jämfört med ASUS så la jag en order på ett 3080 FTW3 Ultra. (i efterhand när jag har sett reviews så borde jag ha kört på XC3 Ultra men det är skitsamma nu)

Men för att komma till sak så beställde jag kortet i början av oktober och har nu haft det från början av november nån gång. Tog mindre än en månad.

Varför känner du att du skulle beställt ett XC3 istället för ett FTW3 Ultra? Vad jag förstått ska väl ändå FTW3 vara deras flaggskepps modell?

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecc:

Väntar och vet tyvärr inte mer än det som sagts i tråden.

Utgår från att det även gäller 3080 då båda hade ett förväntat leverans datum den 13e.

Jag tror dom vill ge oss 2 månaders jubileum innan korten skickas!

Fick detta svar från kundtjänst nyss:

Leveransen som var förväntad den 13:e är tyvärr försenad. Nästa leverans är förväntad den 20:e.

Vad betyder det? Att leveransen bara ströks? För tre veckor sedan sa de att mitt kort skulle komma med nästa leverans som var förväntad nästkommande vardagar. Efter det har de bara flyttat framåt med en veckas intervall. De som beställde någon sekund före mig (jag beställde i första halvan av 15:09) fick sina kort för flera veckor sedan. Sjukt frustrerande!
Hade jag vetat att det skulle hålla på såhär så hade jag köpt något mer tillgängligt för länge sedan. Elakt att hålla oss med falska förhoppningar vecka efter vecka.

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nekrol:

Ganska onödigt att köra 4K pack om man inte spelar i 4K haha.

Nej det är inte bara för 4K. Hela "Ultra" presetting for graphics finns där i, även RTX om jag förstår det rätt efter 30 s googlande.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Nej det är inte bara för 4K. Hela "Ultra" presetting for graphics finns där i, även RTX om jag förstår det rätt efter 30 s googlande.

Ska inte tro på allt man läser.
Jag kunde sätta alla settings på ultra inklusive RTX utan att ladda ner det paketet. Såna paket innehåller endast texturer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeddius:

Varför känner du att du skulle beställt ett XC3 istället för ett FTW3 Ultra? Vad jag förstått ska väl ändå FTW3 vara deras flaggskepps modell?

Ja, men det är inte speciellt mycket som skiljer de två åt kan jag lova. En lite köttigare kylare och supported tillgång till köttigare BIOS verkar vara det som kommer med FTW3 Ultra.
Men man kan installera dessa VBIOS alldeles utmärkt på XC3 Ultra med lite trolleri i CMD.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nekrol:

Ska inte tro på allt man läser.
Jag kunde sätta alla settings på ultra inklusive RTX utan att ladda ner det paketet. Såna paket innehåller endast texturer.

Det är oavsett inte ett "4K only" paket. Det står bara att de som spelar i 4K och Ultra får ut mest av det. Så har man bra dator och plats över ska man installera det om man vill ha bästa möjliga grafik Även i 1440P.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av NexXxuS:

Fick detta svar från kundtjänst nyss:

Leveransen som var förväntad den 13:e är tyvärr försenad. Nästa leverans är förväntad den 20:e.

Vad betyder det? Att leveransen bara ströks? För tre veckor sedan sa de att mitt kort skulle komma med nästa leverans som var förväntad nästkommande vardagar. Efter det har de bara flyttat framåt med en veckas intervall. De som beställde någon sekund före mig (jag beställde i första halvan av 15:09) fick sina kort för flera veckor sedan. Sjukt frustrerande!
Hade jag vetat att det skulle hålla på såhär så hade jag köpt något mer tillgängligt för länge sedan. Elakt att hålla oss med falska förhoppningar vecka efter vecka.

Jag hoppas och tror deras kundtjänst inte riktigt vet vad dom pratar om, @webhallen kanske kan ge oss lite mer information?

Sitter själv på 15:08:59 eller 15:09:00 och väntar och jag håller med.. Det är frustrerande men vad kan man göra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är oavsett inte ett "4K only" paket. Det står bara att de som spelar i 4K och Ultra får ut mest av det. Så har man bra dator och plats över ska man installera det om man vill ha bästa möjliga grafik Även i 1440P.

Nej, det står att man ska installera paketet om man kör i "4K AND Ultra settings" för att få ut något av det.
Alltså 4K med ultra settings. Inte Ultra settings eller 4K.

I en upplösning under 4K så märker man knappt någon skillnad.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mecc:

Jag hoppas och tror deras kundtjänst inte riktigt vet vad dom pratar om, @webhallen kanske kan ge oss lite mer information?

Sitter själv på 15:08:59 eller 15:09:00 och väntar och jag håller med.. Det är frustrerande men vad kan man göra..

Inget har struktis, allt är bara försenat, är medvetet tillbakadragen just nu då jag själv inte vet när saker dyker upp. Det är som sagt en väldigt intensiv period på vårt lager just nu. Kommer yttra mig så fort jag ser något!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch